וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לתמונות מזויפות: הכלי החדש של אדובי יזהה אם תמונות נערכו

25.6.2018 / 8:26

תחום הבינה המלאכותית יוצר כותרות מפחידות במיוחד בשנים האחרונות, עם יכולות לייצר סרטונים מזויפים שנראים אמיתיים לחלוטין. כעת חברת אדובי, שידועה בעיקר בזכות תוכנת הפוטושופ שלה, פועלת כדי לזהות תמונות שנערכו כדי לאמת פרסומים במדיה הדיגיטלית

הבינה המלאכותית צוברת תאוצה רבה בשנים האחרונות ומאפשרת לנו לעשות דברים שבעבר היו נראים בלתי אפשריים. רק בחודש שעבר דיווחנו כי מומחים מפחדים מכלים חדשים המבוססים על בינה מלאכותית, שיאפשרו ליצור סרטונים מזויפים שנראים אמיתיים לחלוטין. הבעיה העיקרית בכך היא שברשתות החברתיות סרטונים כאלה בדרך כלל יהפכו לוויראליים במהירות לפני שהמידע בהם יאומת. רוב הכלים האלו מפותחים על ידי החברה שאחראית על תוכנת העריכה הפופולרית פוטושופ, אדובי, אך תשמחו לדעת שהיא עובדת גם על תוכנה אחרת הפועלת כמו נוגדן; היא תאפשר לזהות תמונות שנערכו, והכל באמצעות בינה מלאכותית ולמידת מכונה.

עוד בנושא:
כשהמציאות נפגשת עם סרטי מדע בדיוני: גוגל תחזה את תאריך הפטירה שלכם
סרט אימה: הבינה המלאכותית שתחזה את הפעולות שלכם לפני שתבצעו אותן
לא תאמינו כמה קל לזייף סרטונים

תמונות שנערכו בפוטושופ זיהוי. צילום מסך
אילוסטרציה מהמחקר החדש של אדובי המציגה כיצד התוכנה תוכל לזהות את המניפולציות בתמונות/צילום מסך

במחקר שערכה, הצליחה לזהות באמצעות למידת מכונה שלושה סוג נפוצים של מניפולציית תמונות: חיבור שני חלקים מתמונות שונות, שכפול אובייקט בתמונה והסרה של אובייקט שלם מתמונה. הדבר מתאפשר בגלל ששכבות שונות בתמונה יוצרות רעש והבדלים משמעותיים בבהירות מה שגורם לחוסר עקביות. כלומר, אם ננסה להדביק חלק מתמונה על תמונה אחרת, רעש הרקע יהיה שונה בין השתיים ויאפשר זיהוי של האובייקט החריג. וכמו בכל התוכנות של אדובי עם בינה מלאכותית, המכונה לומדת באמצעות מאגר רחב של תמונות ערוכות.

עבודת המחקר אינה מייצגת פריצת דרך בתחום, והיא עדיין לא זמינה כמוצר מסחרי וסופי, אך זה מעניין לראות כיצד אדובי - חברה שידועה בעיקר בגלל פיתוחיה בתחום עריכת התמונות - תפעל בנושא הזה. דובר החברה שיצר קשר עם אתר The Verge, אמר כי הפיתוח עדיין נמצא בשלביו הראשונים, ובעתיד החברה מתכוונת לשחק תפקיד חשוב בפיתוח טכנולוגיה שתוכל לאשר את אותנטיות המדיה הדיגיטלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully