וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווח של 8.4 מיליון שקל: השופינג אונליין הציל את דואר ישראל

21.8.2018 / 11:04

החברה עברה לרווחיות ברבעון השני של השנה, לאחר שברבעון המקביל אשתקד היא רשמה הפסד של 0.9 מיליון שקל. עיקר השיפור בביצועים נובע מעלייה של 33.7% בהכנסות ממשלוחים מאתרי אינטרנט. בחצי הראשון של השנה העבירה החברה 30 מיליון חבילות

מרכז המיון דואר ישראל מודיעין. דואר ישראל,
מרכז המיון של דואר ישראל/דואר ישראל

חברת דואר ישראל מזניקה את רווחיותה לקראת הניסיון להכניס לחברה שותף פרטי. החברה דיווחה הבוקר (שלישי) על רווח של 8.4 מיליון שקל ברבעון השני של 2018 לעומת הפסד של 0.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עוד דיווחה החברה על רווח שיא של 38 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה, לעומת הפסד של 1.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2017. הדואר מדווח גם על גידול קל בשיעור של 1% בהכנסות, מ-903 ל-912 במחצית הראשונה של השנה.

חברת דואר ישראל היא חברה בבעלות מלאה של הממשלה, המבקשת למכור 10% ממניות החברה למשקיעים פרטיים. הדוחות הטובים עשויים לשפר את הסיכויים לאתר משקיע ולקבל מחיר גבוה תמורת מניות החברה, שעברה בשנים האחרונות תהליכי הבראה והתייעלות בהשקעה של מאות מיליוני שקלים.

הסיבה העיקרית לשיפור בהכנסות הדואר היא עלייה חדה בהכנסות החברה. מדובר בעלייה של 33.7% בהכנסות מהעברת משלוחים מאתרי האינטרנט. בחציון הראשון של השנה עלה היקף החבילות המועברות על ידי החברה ביותר מ-20% והגיע ל-30 מיליון חבילות. דואר ישראל היא החברה הגדולה בתחום, והעלייה בהכנסות מאתרי האינטרנט מחפה על הירידה המתמשכת בביקוש לשירותים אחרים, שהסתכמה בשיעור של 7%.

דואר ישראל - חבילות. דואר ישראל,
מרכז המיון של הדואר יצטרך להתרחב/דואר ישראל

החברה טרם הגיעה לרווחיות יציבה

ברבעון השני של השנה רשמה החברה הפסד תפעולי של 0.8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 3.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017.

החברה נפגעת מהצמצום בשימוש בדואר בכלל, ומתחרות חריפה מצד חברות פרטיות על שירותים כמו דואר כמותי ומשלוחי חבילות. הדואר הכמותי משוגר על ידי חברות גדולות כמו בנקים וחברות תקשורת למספר רב של מנויים, והוא נחשב לתחום רווחי מאד עבור חברות הדואר.

למרות השיפור בשורת הרווח התחתונה, מגלים הדוחות שהחברה טרם הגיעה לרווחיות יציבה בפעילותה השוטפת. ברבעון השני של השנה רשמה החברה הפסד תפעולי של 0.8 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 3.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2017. למרות ההפסד התפעולי, נרשם בשורה התחתונה רווח בזכות רווחי מימון והטבת מס של 3.5 מיליון שקל. גם השיפור ברווחיות החברה במחצית הושג למרות ירידה חדה ברווחיות החברה מפעולות רגילות. רק הכנסה חד פעמית ממכירת נכסי נדל"ן והטבות מס אפשרו לחברה להציג עלייה ברווח.

הנהלת החברה הסבירה את ההרעה בתוצאות התפעוליות בהשקעה בשיפור השירות ובפיתוח מנועי הצמיחה. עיקר המאמץ הושקע בהפעלת מרכז המיון החדש שפתחה החברה לצורך טיפול יעיל במשלוחי הדואר האלקטרוני. המרכז ערוך למיון של 100 מיליון חבילות בשנה, וקרוב לוודאי שיצטרך להגדיל את ההספק שלו במהלך השנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully