וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התייר הטיפש בעולם ניסה ללטף אריה - וזה נגמר רע מאוד

19.6.2018 / 8:53

תייר הוציא יד מרכבו כדי ללטף אריה שהסתתר מהשמש בצלו של הג'יפ. כשהתייר הבין שהאריה קצת פחות אוהב ליטופים ועומד לתקוף אותו, הוא ניסה לסגור את חלון הרכב - אבל זה נתקע

Wildlife Sightings

תייר שביקר בספארי בדרום אפריקה הדגים מדוע ללטף אריה זה רעיון רע, למרות שבאמת לא היינו זקוקים להדגמה הזאת כדי להבין עד כמה המעשה הזה טיפשי. התייר האלמוני הוציא את ידו מחוץ לחלון הג'יפ בו שהה עם יתר המבקרים כדי ללטף את האריה הישנוני שהסתתר מהשמש החמה בצלו של הג'יפ.

אריות בדרך כלל נעזרים בצילם של כלי הרכב בשטחים פתוחים כדי להסתתר מהשמש החזקה. לפעמים הם אפילו מרגישים בטוחים מספיק כדי לישון לצדם. האריה שבחר לנמנם ליד הרכב נראה לתייר רגוע ולא מזיק במיוחד ולכן הוא ניסה ללטף אותו. שאר המבקרים גם לא נשמעו מופתעים במיוחד מהחלטתו המפוקפקת של התייר. האריה, לעומת זאת, כלל לא הייתה מרוצה מהנגיעות החמות של התייר והגיב בזעם.

תייר מלטף אריה. Wildlife Sightings, אתר רשמי
במזל האריה לא חדר דרך החלון וטרף את התייר/אתר רשמי, Wildlife Sightings

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

לא לבעלי לב חלש: אריה גרר ותקף את מנהל הפארק לעיני מבקרים

לכתבה המלאה

כפי שניתן לראות בסרטון, האריה הסתובב לכיוון הג'יפ והחל לשאוג לעבר התייר המבוהל, שניסה מהר לסגור את החלון, אבל כשל. אז היה זה למעשה חלון ההזדמנויות השני של האריה לחדור אל תוך הרכב ולנקום בתייר המטריד, אך הוא במזל נשאר בחוץ והמשיך להתבונן בתייר המפוחד שבניסיון השני הצליח לסגור את החלון - אולם גם אז לא עד הסוף. התיירים הצליחו לחמוק ממלתעות האריה שכנראה היה עייף מדי כדי לרדוף אחריהם.

תייר ליטף אריה בספארי. Wildlife Sightings, אתר רשמי
התייר הצליח לחמוק מהאריה העצבני/אתר רשמי, Wildlife Sightings

התיעוד המלא פורסם בערוץ היוטיוב Wildlife Sightings עם אזהרה שלעולם אין לגעת בחיות בר. עובד הספארי בדרום אפריקה, נאס סמית, אמר בתגובה: "רק אלה שעובדים בספארי מכירים את מהירותו של האריה ואת יכולתו לקרוע לבן אדם את היד אם ינסה לגעת בו. היה לו כוח אפילו למשוך את התייר הזה החוצה מהחלון של הרכב ולהרוג אותו במקום לעיני חבריו. זה היה דבר מאוד מטופש לעשות. האריה יכול היה גם לפלס את דרכו מהחלון הפתוח ולטרוף את מי שבפנים. היה להם מזל שהם הצליחו לחמוק מזה. האריות הם חיות בר. חוץ מזה, אם האריה היה הורג אותו, היינו צריכים כנראה להרוג את האריה ואם הוא היה זכר האלפא היו לזה השלכות חמורות בטבע. אני מזועזע כשאני רואה אנשים מתנהגים ככה ומגיע להם מה שמצפה להם במקרים כאלה".

רק בפברואר האחרון תיירת בת 22 יצאה מהרכב שלה בשמורת טבע אחרת בדרום אפריקה כדי לצלם תמונות, ואחד האריות באזור תקף והרג אותה במקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully