וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנתוני פארקר בוחר: שמונת השחקנים הכי טובים איתם שיתף פעולה

לברון, שאקיל, אירווינג, אייברסון, שאראס, וויצ'יץ', האפמן ומקדונלד: שחקן מכבי תל אביב לשעבר סיפר לאתר "מדדים" על האגדות הגדולות ביותר לצידן שיחק לאורך השנים - ויש גם הסברים

ברני ארדוב

אנתוני פארקר חוגג היום (שלישי) את יום הולדתו ה-43. לרגל המאורע, בחר מספר 8 האגדי של מכבי תל אביב את שמונת השחקנים הטובים ביותר איתם שיתף פעולה, עבור אתר "מדדים של קסם". הנה חלק מהדברים שאמר על כל שחקן:

1. אלן אייברסון

"היו בהיסטוריה מעט מאוד שחקנים עם יכולות אחד על אחד כמו אייברסון, והוא היה סמל של דור שלם ב-NBA עם סגנון משחק, לבוש והתנהגות שלא היו קודם. אייברסון לא היה רק נמוך יחסית, היה לו גם מבנה גוף צנום, מהסוג שאמור להתקשות מאוד מול המפלצות בליגה, אבל הוא היה מוכשר ברמות הכי גבוהות, ועם לב ענק. הוא סחב על הגב שלו עיר שלמה עם תרבות ספורט מאד חזקה, ומאז שהוא עזב, עד למעשה העונה, הם לא הצליחו לחזור להיות ממש רלוונטים".

2. קיירי אירווינג

"המחשבה שהתחלתי עם AI וסיימתי עם קיירי סגרה בשבילי את המעגל של הקריירה. הייתי כבר בן 37, הוא רק בן 20, והתפקיד שלי כאחד הוותיקים בקבוצה היה לעזור לו להשתלב בליגה. קיירי הוא בדיוק מסוג השחקנים שאתה שמח לשחק איתם ולא נגדם, וכל פעם שהייתי צריך לשמור עליו באימון הערכתי את זה יותר ויותר. לא יהיה כוכב יותר גדול בהיסטוריה של קליבלנד מלברון כמובן, אבל מי שקלע את הזריקה הכי חשובה בהיסטוריה של המועדון זה קיירי".

עוד בנושא:

"בשבילי הוא פסל החירות של הכדורסל הישראלי": נדב הנפלד בן 50
רכש ראשון: מכבי תל אביב החתימה את הגארד קנדריק ריי

שחקני קליבלנד אנתוני פארקר, קיירי אירווינג. AP
"התפקיד שלי כאחד הוותיקים בקבוצה היה לעזור לו להשתלב בליגה". פארקר ואירווינג/AP

3. שאקיל אוניל

"מעבר לכל דבר אחר, הזיכרון הכי גדול שיש למי שבילה אפילו שניה ליד שאקיל זה הגודל שלו. העונה בקליבלנד היתה הלפני אחרונה שלו והוא כבר שקל כמעט 150 ק"ג. מפלצת. בגיל 35 פתחתי ב-81 משחקים לצד אגדות כמו לברון ושאקיל. לא יכולתי לבקש הרבה יותר מזה. שאק כבר לא היה אותו שחקן ששלט בליגה רוב הקריירה, אבל הוא הביא איתו הרבה ניסיון שעזב לנו בהרבה מצבים לאורך העונה. אחרי כל השנים שלו בליגה, ועכשיו בטלוויזיה, אנשים יודעים גם כמה הוא קורע ביומיום. הוא תמיד ידע לקחת הכל ברצינות חוץ ממה שלא צריך".

4. לברון ג'יימס

"כל אחד יכול לקחת את הצד שלו בדיון אם לברון גדול כמו מייקל או קובי, אבל עצם זה שאפשר לנהל דיון כזה מסביר כמה לברון ענק. אני מניח שכולם יודעים שהיכולות הפיזיות והטכניות שלו הן תוצאה של כשרון מולד אבל גם של המון המון עבודה קשה - אחרי שקובי פרש אף אחד בליגה לא עובד קשה כמו לברון. אני לא משוכנע שכולם מודעים לאיזו רמה של גאונות כדורסל הוא מגיע. הוא מבין ומנתח את המשחק ברמות הכי גבוהות. לא מעט פעמים יותר טוב מהמאמנים שלו, ולא כי הם לא מספיק טובים. הוא פשוט גאון. הוא שילוב נדיר של שחקן עם המון אגו ומצד שני הכי לא אנוכי שאפשר".

עוד באותו נושא

"בשבילי הוא פסל החירות של הכדורסל הישראלי": נדב הנפלד בן 50

לכתבה המלאה
שחקני קליבלנד קאבלירס לברון ג'יימס, אנתוני פארקר, אנדרסון ורז'או. AP
"גאון". פארקר עם לברון ואנדרסון ורז'או/AP

5. נייט האפמן

"איך אפשר לדבר על מישהו שכבר לא איתנו ברשימה כזו? הטרגדיה של נייט מלווה אותי כל הזמן. סיפור עצוב על בן אדם עם לב גדול. כשהגעתי למכבי הוא כבר היה אחד משני המלכים של הקבוצה ביחד עם אריאל. הזכרונות שצפים לא קשורים בהכרח למסירות או הטבעות. זכינו ביחד, וזה משהו שקושר שחקנים לנצח".

6. ניקולה וויצ'יץ'

"אף אחד מאיתנו לא אהב את מכבי וישראל כמו ניקולה. לגארד אין דברים הרבה יותר מענגים מאשר לשחק עם ביג מן עם כ"כ הרבה שכל, וניקולה הוא ללא ספק מהביג מנים הכי חכמים בהיסטוריה של הכדורסל. לא רק באירופה. הוא עשה לכולנו את החיים הרבה יותר קלים, וכשלנו היה קל יותר, לכם היה כיף יותר. שלא יהיה לכם ספק - בכל פעם מחדש ניקולה בחר לשחק במכבי, למרות שלא היו חסרים לו פיתויים ואפשרויות. מעבר לאוקיינוס אני רואה את מה שעובר עליו בשנים האחרונות, ואני יודע שאף אחד לא כואב את המצב של הקבוצה יותר ממנו".

אנתוני פארקר בטקס לכבודו עם ניקולה וויצ'יץ' דייויד פדרמן שמעון מזרחי. ברני ארדוב
"הוא עשה לכולנו את החיים הרבה יותר קלים". פארקר עם וויצ'יץ'/ברני ארדוב

7. שרונאס יאסיקביצ'יוס

"אני יכול לדבר עליו 10 שעות, אבל אי אפשר להבין מי זה שאראס מבלי לחוות את זה בלייב. האנרגיות, העוצמה, הכריזמה והחדות שלו מתחברים ביחד לאישיות שסביר להניח שלא תפגשו הרבה פעמים בחיים שלכם. שאראס גרם לכל מי ששיחק איתו להיראות טוב יותר, ולכל מי ששיחק נגדו אומלל יותר. הכל היה הרבה יותר עוצמתי איתו. הוא לא סתם מסר - הוא קרע את ההגנה. הוא לא סתם קלע שלשה - הוא קבר אותה. ווינר חסר רחמים. שיחקתי עם כמה מהגדולים ביותר ב-NBA, אבל לחלוק את המגרש עם שאראס כשהוא חד ומפוקס זו חוויה בפני עצמה. לא משהו שאפשר לזקק במילים".

8. אריאל מקדונלד

"היה משהו ממגנט בחיבור שלו עם הקהל. כשאני נחתתי - בפעם הראשונה מחוץ לארה"ב - הייתי צריך למצוא לעצמי את הנישה. אריאל היה רכז אמיתי, שדאג להכניס אותנו למשחק בצד אחד, ולתת את הסל החשוב בדיוק כשצריך מצד שני. אני חושב שהוא גם עזב את מכבי בטיימינג טוב, שזה תמיד חשוב. השושלת של מכבי עד היום זו הקבוצה הגדולה שהיתה לנו עם שאראס, מייס, ניקו, טל, דריק וגור, אבל היסודות להצלחה הזו הונחו בשנים שאריאל לבש צהוב".

שחקני מכבי תל אביב אנתוני פארקר שרונאס יאסיקבצ'יוס. Action Image, מערכת וואלה! NEWS
"ווינר חסר רחמים". פארקר עם שאראס/מערכת וואלה! NEWS, Action Image

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully