וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שמיכל רנד תבעה 2.5 מיליון שקל: יוטל עיקול על רווחיו של שולי רנד

16.8.2018 / 14:27

פרסום ראשון: הישג למיכל רנד בקרב המשפטי נגד בעלה, שולי רנד. ביהמ"ש נעתר לבקשתה להטיל עיקולים זמניים על שולי ועל כספים המגיעים לו מצד גורמים רבים בתעשייה. מיכל תובעת את שולי ואת המפיק ניצן זעירא על סך 2.5 מיליון ש"ח בטענה להפרת חוזה ניהול ונישולה מזכויותיה

שולי רנד ומיכל רנד. אביב חופי
שולי רנד ומיכל רנד/אביב חופי

הישג למיכל רנד בקרב המשפטי שלה כנגד בעלה - הזמר, השחקן והיוצר שולי רנד. לוואלה! תרבות נודע כי בית משפט השלום בתל אביב החליט אתמול (רביעי) להיעתר לבקשתה של מיכל רנד להטיל עיקולים זמניים עד לגובה של 2.5 מיליון ש"ח על שולי רנד ועל כספים המגיעים לו מצד שורה ארוכה של גורמים משמעותיים בתעשיית התרבות והבידור שעובדים עם רנד בין השאר במכירות כרטיסים להופעות, מכירות אלבומים, זכויות יוצרים ועבודות משחק. בין גורמים אלה מצויים נענע דיסק, מועדוני זאפה, הוט, סטימצקי, הליקון, אן.אם.סי, התו השמיני, הפדרציה הישראלית לתקליטים וקלטות, משרד כרטיסים לאן, פיסטוק אמנים, דורי מדיה פארן, המון ווליום והאולפנים המאוחדים.

כפי שפורסם לראשונה בחודש שעבר בוואלה! תרבות, מיכל תובעת את שולי, את המפיק ניצן זעירא ואת חברת נענע דיסק על סך 2.5 מיליון שקלים, בטענות להפרת חוזה ניהול, סיוע להפרת חוזה ונישולה מכל זכויותיה בהכנסותיו של שולי. טרם הוגש כתב ההגנה. בית המשפט קבע אתמול כי "בשלב דיוני זה די בקיומו של הסכם (בין שולי ומיכל - ש"ב), על האמור בו ונוכח הודעתו של רנד על ביטולו של הסכם זה באופן חד צדדי וללא הסכמה של התובעת, כדי שיהיה בפני בית המשפט עילת תביעה הנתמכת בראיות לכאורה מהימנות לסעד הנתבע". עם זאת, כתב השופט כי טענות שולי רנד בעניין ההסכם עם אשתו יתבררו במסגרת ההליך העיקרי וזאת לאחר שהנתבע יגיש כתב הגנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיכל רנד ושולי רנד בסרט "אושפיזין"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב התביעה של מיכל רנד הוגש לבית משפט לענייני משפחה בירושלים כבר ביולי 2017, והועברה לבית משפט השלום בתל אביב. תחילה הוחלט כי תתנהל בדלתיים סגורות, אולם בחודש יוני הוסר החסיון מעליה. היא טענה בו כי לאורך קרוב ל-25 שנות נישואיהם היא מלווה את בעלה שולי "במקצועיות, בתושיה, בנאמנות ובמסירות, כאשר לאור החוש העסקי המפותח שלה, כמו גם קשריה, מאמציה ורעיונותיה האמנותיים וניהולה המצוין, נסק שולי רנד ואף זכה, לעתים יחד איתה, לתהילה ולהצלחה כלכלית". בהמשך נטען כי כתוצאה ממהמורות בפועלם המשותף של בני הזוג, "אשר היה תוצאה ישירה של התנהגות תככנית, אלימה תוך כשלים מכוונים" של שולי רנד, לטענתה, התדרדרו הצדדים לתהום כלכלית. בכתב התביעה טוענת מיכל כי "התנהגותו של הנתבע היתה ועודנה לא יציבה בלשון המעטה, חששותיה של התובעת בין היתר נסובו סביב חוסר היציבות הכלכלית הקיצוני הנובע מהתנהגותו של שולי, התנהגות אשר פגעה וכן פוגעת עדיין באופן ישיר ובלתי משתמע בששת ילדיהם במישורים רבים ושונים".

מיכל רנד, המיוצגת על ידי משרד עורכי הדין פרומין מזרחי נחום, טוענת בכתב התביעה כי בנובמבר 2012 נחתם בין בני הזוג הסכם זכויות ובעלות של כל אחד מהם במה שמתואר כעסקם המשותף, שלטענת מיכל רנד מעגן בין היתר את זכויות היוצרים והבעלות שלה לכל יצירותיהם של בני הזוג, וגם את דבר זכותה הבלעדית לניהולו של הנתבע, לטענתה.
בשנת 2013, נטען, שולי עזב את ביתם והותיר את מיכל להתמודד לבדה עם ניהול משק הבית "תוך שהוא מעמיד אותה במצוקה כלכלית אדירה". באותה שנה, על פי כתב התביעה, הצהיר על רצונו לבטל את ההסכם עמה ולהתנתק באופן מוחלט ומיידי מכל קשר עסקי איתה. מיכל רנד, נטען, דחתה את הודעתו והודיעה כי היא ממשיכה לנהל של שולי. לאחר שליחתו, טוענת מיכל, שולי "החליט על דעת עצמו ומבלי לדווח למיכל, ותוך הפרה יסודית של ההסכם, להתקשר עם צדדי ג', בין היתר ועל קצה המזלג לצורך ניהולו, העלאת מופעים והופעות, הקלטת יצירות ושירים וביצועם ועוד הפרות רבות ואחרות". מיכל רנד טוענת עוד כי בעלה "הפסיק להגיע להופעות שנקבעו לו באמצעותה, תוך השפלתה והלבנת פניה ברבים ועשיית נזק עצום לשמה הטוב וכן למותג שבנתה".

בנוסף, טענה כי המפיק ניצן זעירא "ניכס לעצמו עוד ועוד חלקים מסמכויותיה וזכויותיה" וכי "הכפיש את שמה בתעשייה". לטענתה, זעירא ניהל את שולי, ושניהם לטענתה "משתמשים בזכויות היוצרים הבלעדיות של מיכל, ולא טורחים להעביר לה ולו שקל אחד מתוך הרווחים המגיעים לה על פי ההסכם".

עוד באותו נושא

מיכל רנד תובעת את בעלה שולי רנד ואת המפיק ניצן זעירא ב-2.5 מיליון ש"ח

לכתבה המלאה
שולי רנד - צדיק. אלעד שושן,
שולי רנד/אלעד שושן

מיכל, אינך חוששת שהצעדים המשפטיים והעיקולים יפגעו בקריירה של שולי?

"עשיתי הכל, כמעט אפילו פגעתי בסיכויים המשפטיים שלי בזה שהשתהיתי וחיכיתי לא להיכנס למקומות כאלה עם שולי. אני מאוד חוששת. אני לא רוצה בזה. גם בית המשפט חשש מזה והציע לצד השני פתרון אחר - להפקיד כל חודש סכום נכבד. הוא קיבל אופציה שלא אצטרך לגרום לעיקול, אבל הוא לא לקח את האופציה הזאת שיכלה להיות טובה ולא להזיק. לדעתי הפגיעה הכי גדולה שנעשתה למותג, שאני במו ידיי בניתי, השקעתי בו ומסרתי נפש עליו, זאת ההתנהלות של שולי".

בחודש שעבר, בתגובה לפרסום על תביעתך כנגד שולי, מסר עורך דינו כי התביעה הכספית היא "מופרכת" וכי "תביעה זו באה לעולם בשל סיבות אישיות. מפאת כבודה של התובעת לא נתייחס בשלב זה לסיבות אישיות אלה".

"זה מה שקורה בבית משפט, ולכן שולי מפסיד. זאת הטענה שהם מביאים. במקום להתייחס לחוזה שריר וקיים. במקום להתייחס לעובדות ונתונים, הם מנסים להוציא את התובעת משוגעת. ולהגיד לך את האמת, התובעת לא משוגעת. הוא רצה לתפור את התיק הזה, ולכן שלח אותי לכל כך הרבה אבחונים, שאת כולם עברתי בהצלחה גדולה. אם ההגנה שלהם הוא ה'שיגעון' שלי, אז אני מרוצה ושמחה, ויודעת שאני אנצח במשפט".

איך ניתן להישאר זוג נשוי על רקע התביעה הזאת? האם את עדיין אוהבת את שולי?

"הנישואים שלנו עולים ויורדים, ועולים ויורדים. העסק שלנו מופרד לחלוטין מהחיים האישיים שלנו. כשתבעתי את שולי, חיינו ביחד כזוג לכל דבר. אבל יש פה עסק, וחשוב מאוד להציל אותו למען המשפחה, הנישואים הילדים. העסק בתוך שניות נהרס. שולי מוכר את עצמו מאוד בזול. אני מקווה שהתביעה הזאת תחבר אותנו גם כזוג. היום אני לא רואה את המלחמה הזאת כמלחמה ביני לבין שולי. אני רואה את זה כמלחמה ביני לבין כל היועצים וכל אלה שנוגסים במותג שאני בניתי. לגבי השאלה אם אני עדיין אוהבת את שולי - אני לא חושבת שיש מישהו בעולם שאהב את שולי כמו שאני אוהבת אותו. אהבתי אליו כל כך גדולה, ללא תנאים. כאם רחמניה, אני מקבלת אותו חזרה, בכל פעם שהוא סורח מדרכו. אני חושבת שאלמלא האנשים שיועצים לו, שמדרדרים את מצבו, היינו כבר פותרים את הבעיות ויכולים להיות זוג מאושר ותא משפחתי מאוחד".

שולי רנד. נמרוד סונדרס
שולי רנד/נמרוד סונדרס

עו"ד אלישע גרינפלד, המייצג את שולי רנד מסר: "הואיל ומדובר בסכסוך משפחתי שבין בני זוג, ראוי היה להשאירו במסגרת המשפחתית. ככל שיהיה בידו, ישאיר שולי רנד את פרטי הסכסוך בינו לבין אשתו ביניהם".

ממשרד עורכי הדין פרומין מזרחי נחום, המייצג את מיכל רנד, נמסר: "ההחלטה שניתנה בבקשה אשר הוגשה על ידינו בשם הגב' מיכל רנד הינה משמעותית ביותר. כפי שצוין על ידנו בעבר, הגב' רנד עשתה כל שלאל ידה על מנת להימנע מהגשת תביעה משפטית נגד הנתבע, זאת לנוכח היותו בעלה ואבי ילדיה. למרבה הצער, בעניננו, הנתבע בחר שלא לשתף פעולה עם הניסיונות לפתור את המחלוקות בדרכי שלום, והתנער מחובותיו כלפי מרשתנו מכוח ההסכם העסקי ביניהם, ומכוח תרומתה האדירה של הגב' רנד לקריירה שלו. בהחלטתו המנומקת ביותר של בית המשפט, התקבלו כל טענותיה של הגב' רנד אשר נחקרה על ידי עורך דינו של מר רנד. מנגד, מר רנד, באופן שיטתי, נמנע מלהגיע לדיונים בבתי המשפט, להגיש תצהירים מטעמו או לתת גרסה עובדתית כלשהי בנוגע למחלוקות בין הצדדים. רשימת המחזיקים אצלם אושר העיקול הינה ארוכה ומשמעותית, ואנו שבעי רצון מהחלטתו של בית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully