וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירושלים בפריחה: שלושה מקומות אוכל רחוב חדשים בעיר

25.6.2018 / 14:32

אם הרגשתם לאחרונה שהסצינה הירושלמית קצת התנמנמה תעשו חישוב מסלול מחדש: שלוש מסעדות אוכל רחוב חדשות נפתחו לאחרונה במתחם התחנה הראשונה, וגם פרויקט אוטואוכל המרגש חוזר בענק עם פוד טראק אסלי בבירה

המבורגר. בועז בן ארי,
המבורגר ירושלמי כשר ומושחת בטומיז/בועז בן ארי

הססמוגרף הקולינרי שלנו מודד בימים האחרונים פעילות לא שגרתית באזור ירושלים - שתי מסעדות חדשות וסניף חדש למסעדה מצליחה נפתחים במתחם התחנה הראשונה המתעורר. בנוסף, פעילות קיץ קולינרית שמעורבות בה המסעדות הטובות ביותר בבירה והשפים הירושלמים שעומדים מאחוריהן. אז מה הולכים לאכול הקיץ בירושלים הבנויה?

עוד מקומות חדשים בירושלים ששוה לבדוק:
אנדלוסיה, בר הקוקטיילים הכשר הירושלמי
R&R הדיינר האמריקאי הירושלמי הראשון

Tommy's

המבורגר. בועז בן ארי,
ויש גם עוף/בועז בן ארי

אל מתחם התחנה הראשונה הגיע לאחרונה סניף ראשון וחדש של מסעדת תומיז, היישר משכונת רחביה היפהפייה. שם, ב-2014 הקים תומר ראובני את המסעדה שלו שמתמקדת במנות אוכל רחוב בשריות, בעיקר בגרסאות שונות של כריכים והמבורגרים. תומיז בשכונת רחביה צברה קהל נאמן של סועדים ועכשיו מתפנה ראובני להעניק ממה שיש לו גם לתושבי שכונת טלביה ולבאים בשערי התחנה הראשונה. בתפריט הכשר יש פתיחים, סלטים, כריכים והמבורגרים עם תוספות והמון רטבים, אוכל רחוב בגרסאות המתוחכמות שלו. יש חזה עוף בטמפורה ברוטב בפאלו (34 שקלים); כנפיים ברוטב (22 שקלים); סלט פהיטה חם עם ירקות מוקפצים ברוטב טריאקי (38 שקלים); תוכלו להחליט באיזה לחם יכינו לכם את הכריך, אם בטורטייה, בלחמניית המבורגר, באגט מחמצת, לחם מקמח מלא או לחם ללא גלוטן. עוד יש כריך סלופי ג'ו (36 שקלים); כריך סטייק פילדלפיה ובצל מטוגן (41 שקלים).

עוד באותו נושא

שוק לילי: סיור לילה במקומות הלוהטים של מחנה יהודה

לכתבה המלאה
כריך בשר. בועז בן ארי,
ויש גם כריכים עם בשר/בועז בן ארי

גם את ההמבורגרים תוכלו לעצב לפי טעמכם האישי באיזה לחם שתבחרו, ויש גם קציצת עוף (30 שקלים) או המבורגר צמחוני (36 שקלים) למי שמעדיף. יש גם כמה מנות ילדים חמודות והרבה תוספות שתוכלו להוסיף לכל מנה שתרצו, אם לסלט או להמבורגר, כמו צ'יפס בטטה או תערובת פיצוחים (3 שקלים); אבוקדו, נקניקיה, אננס צלוי, קינואה ועוד (5-7 שקלים). הסניף של טומיז מעוצב מגניב, שולחנות עגולים וגבוהים וגם מפלס שני וגבוה בו אפשר לשבת לאכול על הבר ולהשקיף על כל המתרחש במתחם בזמן שאתם נוגסים בלחמניות הממותגות והיפות.

טומיז, דוד רמז 4 מתחם התחנה הראשונה, 1700-500-22, שעות הפעילות בימים א'-ה' 11:00-23:00, שבת החל משעה אחרי יציאת שבת - 24:00. כשר למהדרין

בלונדי Grilled Cheese

טוסט גבינה. אסף קרלה,
לא סתם טוסט גבינה/אסף קרלה

Grilled Cheese להלן גבינה מטוגנת, הוא שם גנרי לסנדביץ' האמריקאי העשוי משתי פרוסות לחם וגבינה מותכת. זהו סנדביץ' פשוט אבל רבים ניסו במהלך ההיסטוריה להוציא תחת ידם את כריך הגבינה המותכת המושלם. בלונדי, מקום חדש בתחנה הראשונה מציע כמה אלטרנטיבות ל-Grilled cheese בלחם קסטן ענק או בלחם כפרי, לצד סלט קטן ומטבלים תוצרת בית. התפריט של בלונדי, שנפתח להרצה בשבוע שעבר, מציע בלונדי קלאסי עם צ'דר, גאודה ופרמזן (35 שקלים); טוסט עם מנגולד, גבינה גרוזינית, גאודה ופרמזן (37 שקלים); טוסט נמסה עם טונה, בצל סגול, פלפל אדום, צ'דר וגאודה (35 שקלים); או סנדביץ נעימה בלחם פרנה עם גבינה סקנדינבית, גבינה מותכת, זיתים מרוקאים וזעתר (35 שקלים).

טוסט גבינה. אסף קרלה,
בכל מיני גרסאות/אסף קרלה

בנוסף קיימת אלטרנטיבה טבעונית שנשמעת אפילו טוב יותר מהאחרות עם ארטישוק א-לה רומנה, גבינה טבעונית, פטריות יער חרוכות ושמן טימין (37 שקלים). יש גם שני קינוחים חמודים של פטיסייר פירות יער (29 שקלים) או בריוש שוקולד (33 שקלים). את בלונדי הקימו החבר'ה שעומדים מאחורי רשת captain בשיתוף פעולה עם ניר בן עמרם, ירושלמי ותיק ומי שקשר את גורלו להרבה מוסדות מזון בעיר הבירה. בבלונדי תמצאו לא רק סנדביצ'ים אלא גם מגוון מרשים של בירות ישראליות מהחבית. סיי צ'יז.

בלונדי, דוד רמז 4 מתחם התחנה הראשונה, 0544-469712, שעות הפעילות ימים א'-ה' 16:00-24:00, ו' 12:00 ועד שעה לפני כניסת שבת, ש' משעה אחרי כניסת שבת ועד חצות. כשר ללא תעודה, בקרוב תהיה תעודה.

BREIZH קרפרי

קרפ צרפתי. ניר דנן,
גם מתוק וגם מלוח/ניר דנן

קרפ ברטון היא מנה מסורתית שמקורה במחוז בריטני בצפון מערב צרפת ועכשיו הגיע הזמן שלה גם להגיע אל ירושלים הקדושה. שם במתחם התחנה, במקום קטן ואינטימי שנפתח ממש השבוע ופועל במתכונת הרצה, סביב קערות של ירקות ופירות, יגישו לכם קרפ צרפתי קלאסי, מהתפריט המתוק או התפריט המלוח, לפי בחירתכם. Briezh קרפרי מכינים את הקרפים שלהם מבלילת כוסמת שהם טוחנים מדי יום לפי המסורת הברטונאית. תוכלו להתחיל בצד הימני של התפריט עם מנות מלוחות כמו קרפ סלמון מעושן עם גבינת שמנת, בצל ירוק וסגול, שום ועלי רוקט (42 שקלים); קרפ גבינה בולגרית עם תרד, כוסברה, פטרוזיליה, בצל ירוק, שום, ביצת עין ונגיעה של חריף (42 שקלים) או קרפ גבינת עיזים חמוציות, עלי רוקט ושקדים קלויים (38 שקלים).

קרפ צרפתי. ניר דנן,
ותוכלו גם להרכיב לעצמכם את הקרפ/ניר דנן

כשתסיימו עם אלה תעברו לצד המתוק של התפריט עם קרפים כמו שוקולד תפוז שוקולד מריר קליפות תפוזים וליקר; קרפ אמריקאי עם חמאת בוטנים וריבת תותים; קרפ גבינה מתוקה עם ריבת חלב ופקאן סיני; קרפ תפוחים עם ברס אגוזים וחלב מרוכז; קרפ צ'אבי האבי עם חמאת בוטנים, בייגלה ומקופלת ויש גם קרפ למבינים בלבד של גבינה מתוקה ופרג ועוד (35 שקלים). בירושלים כנראה אוהבים לתת דרור ליצירתיות וגם כאן מאפשרים לכם להרכיב את הקרפ על פי טעמכם האישי. ויוה לה פראנס.

BREIZH קרפרי, דוד רמז 4 מתחם התחנה הראשונה, שעות הפעילות ימים א'-ה' 11:00 ועד אחרון הלקוחות, ו' 10:00 ועד שעה לפני כניסת שבת, ש', חצי שעה לאחר צאת השבת ועד אחרון הלקוחות. כשר רבנות ירושלים

יריד אוטואוכל הירושלמי

שפים ירושלמים ביריד אוטואוכל. איתי מוניקנדם,
כל השפים הירושלמים מתאחדים/איתי מוניקנדם

השפים הירושלמים מתאחדים הקיץ לאירוע מיוחד - אוטואוכל, במסגרתו יוכלו הירושלמים לטעום מנות שף מהמסעדות המובילות של הבירה, במחירים נחמדים ובאווירת יריד. במהלך יולי אוגוסט יחנו רכבי אוכל צבעוניים במתחם גיא בן הינום ויציעו למבלים מבחר ממנות השף של המסעדות כמו מחניודה, קרייב, 1868, פיורי, משק עפאיים, סדנא, מונא, אנה, קדוש, דוויני, סטיישן 9, סאטיה, המוציא, אדום, אטלייה, סושי רחביה, יודלה, ג'קו סטריט, רחל בשדרה, קפה אסיה, דולפין ים, אנג'ליקה, אישטבח, לואיזה, לוקאס, טלביה וגראונד זירו. באירוע אוטואכל יפעל גם מתחם בר אלכוהול גדול, ייערכו מופעים של די ג'יי ולהקות ויוקרנו משחקי המונדיאל וסרטי קולנוע על מסך ענק במהלך כל הקיץ בגיא בן הינום. על ראש שמחתנו.

אוטואוכל, במהלך החודשים יולי-אוגוסט בימים שלישי עד חמישי, בין השעות 18:00 ל-23:00, מתחם גיא בן הינום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully