וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לקנס? הרשות השנייה תפתח בהליך הפרה בעקבות הראיון הצווחני של אופירה אסייג

14.8.2018 / 17:34

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה נגד רדיו תל אביב בשל הראיון של אסייג עם הבעלים של הפועל רעננה אשר אלון בו צווחה עליו והעיפה אותו משידור; "אסייג עברה על כללי הרשות בהם 'אי מתן זכות תגובה' ו'משדר פוגעני'"

יח"צ

בעקבות מכתב התלונה החריף ששלחה קבוצת הפועל רעננה לרשות השניה כתוצאה מהראיון של אופירה אסייג עם בעלי הקבוצה אשר אלון בתוכנית הספורט ברדיו תל אביב ביום שני שעבר, שלח היום (שלישי) נציב פניות הציבור ברשות השניה דוד רגב מכתב תשובה קשה ונוקב במיוחד: "האזנתי רוב קשב לקטע עליו הלנת ועליו הלינו הפונים הרבים. בקטע המדובר תוקפת אופירה אסייג בחריפות את מר אלון ואינה מאפשרת לו להשיב על התקפותיה. בשלב מסוים היא אף נוקטת נגדו במילים מעליבות ומסרבת בכל תוקף לאפשר לו להגיב, תוך שהיא צורחת עליו. לבסוף, עוד בטרם השיב לטענות שהעלתה, הורתה השדרנית למפיק התוכנית "להעיף אותו מהתוכנית שלי", כדבריה.

לדבי רגב, "השיח החד צדדי לטעמי היה קשה להאזנה. לפרקים הוא היה אלים מילולית, בוטה ומשפיל. לא היה מקום לשיח אלים ותוקפני זה. אין חולק על כך שלאופירה אסייג יש את הזכות להביע את עמדתה במסגרת חופש הביטוי והיצירה המוקנים לה כעיתונאית ושדרנית. ואולם, אותה זכות יסוד ניתנת באותה מידה גם למרואיין העולה לשידור ובמסגרתה חובה לאפשר לו להביע את עמדתו, הגם שאינה נוחה לשדרנית והגם שאינה מקובלת עליה".

עוד הוסיף רגב כי "במקרה זה פגעה אסייג לא רק בחופש הביטוי של המרואיין שהיא עצמה העלתה לשידור, אלא גם בכללי האתיקה העיתונאים, בכך שלא אפשרה לו להביע את עמדתו בצורה מאוזנת לעמדתה".

ברשות השנייה אמרו היום כי הפניות הרבות בעקבות הראיון נבחנו גם על ידי הגורמים המקצועיים ברשות ואלה מצאו כי בהשתלחותה במרואיין עברה אסייג על כללי הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. בהם" אי מתן זכות תגובה" ו"משדר פוגעני". בעקבות זאת פתחה הרשות בהליך של הפרה לכאורה כנגד התחנה שמשמעותו, באם הליך זה יתקבל יוטלו סנקציות על התחנה, בהן האפשרות להטיל על התחנה עיצום כספי בגובה עשרות אלפי שקלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully