וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפה נורדוי: המסעדה החדשה שחייבים להכיר

18.6.2018 / 15:55

בין כל המסעדות העממיות שנפתחות הגיחה השבוע לאוויר העולם מסעדה שמגישה קולינריה עילית עם קלאס באוכל ובעיצוב. כל מה שצריך לדעת על קפה נורדוי של עינב אזגורי, המקום הכי קול להיות בו בקיץ הלוהט

קרפצ'יו טונה. אלון מסיקה, מערכת וואלה! NEWS
קרפצ'יו טונה/מערכת וואלה! NEWS, אלון מסיקה

בתל אביב, שנכבשת על ידי כל מיני דברים בפיתה, קצת שכחנו איך נראית ומרגישה קולינריה עילית. אתמול, אחרי חודשים ארוכים של תכנונים, נפתחה מסעדת קפה נורדוי במלון נורדוי, הבניין הוורוד והיפהפה שבפינת הרחובות נחלת בנימין וגרוזנברג במרכז תל אביב. כבר יותר מחודש שמגישים שם ארוחות בוקר קלאסיות אבל מוקפדות לאורחי המלון בלבד, כחלק מתקופת ההרצה, עניין שהכניס בדלת הרבה עוברי אורח שקיבלו סירוב עם הסבר מחויך.

עוד מסעדות חדשות בתל אביב ששווה לבדוק:
הוטל דה ויל, הגסטרו-בר החדש מבית היוצר של הבלבוי
אורבן שאמאן, מסעדת הבריאות החדשה בדיזנגוף

פרנץ' טוסט קוגלהוף. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
פרנץ' טוסט קוגלהוף/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

שף עינב אזגורי (לשעבר סרווסריה והיום דא דא ודא, בר א וין) שמעלה לאינסטגרם שלו כבר תקופה ארוכה טיזרים מהעבודה על התפריט, פרסם שהמקום נפתח להרצה רכה, לדבריו, ל-50 סועדים ביום החל מ-19:30 ועד חצות מדי יום השבוע. מה צפוי על הצלחת? טיול גסטרונומי באירופה הקלאסית, לא עוד אהבה עיוורת למטבח הצרפתי כמו בבר א וין, אלא מגוון מנות קלאסיות ומוקפדות גם מאיטליה, ספרד, בריטניה ועוד. כבר בצלחת החמוצים (25 שקלים), המנה הראשונה בתפריט, ברור שמדובר במשהו יוצא דופן עם צלפים, זיתים, קוביות גבינה וקוביות נקניק בארומה של עלי דפנה ושמן זית.

עוד באותו נושא

יעלה ויבוא על הגריל: הרוטיסרי החדש של דא דא ודא

לכתבה המלאה
טארט בצל וקממבר. אלון מסיקה, מערכת וואלה! NEWS
טארט בצל וקממבר/מערכת וואלה! NEWS, אלון מסיקה

התפריט ממשיך כשהוא דוקר ערים אירופאיות שונות בכל מנה, פסטה קאצ'יו אה פפה (65 שקלים) שלוקחת לרומא; מוס פרמזן וסלמורוחו (35 שקלים), הגספצ'ו של דרום ספרד, עם גריסיני ביתי; מרק שקדים קר עם פרי עונתי (55 שקלים), או טארט בצל ועגבניות עם קמבבר עיזים (65 שקלים) שמרפרר לפריז.

מקושקשת עם אספרגוס. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ארוחת בוקר של מקושקשת עם אספרגוס/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

התפריט ממשיך ומתפצל לשני כיוונים, בשר או דגים, עם נקניקיה שמנה על פירה עם ציר בקר (68 שקלים); ספייריבס טלה בקרמל, זעפרן ויוגורט נענע (98 שקלים); בריוש ממולא מוס כבד עוף (49 שקלים); שוק ברווז קונפי וירקות ירוקים (84 שקלים); ואיך אפשר בלי המבורגר עם קרם כבד אווז (87 שקלים) גבינת אסיאגו איטלקית, ריבת בצל ודמי גלאס.

קפה נורדוי. רעות סהר, רעות סהר
לברוח מתל אביב לרגע/רעות סהר, רעות סהר

בכיוון הים יש המבורגר סקאלופ ואיולי טרגון בבריוש (69 שקלים); קרפצ'יו טונה סיציליאני עם שמן זית ושברים של פיסטוקים (65 שקלים); או בוקדיו קלמרי שזה הבאגט הספרדי; ויש גם תמנון צלוי עם תפוחי אדמה ראטה בסלסה ורדה ועוד. לא רק התפריט משדר קלאסה, גם המקום מעוצב בהתאם עם שולחנות שיש ושולחנות מוזהבים, מפיות בד, הכוסות הנכונות למשקאות הנכונים, תאורה מדויקת ווילונות שמפרידים בין הכאוס התל אביבי הלוהט שבחוץ לפסק זמן האירופאי הנינוח שבפנים.

קפה נורדוי. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
אירופה/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

אזגורי לא עושה את זה לבד, את הפרויקט הזה, כמו גם פרויקטים האחרים שלו, הוא עושה יחד עם שותפיו רגב ושגיא עברון ותומר שלו. הקבוצה מתכננת בשבועות הקרובים גם לפתוח בחלל שסמוך למסעדה מעדנייה בשם נורדיניו שתציע כריכים, מאפים, קינוחים ועוד כל מיני גודיז בוויטרינות בוהקות, דברים שאפשר לקחת הביתה לפי משקל או לשבת ולאכול עם כוס יין בשולחנות שיהיו בחוץ.

מלון נורדוי. יעל לאור, מערכת וואלה! NEWS
מלון נורדוי/מערכת וואלה! NEWS, יעל לאור

גם הסיפור הזה נשמע אירופאי למדי ונותר לנו רק לחכות בסבלנות עוד חודש, אז במקביל למעדנייה, יפתחו את הדלת של קפה נורדוי גם בשעות הבוקר עם מנות בוקר מושקעות כמו קרוק מאדאם עם אמנטל ושינקין וביצת עין או מקושקשת על בריוש בתוספת אספרגוס או בייקון, ויהיה גם פרנץ' טוסט שעוד יכבוש את העיר על בסיס עוגת קוגלהוף ברוטב אנגלז, קרם פרש קרמל ופירות. בהמשך גם ייפתחו לצהריים. קפה נורדוי פתוח השבוע להרצה, החל מ-19:30 בערב מדי יום ועד לחמישים סועדים בלבד כך שכדאי להזמין מקום.

קפה נורדוי, נחלת בנימין 27 תל אביב, 050-3388833, שעות הפעילות בזמן הרצה בימי א'-ש' 19:00-24:00 אבל כדאי להתעדכן טלפונית כי זה ישתנה בקרוב.

צלחת ירקות. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
צלחת לחם וירקות של בוקר/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully