וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משהו מהסרטים: המכונית האייקונית של ג'יימס בונד קמה לתחיה

20.8.2018 / 13:38

אסטון מרטין תייצר 28 רפליקות של ה-DB5 המפורסמת שהוצגה לראשונה בסרט "גולדפינגר" ב-1964, כולל לוחיות רישוי מתחלפות ועוד כמה אביזרים מאגף Q. המחיר בהתאם, מר בונד

שון קונרי ו-אסטון מרטי DB5, מתוך הסרט "גולדפינגר". MovieStillsDB.com, אתר יצרן
שון קונרי ומכונית ה-אסטון מרטין DB5 מתוך הסרט "גולדפינגר" ב-1964/אתר יצרן, MovieStillsDB.com

אסטון מרטין ממשיכה להתניע מחדש סדרות קלאסיות משנותיה המוקדמות כדי לספק ללקוחותיה חוויות נוסטלגיות מאחורי גלגל ההגה. מסורת זו, שהחלה עוד ב-1988 מקבלת בימים האחרונים חיזוק חגיגי עם הכרזת החברה הבריטית על החייאת סדרת ה-DB5 המפורסמת שמאז 1964 נקשרת לסוכן הוד מלכותה, ג'יימס בונד 007 במסגרת הופעת בכורה בסרט השלישי - "גולדפינגר".

כן, כן, זו לא טעות, אם הפרוטה מצויה בכיסכם - משהו כמו 3.5 מיליון דולר, תוכלו לרכוש אחת מתוך 25 יחידות של ה-DB5 שאסטון מרטין תייצר במפעל המקורי של הדגם בניופורט, כולל לוחיות רישוי מתחלפות וצרור גאדג'טים מדליקים שהופיעו במכונית האייקונית. כסא מפלט? מקלעים מוסתרים מאחורי הפנסים? מתזי שמן אחוריים? לוחית משוריינת נגד קליעים? אל תבנו על זה, אבל בחברה מבטיחים שלפחות מבחינת נראות, הכול יהיה מושלם.

אסטון מרטין תפתח את המכונית יחד עם חברת EON שאחראית על הפקת סרטי ג'יימס בונד, בשיתוף עם מומחה האפקטים המיוחדים של 007, כריס קורבולד (שחתום גם על סרטים פופולריים רווי אפקטים בהם "מלחמת הכוכבים: אחרון הג'די" וחלק מסרטי "האביר האפל" של כריסטופר נולן).

כל המכוניות הן העתק מדויק של ה-DB5 בגוון כסף-לבנה, אך באסטון מרטין אומרים שחלק מהשיפורים שהוכנסו הותאמו לזמנים מודרנים, "כדי שהמכונית תהיה עמידה יותר וגם אמינה לאורך זמן". לא שהיא זקוקה לכך נוכח העובדה שעם לוחיות רישוי מתחלפות כלל אינה רשאית לעלות על הכביש הציבורי ותהיה זמינה לשימוש רק במתחמים סגורים.

הליבה של המכונית גם היא נאמנה למקור תוך כיול כזה או אחר שנעשה לשיפור הביצועים והנוחות; בחרטום תמצאו מנוע ששה צילינדרים המפיק כ-270 כוחות סוס בחיבור לתיבת 5 הילוכים ידנית, המאיצים בה ל-100 קמ"ש ב-7.1 שניות.

דניאל קרייג ו-אסטון מרטין DB5, מתוך הסרט "סקיייפול". MovieStillsDB.com, אתר יצרן
דניאל קרייג עם ה-DB5 מתוך "סקייפול"/אתר יצרן, MovieStillsDB.com

ה-DB5 ככבה בכמה וכמה סרטי ג'יימס בונד לאורך השנים, כולל "כדור הרעם" (1965), "גולדן-איי" (1995), "מחר לנצח" (1997), "קזינו רויאל" (2006), "סקייפול" (2012), וכן הסרט האחרון לעת זו בכיכובו של דניאל קרייג "ספקטר" (2015). כאן המקום לציין, כי קרייג חתם בחודש מאי האחרון מול חברת EON ו-MGM על סרט נוסף שיצא לאור בנובמבר 2019 אחרי שכבר הודיע על פרישה ב-2016.

אם המחיר מופרז לטעמכם, כדי שתקראו את השורה הבאה: ב-2010 נמכרה ה-DB5 המקורית תמורת 4.5 מיליון לירות שטרלינג, על סיפונה היו כל הצעצועים המקוריים. דגם נוסף שהשתתף בסרט גולדפינגר נגנב באמצע שנות ה-90 וככל הידוע מצא את קיצו בהתרסקות אחרי שהיה מעורב בתאונת דרכים ב-1997.

שלוש מכוניות נוספות תייצר אסטון מרטין פרט ל-25; אחת תועבר ישירות לחברת EON, אחת תשמר אצל אסטון ומכונית נוספת תמכר באירוע צדקה. מסירות ראשונות מתוכננות לתחילת שנת 2020. אנדי פאלמר, מנכ"ל אסטון מרטין: "הקשר בין אסטון מרטין ל-007 הוא משהו שאנחנו מאוד גאים בו... ה-DB5 היא פנטזיה של כל אספן מכוניות. המומחיות שלנו והצוותים של EON עומדים להגשים חלומות ל-25 ברי-מזל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully