וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט אימה: הבינה המלאכותית שתחזה את הפעולות שלכם לפני שתבצעו אותן

19.6.2018 / 10:19

תחום הבינה המלאכותית התקדם לא מעט בשנים האחרונות, וכבר דיברנו בעבר על מקרים בהם היא יכולה לסייע ביצירת סרטונים מזויפים שנראים אמתיים לחלוטין. כעת, קבוצה של חוקרים הוכיחו כיצד בינה מלאכותית תוכל לזהות את הפעולות שלנו - דקות לפני שכלל נחשוב עליהן

הבינה המלאכותית התקדמה לא מעט בשנים האחרונות, וכבר דיברנו בעבר על מקרים בהם היא יכולה לסייע ביצירת סרטונים מזויפים שנראים אמתיים לחלוטין. כיום גם מעבד מיוחד עבור בינה מלאכותית משולב בלא מעט סמארטפונים והיא עוזרת לחסכון הסוללה ושיפור ביצועי המצלמה בצורה משמעותית, אבל אלו רק חלק מהדברים שהבינה המלאכותית מסוגלת לעשות. קבוצה של חוקרים הוכיחו כיצד בינה מלאכותית תוכל לזהות את הפעולות שלנו - דקות לפני שכלל נחשוב עליהן. זה נשמע כמו משהו שנלקח מסיוטי לילה, אך זה כבר כאן וזה יותר מציאותי מתמיד. הבינה תזהה את פעולותינו, תלמד את הדפוסים שלנו ותוכל לחזות באופן מדויק את הצעד הבא שנעשה מספר דקות מראש.

התוכנה, אשר נבנתה על ידי צוות חוקרים באוניברסיטת בון הגרמנית, נבנתה כך שתוכל לחזות פעולות באמצעות צפייה בשעות של סרטוני בישול. על פי הדוקטור אשר מוביל את המחקר, ג'ורגן גל, הבינה המלאכותית תוכל בסופו של דבר לחזות פעולות של אנשים, שעות לפני שהם עושים זאת בפועל. אם יצליחו במחקר לשפר את האלגוריתם, נוכל לראות את הבינה המלאכותית פועלת במגוון רחב של מכשירים, החל מאוטומציה של גאדג'טים לבית כמו חימום התנור מראש רק מתוך הנחה שנהיה זקוקים לו, ועד למערכת מעקב שדומה לזו שב-"אח הגדול".

בינה מלאכותית. ShutterStock
הבינה המלאכותית תוכל לזהות את הפעולות שלנו דקות לפני שכלל נחשוב עליהן/ShutterStock

באמצעות סרטוני הבישול בהם השתמשו החוקרים, הצליחו ללמד את המכונה כיצד לעקוב אחר פעולות כמו לחתוך ירקות, הוספת מלח לתבשיל כלשהו ואפילו להפוך פנקייק. הסרטונים היו באורך של כ-6 דקות וכללו כ-20 פעולות שונות אותן הבינה למדה. לאחר כ-4 שעות בלבד, האלגוריתם כבר זיהה לאילה מרכיבים זקוקים על מנת להכין את המנה שבסרטון.

עוד באותו נושא

"סרטון הערום של גל גדות דלף": לא תאמינו כמה קל לזייף סרטונים

לכתבה המלאה

לאחר מכן, החוקרים השתמשו בסרטון שהמכונה טרם ראתה על מנת לבחון אותה והתוצאות היו מבטיחות. המכונה הצליחה לחזות את פעולות השף באופן מדויק מאוד ושניות לפני שבכלל החל אותן. רמת הדיוק האלגוריתם עמדה על 40 אחוזים, אך המשיכה להשתפר ולעלות ככל שהמכונה ראתה סרטונים נוספים. מטרתם הסופית של החוקרים היא להביא את המכונה למצב בה תוכל לזהות פעולות הרבה יותר אל תוך העתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully