וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כמה זמן צריך לנקות את הטלפון הנייד?

20.6.2018 / 7:39

העולם הוא צלחת פטרי ענקית ודוחה וכל מה שאתם נוגעים בו מכוסה בשכבה של חיידקים. אתם יודעים את זה, ולמרות זאת, אתם לא מסוגלים להפרד מהנייד שלכם בזמן האוכל. אז לפחות תנקו את המכשיר בתדירות המומלצת

ניקוי הסמארטפון. ShutterStock
איף, עוד משהו שצריך לנקות. סמארטפון/ShutterStock

העולם הוא צלחת פטרי ענקית ודוחה. עד כאן, ידוע. כל מה שאתם נוגעים בו מכוסה במרבד של בקטריות, ואי אפשר לברוח מזה. החדשות הטובות הן שרובם המכריע של המיקרו-אורגניזמים הללו אינו מזיק ואפילו מועיל. וזה נכון אפילו לגבי חיידקים צואתיים. צואה של אדם בריא היא אמנם מגעילה, אבל רוב הסיכויים שהיא לא מסכנת את בריאותכם.

בהתחשב בכל הנ"ל, גם אם נניח שהטלפון הנייד שלכם מצופה בשכבה בלתי נראית של חיידקים - וכנראה שזה המצב, אגב - רוב רובם של החיידקים הללו לא מהווים איום על הבריאות. "זה די חריג שהחיידקים הרגילים שאנשים משאירים על משטחים שונים שהם באים איתם במגע (כמו טלפונים למשל) יגרמו למישהו לחלות", אמרה אמילי טות' מרטין, עוזרת מרצה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת מישיגן, בראיון לאתר Time.

עוד בנושא:
הסמארטפון פוגע במוח אפילו בלי שתיגעו בו
הטעות הדוחה שכולכם עושים בשירותים
תוציא את האייפון מהכיס: סמארטפונים פוגעים באיכות הזרע

צלחת פטרי עם חיידקים. ShutterStock
העולם הוא צלחת פטרי דוחה/ShutterStock

אבל למרות זאת, כדאי לדעת שיש בחוץ חיידקים שעשויים לגרום לכם לחלות. ומכיוון שרבים מאיתנו מתקשים להיפרד מהטלפון הנייד ונוגעים בו גם בזמן הארוחות, כדאי בכל זאת לנקוט משנה זהירות בכל הנוגע לאחזקה ולהיגיינה הכללית של המכשירים הללו.

עוד באותו נושא

נזקי הסימוס: הטלפונים הסלולריים הופכים את בני הנוער לגיבנים

לכתבה המלאה

תופסים טרמפ על הסמארטפון

חיידקים שיכולים לגרום לכם לחלות - ובכללם חיידקים שעלולים לגרום להרעלת קיבה, הצטננות וזיהומים אחרים - חייבים לחדור לתוך הגוף שלכם כדי להדביק אתכם. הדרך המועדפת עליהם לעשות זאת היא להצמד לכפות הידיים שלכם ומשם לעבור למאכלים שאתם מכניסים לפה. אבל הם לא בררנים, והם יכולים להכנס לגוף גם דרך האוזניים, הנחיריים או סדקים ופצעים בעור. וגם הטלפון הנייד שלכם יכול לספק "טרמפ" יעיל להעברת אורגניזמים.

בהנחה שאין לכם פצעים פתוחים בידיים, לא כל כך משנה כמה חיידקים יש עליהן, כל עוד תקפידו לשטוף אותן היטב במים ובסבון לפני שאתם אוכלים. אבל אם אחרי שתשטפו את הידיים תגעו בעזרתן בטלפון המטונף שלכם (אותו אחד שליווה אתכם קודם לשירותים, או שהיה אצלכם ביד בזמן שקניתם בשר טחון בסופר) - פה אתם כבר חשופים.

גבר אוכל ומחזיק את טלפון נייד. ShutterStock
אם גם ארוחת הצהריים שלכם נראית ככה - אתם צריכים לנקות את הפון/ShutterStock

"ככל שיותר אנשים נוגעים במשטח מסויים, כך גדל הסיכוי שהוא יהיה מזוהם. אם תגעו בטלפון שלכם לאחר שאחזתם בעמוד בתחבורה הציבורית - הטלפון שלכם יהיה מכוסה בשלל חיידקים שכל מיני אנשים זרים השאירו על האוטובוס או בסאבוויי", הסביר פיליפ טיירנו, מרצה למיקרוביולוגיה ופתולוגיה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו יורק.

וכעת לשאלת מיליון הדולר - באיזו תדירות צריך לנקות את הטלפון הנייד? התשובה תלויה באיפה אתם מסתובבים ואיך אתם משתמשים במכשיר הנייד שלכם. אם אתם לא נוהגים להשתמש בטלפון שלכם בזמן שאתם אוכלים, אתם לא חייבים להקפיד על הניקיון שלו. אבל אם אתם, כמו רבים, אוכלים את ארוחת הצהריים שלכם תוך גלישה בפייסבוק, באינסטגרם או שיחה בוואטסאפ, כדאי להקפיד על ניקוי יומי של המכשיר בעזרת מגבוני חיטוי.

שטיפת ידיים עם סבון. ShutterStock
אל תשכחו לשטוף ידיים/ShutterStock

ניקוי שגרתי של הסמארטפון מומלץ גם למי שהמכשיר שלהם נתון דרך קבע בכיסוי מגן מגומי או סיליקון, כי חיידקים נצמדים ביתר קלות לחומרים אלה מאשר לרכיבי המכשיר עצמו כמו מתכת, פלסטיק וזכוכית. עוד מקום שכדאי להקדיש לו תשומת לב מיוחדת כשמנקים את הפון, הוא הפינות של כיסוי המגן - שם נוטים להצטבר לכלכוך וחיידקים.

אם אתם חוששים להזיק למכשיר בזמן הניקוי, כדאי לדעת שיצרניות המכשירים ממליצות לכבות את המכשיר לפני הניקוי ולהקפיד שנוזלים לא יבואו במגע עם פתחיו (כמו למשל שקע הטעינה או האוזניות). בנוסף, מומלץ לא להתיז חומר חיטוי ישירות על המכשיר, אלא להתיז אותו על מטלית או מגבת נייר נקייה, או להשתמש במגבוני חיטוי ייעודיים לטלפונים. ואם אין לכם כוח לכל הפרוצדורה הזאת (למרות שבואו, היא לא דורשת מכם יותר מדי), הפיתרון החלופי הוא להקפיד על שטיפת ידיים מספר פעמים ביום ולהשאיר את הטלפון בכיס בזמן הארוחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully