וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנה דל-ריי מגיבה לפניית ה-BDS להחרים את ישראל - "אופיע למרות התנגדותי לממשלה"

20.8.2018 / 0:38

לאחר שפעילי ה-BDS קראו ללנה דל ריי לנהוג כמו לורד ולבטל את הופעתה בישראל, הגיבה אליהם הזמרת: "צריך להשתמש במוזיקה כדי לחבר אנשים יחד. ההופעה היא לא הצהרה פוליטית או יישור קו עם הפוליטיקה שם"

לנה דל ריי על השטיח האדום של טקס פרסי הגראמי ה-60, ינואר 2018. GettyImages
לנה דל ריי/GettyImages

זמרת הפופ האמריקאית לנה דל ריי הגיבה בטוויטר למחאה כנגד הופעתה הצפויה בארץ, מצד פעילי BDS ואחרים. דל ריי אמורה להופיע ב-7 בספטמבר, במסגרת פסטיבל "מטאור". הפסטיבל יתקיים בין 6 ל-8 בספטמבר בפארק הפקאן, קיבוץ להבות חביבה. כזכור, דל-ריי הייתה אמורה להופיע בישראל כבר בשנת 2014, בסוף חודש אוגוסט אך ביטלה בעקבות מבצע "צוק איתן" שפרץ בקיץ באותה השנה.

בין הגורמים שהעבירו כלפיה ביקורות נמנו מפעילי עמוד המעריצים שלה בשוודיה שכתבו לה כי "ישראל תשתמש בהופעה שלך כתעמולה לשפר את התדמית שלה". בנוסף, מארגון ה-BDS נכתב לה: "לנה דל ריי, אנחנו מפצירים בך לשקול מחדש. קשה לנו להאמין שהיית מופיעה בדרום אפריקה בזמן האפרטהייד. בדומה לכך, אמנים סרבו להופיע בישראל". הפעילים קראו לה לנהוג כמו לורד ולבטל את הופעתה.

לנה דל ריי בטקס פרסי גלובוס הזהב, בוורלי הילס, 11 ינואר 2015. GettyImages
לנה דל ריי/GettyImages

בתגובה לכך כתבה דל ריי בטוויטר שלה: "אני מבינה שרבים מכם מוטרדים מכך שאופיע בתל אביב (הטעות במקור). אני מבינה אתכם. באמת שאני מבינה. מה שאני יכולה לומר לכם זה שאני מאמינה שמוזיקה היא אוניברסלית, וצריך להשתמש בה כדי לחבר אנשים יחד. חתמנו על ההופעה כדי לנגן לילדים שם, והכוונה שלי היא שזה ייעשה באנרגיה אוהבת, ובדגש על מסרים של שלום. אם אתם לא מסכימים איתי, אני מבינה את זה, אני רואה את שני הצדדים. אני והלהקה שלי מופיעים ברחבי העולם כבר כעשר שנים, ואנחנו נוסעים למקום שהרבה להקות גדולות מופיעות בו השנה ובפסטיבל הזה. אנחנו לא תמיד מסכימים עם המדיניות הפוליטית במדינות שבהן אנחנו מופיעים או אפילו במדינה שלנו, ולפעמים אנחנו גם לא מרגישים בטוחים, תלוי כמה רחוק אנחנו נוסעים. אבל אנחנו מוזיקאים והקדשנו את החיים שלנו למסעות הופעות".

"אני רוצה להזכיר לכם שההופעה בתל אביב היא לא הצהרה פוליטית או יישור קו עם הפוליטיקה שם, בדיוק כשם שלשיר בקליפורניה לא אומר שאני מסכימה עם הממשלה הנוכחית בארצות הברית, עם הדעות שלה או עם המעשים הלא אנושיים שלה, או שאני מצדדת בנשיא שלנו שלועג לבעלי מוגבלויות בעצרות שלו (לא שאני משווה בין מה שאנחנו עוברים בה לבין החומרה של עוולות מסוימות שקורות בישראל). אני רק אומרת שאני זמרת פשוטה. אני עושה את המיטב לנווט במים הסוערים, בין המדינות שאני נוסעת ביניהן מדי חודש, והכוונות שלי טובות יותר משל רוב האנשים שאני מכירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully