וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהמציאות נפגשת עם סרטי מדע בדיוני: גוגל תחזה את תאריך הפטירה שלכם

20.6.2018 / 8:00

מה הסיכויי שלכם לשרוד מחלה או לשרוד ניתוח מורכב? בימים אלו גוגל מקיימת ניסוי שבאמצעות בינה מלאכותית, תוכל לדעת מה הסיכויי שלכם לשרוד. גוגל לקחה את תחום הבינה המלאכותית צעד אחד קדימה וחשפה כיצד בעתיד, מכונה תוכל לקבוע בדיוק מה הסיכויי שלכם למות

השאלה המסקרנת ביותר עומדת עוד מעט לקבל תשובה באמצעות הבינה המלאכותית של גוגל. רבים תוהים מהו תאריך הפטירה ובזכות בינה מלאכותית ואלגוריתם חדש של גוגל שיעבוד ביחד עם התיק הרפואי שלכם, הם יוכלו לחזות מהו תאריך הפטירה המשוער. תחום הבינה המלאכותית מתקדם בקצב מסחרר בשנים האחרונות ואפילו הבינה המלאכותית נמצאת כמעט בכל סמארטפון שהושק בשנים האחרונות. במקרים מסוימים, הבינה המלאכותית יכולה לסייע ביצירת סרטונים מזויפים שיראו אמתיים לגמרי, לעקוב אחרי דפוסים ופעולות של בני אדם, לנתח אותם ולחזות מה יעשו הלאה. כעת מחלקת המחקר הרפואי בגוגל, המתמקדת בעיקר בחקר של אזור המוח, מאמנת את הבינה המלאכותית לחזות את הסיכון למוות בקרב מטופלים בבתי חולים. התוצאות מבטיחות למדי והבינה המלאכותית עוקפת ברמת הדיוק חלק גדול מהציוד הקיים בבתי החולים.

אתר "בלומברג" דיווח וציין את הפוטנציאל בפיתוח של הצוות שכולל את היכולות להשתמש במידע שלא ניתן היה להשתמש בו קודם על מנת לחזות את סיכויי המוות. במקרה ניסיוני, החברה השתמשה בבינה כדי לחזות את סיכויי המוות של חולת סרטן השד שהגיעה לבית החולים. גוגל טענה כי קיים סיכוי של 19.9 אחוזים שתמות כבר במהלך השהייה בבית החולים, לעומת 9.3 אחוזים שסיפק הציוד הקיים. פחות משבועיים אחר כך, המטופלת נפטרה.

גוגל. ShutterStock
התוצאות של הבינה המלאכותית מבטיחות למדי, ואפילו עוקפות ברמת הדיוק את אלו של בית החולים/ShutterStock

על מנת להגיע לתחזיות המדויקות יחסית, גוגל השתמשה ב-175,639 פרטי מידע שנלקחו מהתיק הרפואי של המטופלים. הם בין היתר כוללים פתקים בכתב יד שנסרקו ופוענחו על ידי הבינה המלאכותית. על פי הדיווח, זהו ההבדל הגדול ביותר בין המחקר של גוגל לבין מחקרים קודמים בנושא. במחקר השתתפו עד כה 114,003 מטופלים שונים שצברו מעל 216,221 תיקי אשפוז ויותר מ-46 מיליארד פרטי מידע שנסרקו מתיקם הרפואי.

גוגל עובדת על שיפור תהליכי הזיהוי של המידע שנסרק והכנסת המידע למערכת, כך היא תוכל בעתיד הקרוב להפחית באופן משמעותי את כמות טעויות האנוש שנעשות בטיפולים רפואיים. עם זאת, היא עלולה להיתקל בקשיים באיסוף מידע, שכן ב-2016 הואשמה וספגה ביקורת על כך שהשיגה גישה לתיקים רפואיים של 1.6 מיליון מטופלים ללא רשות מפורשת מצדם. גוגל עשתה זאת כדי לפתח אפליקציה שתודיע לרופאים מתי מטופל עתיד לחלות במחלת כליות. עוד חשש שעולה מהפיתוח הוא ההעדפה של הרופאים למטופלים שבהם האלגוריתם מעריך שסיכויי פטירתם גבוהה יותר. העדפה הזאת עשויה להיות על חשבון מטופלים אחרים. עוד הבינה תוכל לקבוע את הטיפול, בהתאם לסיכוייהם של החולים. הנושא רק מעלה את השאלה האם בתי החולים הולכים להסתמך יותר ויותר על הבינה המלאכותית ולא על האינסטינקטים שלהם והציוד הרפואי הקיים והמוכר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully