וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האפרטהייד הישראלי חודר לאדמתנו": קריאה להחרמת טיסות ישראייר לסקוטלנד

27.5.2018 / 11:30

ארגון פרו-פלסטיני בסקוטלנד קורא להחרים את קו תל אביב-אדינבורו החדש שאמור להיפתח בקיץ על ידי ישראייר. "סקוטים רבים ביקרו בגדה המערבית והיו עדים למערכת האפרטהייד שם", הם טוענים, בנוסף לכך שלא כל הפלסטינים יכולים לטוס דרך נתב"ג

המייל המלכותי אדינבורו סקוטלנד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הקו הישיר מתל אביב אמור להיפתח בחודש הבא. אדינבורו/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

קו התעופה החדש בין תל אביב לאדינבורו שבסקוטלנד, שיופעל על-ידי חברת התעופה ישראייר, מביא עמו תגובה לא שגרתית. ארגון פרו-פלסטיני מקומי תיאר את הקו, כ"שלוחה של האפרטהייד הישראלי החודרת אל אדמת סקוטלנד".

הקבוצה, העונה לשם "סולידריות סקוטית-פלסטינית" (SPSC), קוראת לרשויות התעופה לבטל את חנוכת הקו, שאמור לפעול החל מ-13 ביוני, וזאת מאחר ש"רוב הפלסטינים אינם מורשים כלל להשתמש בשירותי נמל התעופה בן גוריון". לדברי חברי הארגון, מדובר באפלייה על רקע מוצא לאומי, וזאת על רקע העובדה שישנם פלסטינים שלומדים, עובדים ומתגוררים בסקוטלנד, שלא יוכלו לטוס בקו החדש.

אתר החדשות הסקוטי The Ferret מדווח כי גם סקוטים/יות שנשואים/ות לפלסטינים/יות לא יוכלו לנוע בקו החדש ולעבור דרך נתב"ג. זאת, על אף העובדה שאזרחי בריטניה מורשים בדרך כלל להיכנס לישראל ללא צורך בוויזה. עוד נמסר, כי כל פלסטיני המתגורר בגדה המערבית או ברצועת עזה שרוצה לטוס לסקוטלנד, צריך לחצות את מעבר הגבול בין ישראל לירדן ומשם להגיע לנמל התעופה הבינלאומי של ירדן. חציית מעבר הגבול כרוכה לעתים בהמתנה של עד 12 שעות. רק מי שהוגדרו על ידי אתר החדשות "פלסטינים בעלי אזרחות ישראלית", מורשים לעבור דרך נתב"ג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארגון פלסטיני רוצה להחרים את הקו החדש שלה לאדינבורו. ישראייר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אפלייה גם נגד סקוטים שנשואים לפלסטינים"

הארגון הפלסטיני SPSC קורא כאמור לממשלת סקטולנד לבטל את הקו על רקע של "אפליה גזעית, אתנית ולאומית כנגד פלסטינים המתגוררים בסקוטלנד". עוד מסר הארגון כי "הגבלות על תנועה המוטלות בידי ישראל על פלסטינים, מהוות את לב הקונפליקט. בדומה לאפרטהייד בדרום אפריקה, הכיבוש הצבאי הישראלי עושה שימוש בהנפקת תעודות מיוחדות וחלוקת האוכלוסייה לקטגוריות שונות, לפיהן מקבלים או לא מקבלים אישורי תנועה".

עוד נמסר על ידי הארגון, כי "סקוטים רבים ביקרו בגדה המערבית והיו עדים למערכת האפרטהייד שם, שבה ישנם כבישים ייחודיים שבהם יכולים לנוע רק מתנחלים יהודים. פלסטינים אינם יכולים לנסוע בדרכים אלו ואף לא ללכת בהן".

לעומת זאת, אדוארד סת'רלנד, מזכיר ארגון הידידות ישראל-סקוטלנד (COFIS), בירך על חנוכת הקו החדש וציין כי "למרות שישראל רחוקה מלהיות מושלמת בכל הקשור לזכויות אדם, הרי שעל פי כל מדד, ערבים-ישראלים זוכים בשיוויון זכויות כמו היהודים, ולבטח יותר ממה שנהוג בקרב שכנותיה של ישראל". עוד הוא הוסיף כי "בשל הנסיבות, נמל התעופה בן-גוריון מצטיין באבטחה הטובה ביותר בעולם".

יש לציין כי על אף דרישת הארגון הפרו-פלסטיני, הודיעה ממשלת סקוטלנד כי אין לה כל סמכות לבטל את קו התעופה החדש של ישראייר. סמכות זו מצוייה רק בידי ממשלת בריטניה, שתגובתה לדרישה עדיין לא נמסרה. גם מצד חברת ישראייר ושגרירות ישראל בלונדון לא נמסרה תגובה לדברים, שפורסמו באתר החדשות הסקוטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully