וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תהיו פראיירים: המדריך המלא לביטול עסקה

17.8.2018 / 0:00

במקרים רבים רוכש הצרכן הישראלי מוצר במיטב כספו, רק כדי לגלות שהוא לא בדיוק מתאים לסלון או שיש בו ליקויים. האם אפשר להחזיר את המוצר ולקבל את כספכם בחזרה?

אישה עושה שופינג. ShutterStock
קניות/ShutterStock

ראש השנה חל עוד פחות מחודש, וצרכנים רבים רואים בחג הזדמנות טובה להתחדש ברהיטים לבית, מוצרים חשמליים למטבח או פריטים לעיצוב הגינה. ההוצאות נערמות, ופעמים רבות רוכשים הלקוחות מוצר חדש ומגלים שנעשתה טעות בקנייה, המוצר לא מתאים לבית או אפילו שהם סתם התחרטו. קורה. איך אפשר לקבל את הכסף חזרה, האם החנות חייבת לקבל את המוצר ומה אומר החוק?

החדשות הטובות הן שהחוק עומד לצד הצרכן. ניתן להחזיר את מרבית המוצרים תוך 14 יום מרגע הרכישה ולקבל תמורה כספית מלאה עבורם. לצד זה, חשוב לדעת שלחוק מתלווים סייגים משמעותיים שעלולים לשנות את התמונה. בתנאים מסוימים לא ניתן לקבל תמורה מלאה, ולפעמים לא ניתן לקבל תמורה כלל.

וואלה! עסקים בשיתוף המועצה הישראלית לצרכנות מציגים את המדריך לביטול עסקה, בקנייה באחת מהקטגוריות הבאות: ריהוט, ציוד לבית ולגן, מכשירי חשמל, ארנקים ותיקים, מוצר באריזה מקורית, מוצר שהוזמן ולא סופק, מטהר מים, שעונים וכלי נגינה. כמו כן נבדקו גם מוצרי הלבשה והנעלה ותכשיטים. לגזור ולשמור.

אישה סופר. ShutterStock
כמעט כל מוצר ניתן להחזיר תוך 14 יום בתנאים מסוימים/ShutterStock

איזה מוצרים נכנסים בקטגוריה ומה הסייגים?

בית העסק מחוייב להשיב לצרכן את מלוא הסכום בנכוי דמי ביטול בגובה 5% ממחיר המוצר או 100 שקל, הנמוך ביניהם

לפני הכל חשוב לדעת: אף אחד לא צריך לתת סיבה לבעל העסק מדוע הוא רוצה להחזיר את המוצר ולבטל את העסקה באופן חד צדדי. כל עסקה שנעשתה בין עוסק לצרכן לשימוש אישי, ביתי או משפחתי, ניתנת לביטול תוך 14 יום מקבלת המוצר.

חשוב לציין - על המוצר להיות באריזה מקורית ובמצב תקין ושלא נעשה בו שימוש. כמו כן מוצרים שצרכן הזמין אך לא סופקו לו עדיין - העסקה ניתנת לביטול. במידה והמוצר הוחזר, בית העסק מחוייב להשיב לצרכן את מלוא הסכום בנכוי דמי ביטול בגובה 5% ממחיר המוצר או 100 שקל, הנמוך ביניהם.

המוצרים הניתנים להחזרה הם מוצרי ריהוט, אלא אם מדובר על ריהוט סטנדרטי שכבר הורכב בבית הלקוח או יוצר במיוחד עבורו על פי דרישות או מידות מיוחדות. בנוסף ניתן להחזיר ציוד לבית ולגן מלבד כלי אוכל שאינם ארוזים ופריטים בהזמנה מיוחדת.

מכשירי חשמל ומכשירים אלקטרוניים, כולל אופניים חשמליים, מטהר מים ומתקן מים, ניתנים להחזרה אלא אם חוברו לחשמל לגז או למים. בנוסף, ניתן להחזיר שעונים, ארנקים ותיקים. כל המוצרים ניתנים להחזרה. כאשר הם לא נפגמו ולא נעשה בהם שימוש. כלי נגינה לא ניתן להחזיר אם אריזתם נפתחה.

מוצרי ביגוד והנעלה ניתן להחזיר בתוך שני ימי עסקים ממחועד הרכישה בתנאי שלא הוסרה מהם תווית המחיר. גם תכשיטים בשווי של עד 3,000 ש ניתן להחזיר תוך שני ימי עסקים.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully