וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמישהו יציל את יעל בר זוהר מהקשקשת הטיפשית על האח הגדול

פתחנו ערוץ 13 בשעה 15:30 וגילינו שהתכנית "הדוח היומי" בהנחיית יעל בר זוהר וקובי מחט היא למעשה פרומו באורך הגלות ל"אח הגדול", שמבוסס על פאנל "מומחים" צעקני כדוגמת מנחם בן וליהיא גרינר. אפשר למצוא שם סקסיזם והתלהמות בשפע ומי שמצילה את המצב היא יעל בר זוהר

הדוח היומי יעל בר זוהר זהר קובי מחט. צילום מסך
רחמים עליך, יעלי. בר זוהר ומחט/צילום מסך

לא יודעת לכמה מכם יצא לפתוח את הטלוויזיה בשעה 15:30 ביום חול, לי זה לא ממש קורה (כי אני צריכה לעבוד לפרנסתי. סיפור עצוב). הנחתי שמה שמתרחש על המסך (הכבוי) שלי בשעות האלה הוא בליל של מה שמכונה "תכניות לייפסטייל" ושידורים חוזרים. מעין אזור דמדומים שבו חיות ישויות כמו טל מן, פאולה וליאון (ישות אחת, דו-ראשית), אילון בן יוסף ואודטה.

אתמול עברתי דרך המראה ליקום המקביל ההוא. כלומר, פתחתי טלוויזיה בשעה 15:30 ולחצתי 13 בשלט. זתומרת שמתי הקלטה וצפיתי בזה בערב (צריכה להתפרנס, כאמור). והמציאות, כך התחוור לי - גרועה בהרבה. "הדו"ח היומי" (רשת 13) בהגשת יעל בר זוהר וקובי מחט מוגדרת במדריך השידורים כ"מגזין בידור יומי", בפועל מדובר בפרומו ארוך מאוד (60 דקות) לתכנית האח הגדול, שלא עבר עריכה.

90 אחוזים מזמן השידור מוקדש לעיסוק בהתרחשויות בבית האח הגדול על ידי פאנל שנקרא "האחיינים" וכולל את ליהיא גרינר, מנחם בן ודנית גרינברג, שהמכנה המשותף שלהם הוא כמובן שהם כולם וטרנים של עונות קודמות של תכנית הריאליטי בגלגולה אצל הזכיינית הקודמת ואנשים שאין להם משהו טוב יותר לעשות בשעה 15:30 בצהריים. עד כאן, לגיטימי, גם אם לא סוגה עילית. זה כבר ממש לא חדש שזכייניות מנצלות חלק ניכר מזמן המסך שלהן כדי לקדם תכניות דגל, ושריפת זמן מסך בשעות שהן שממת רייטינג על העניין הזה הן בוודאי הרע במיעוטו. אלא שאז עולה השאלה מדוע להגדיר את התכנית "מגזין בידור יומי"?

הדוח היומי יעל בר זוהר זהר קובי מחט. צילום מסך
פאנל מלא בבלגן. יוצאי האח הגדול לשעבר/צילום מסך

ובכן, פרומיל מהזמן בכל זאת הוקדש לאייטמים שאינם קשורים לאח הגדול. כך למשל, נקטע בחדות אחד הדיונים הסוערים של פאנל האחיינים לטובת "כתבת שטח" במסגרתה יצא "כתב" התכנית לראיין את השף יוסי שטרית במסעדה שלו על המשימה הבאה בתכנית משחקי השף (עוד תכנית ריאליטי שרשת מקדמת). אלא שאז גם ה"כתבה" הזאת נקטעה באמצע (ולא התחדשה מעולם) לטובת מבזק חדשות השעה ארבע - מה שמעלה את השאלה האם נוסף על "כתבים" יש לתכנית הזאת גם במאי ועורך? או שהיא מנוהלת מקונטרול רפאים?

כמו כן, התארחה בתכנית הזמרת אילנית, שסיפרה על מופע חדש לרגל 70 שנות - לה ולמדינה. במהלך הריאיון איתה שנמשך דקות קצרות, הספיק קובי מחט להחפיץ אותה (ואת שותפתו להנחיה) בשני זמנים (עבר והווה): "את מבינה שלפני שאת היית 'הבלונדינית של ישראל', אילנית הייתה??" וכן להזכיר לה בעדינות של פיל בחנות חרסינה שימיה על פני האדמה ספורים: "כשמתחילים לעשות לך סיכומים זה מפחיד".

אגב הערות סקסיסטיות - את אלה תמצאו בשפע בתכנית הזאת, גם מחט וגם חבר הפאנל מנחם בן מספקים כאלה בנדיבות, אבל אפשר להתנחם בכך שהדיונים בפאנל מתנהלים בכזאת אנדרלמוסיה של צעקות ושל משתתפים שעולים על דברי חבריהם, שאת הרוב לא תצליחו לשמוע או להבין. בכל זאת אוזני הצליחה לדלות כמה פנינים ראויות לציון כמו: "אני חושב שאדל תודח, כי היא פחות יפה מהאחרות ויש לה מראה אלים" (מנחם בן על אדל בספלוב, כל הזכויות שמורות) ו"היא מקיימת יחסים מדהימים עם כרטיס האשראי שלו כבר שבוע" (קובי מחט על אביבית בר זוהר).

עוד באותו נושא

שכרון כוח: "המתחזים" עם חיים אתגר נהנתה לעשות שיימינג

לכתבה המלאה
הדוח היומי יעל בר זוהר זהר קובי מחט. צילום מסך
כשמחט רמז לה בגסות. אילנית/צילום מסך

ייאמר לזכותה, שיעל בר זוהר דווקא עולה בתוך הנסיבות הללו כמנחה מתונה ואינטליגנטית, עם כוונות כנות לראיין את האורחים שהגיעו לתכנית (כוונות שמסוכלות ביעילות על ידי מחט). היא אפילו מנסה מדי פעם להרגיע ואף למחות על חלק מהדברים הבאמת מטופשים ומכוערים להחריד שנאמרים על ידי מחט וחברי הפאנל. היה אפילו רגע שבו היא נראתה לי כמי שמביטה בתחינה אל המצלמות כמו אומרת: "אני לא יודעת האם מתנהל משא ומתן לחלץ אותי. תמסרו לגיא זו-ארץ שאהבתי אותו".

יש מי שיגידו שבשעות האלה זה לא ממש משנה מה ישדרו בטלוויזיה, ממילא אף אחד לא רואה. זה כנראה נכון. אבל למענה של יעל בר זוהר אני מקווה שזה לא, ומתישהו מישהו יתיישב על השלט, יעביר בטעות לערוץ 13 יראה את מצוקתה ויזמין לה חילוץ.

הדוח היומי יעל בר זוהר זהר קובי מחט. צילום מסך
קובי ויעל/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully