וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאח: "היה ערב קשה מאוד, למרות הסיכויים בטוח שאהיה במונדיאל"

הכוכב שנפצע בגמר ליגת האלופות הרגיע את המצרים: "אני פייטר, אגרום לכולכם גאווה. האהבה והתמיכה שלכם יתנו לי את הכוח שאצטרך". במדינתו האשימו: "סרחיו ראמוס, תישרף בגיהנום"

(עדכון ראשון: 09:00)

מאמן ליברפול יורגן קלופ עם מוחמד סלאח. GettyImages
הלב נשבר. מוחמד סלאח עם יורגן קלופ/GettyImages

מוחמד סלאח צייץ הערב (ראשון) בטוויטר, וניסה להרגיע מעט את המצרים לקראת המונדיאל, ובכלל את אוהדי הכדורגל העולמי שמצפים לראות אותו מככב ברוסיה. "היה ערב קשה מאוד, אבל אני פייטר", כתב כוכב ליברפול, "למרות הסיכויים שנגדי, אני בטוח שאהיה ברוסיה כדי לגרום לכולכם גאווה. האהבה והתמיכה שלכם יתנו לי את הכוח שאצטרך". סלאח נפגע בכתפו השמאלית בהיתקלות עם סרחיו ראמוס, הקפטן של ריאל מדריד, ונאלץ לצאת בדקה ה-30 בגלל פציעה כשהוא ממרר בבכי. בלעדיו, ליברפול הפסידה 3:1 וראתה את ריאל חוגגת זכייה שלישית ברציפות בליגת האלופות.

הפציעה של המצרי, שעלול להיעדר מספר שבועות, מכניסה ללחץ רב את נבחרת מצרים, הנערכת למונדיאל הראשון שלה מאז 1990 ותתחיל את הופעותיה ב-15 ביוני, בעוד שלושה שבועות. על הפציעה שמעו הקטור קופר ושחקניו בדיוק כאשר נחתו באיטליה, שם תעשה מצרים את ההכנות האחרונות שלה לקראת המונדיאל.

אתמול בלילה נטען ב-BBC כי סלאח לא יספיק להתאושש ויחמיץ את הגביע העולמי, אך עם זאת, ההתאחדות המצרית מסרה כי על פי דיווח טלפוני שקיבלה מליברפול היא "אופטימית" ומאמינה שישחק במונדיאל. הבוקר מעריכים במצרים שסלאח ייעדר "רק" בין 10 ל-21 ימים, ויוכל להשתתף בטורניר.

סרחיו ראמוס, בלם ריאל מדריד שגרם לנפילה של סלאח על הכתף, התנצל בפני המצרי בטוויטר. "לפעמים כדורגל מראה לך את הצדדים הכי מתוקים, ולפעמים את הצד הקשה של החיים. ומעל הכל, כולנו חברים למשחק. החלמה מהירה מו סלאח".

סרחיו ראמוס מתנצל

קריקטורה במצרים: "ראמוס חיסל את סלאח"

קריקטורה במצרים - סרחיו ראמוס מול מוחמד סלאח. אתר רשמי
קריקטורה במצרים - סרחיו ראמוס מול מוחמד סלאח/אתר רשמי
שחקן ליברפול מוחמד סלאח. AP
שחקן ליברפול מוחמד סלאח/AP
שחקן ליברפול מוחמד סלאח. רויטרס
שחקן ליברפול מוחמד סלאח/רויטרס
שחקן ליברפול מוחמד סלאח. רויטרס
שחקן ליברפול מוחמד סלאח/רויטרס

בתקשורת הבריטית דווח כי סלאח נראה אתמול כואב מאוד כשיצא מחדר ההלבשה, עם כתף חבושה ופנים חתומות. חבריו לקבוצה סיפרו שאף בכה בחדר ההלבשה. מאמן ליברפול יורגן קלופ נשאל בסיום אם המונדיאל של סלאח בסכנה, וענה: "כן, זה לא ייאמן. אין ספק שיש שם משהו בכתף. זו נראית פציעה רצינית, רצינית מאוד". עוד הוסיף קלופ ש"התיקול של סרחיו ראמוס נראה רע, קצת כמו היאבקות. זה הכניס את הקבוצה להלם, אחרי הפציעה של מו סלאח איבדנו את המומנטום".

סלאח כבש העונה 44 שערים בכל המסגרות ונבחר לשחקן העונה בפרמיירליג עם שיא ליגה של 32 כיבושים, כשהוא אחד המועמדים לזכות בכדור הזהב. בנוסף, הוא כמובן האיש המרכזי בנבחרת מצרים, שגם היה חתום על העלייה למונדיאל עם פנדל בתוספת הזמן במשחק האחרון במוקדמות.

האוהדים המצרים החלו לשאת תפילה למען סלאח ברשתות החברתיות, עם ההאשטאג שתפס תאוצה "ראמוס הכלב" ומתקפה חריפה נגד הבלם הספרדי. בין היתר כתבו: "ראמוס, תישרף בגיהנום. אנחנו נקבור אותך". כמובן שראמוס הוא אויב האומה, כולל קריקטורה בעיתון "אל יום א-סאבע" המצרי שמציגה את הבלם כשטן. בנוסף, בתקשורת המצרים נזכרים איך כבר לפני שלושה שבועות פרשנים הזהירו את סלאח מהאלימות של ראמוס, וגם החשבון של "המוסד" הגיב לתקרית.

מידו, כוכב העבר של נבחרת מצרים, צייץ: "מי שמבין בכדורגל, יודע שראמוס פצע את סלאח במכוון".

שחקן העבר, מוחמד אבוטריקה, השמיע דברים דומים: "מה שראמוס עשה זה פשע מתוכנן מראש".

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו מנחם את שחקן ליברפול מוחמד סלאח. רויטרס
כריסטיאנו רונאלדו, שנפצע בעצמו בגמר היורו ומכיר את התחושה, מנחם את מוחמד סלאח/רויטרס

הציוץ של מידו

חשבון הטוויטר הפיקטיבי של המוסד לקח אחריות וצייץ: "מצטער"

במצרים הזהירו את סלאח מראמוס עוד לפני המשחק

האם באמת העבירה הייתה במכוון? כמובן שבמצרים טוענים שכן, אך מנגד אוהדי ריאל מראים תמונות שמראות שסלאח היה זה שתפס ראשון ביד של ראמוס. בטור של ברני רוני ב"גרדיאן" נכתב: "אף אחד לא יידע למה התכוון ראמוס כשהוא תפס ביד של סלאח והטיח אותו על הדשא. לא נשרקה עבירה, על אף שסלאח שכב נאנק בכאבים, אוחז בכתפו. כנראה שזו הייתה התנגשות רגילה. בהילוך איטי זה נראה כמו מהלך ג'ודו של סוכן חשאי מומחה, משהו שאתה לומד שלוש שנים במחנה מיוחד בהרים... ראמוס אוהב את המשחקים האלה. וגם את זה הוא אחז בגרון, וסחט אותו ברגע הנכון".

פרנק למפארד נשאל אם זה היה מכוון, ואמר: "לא, אני לא חושב. הוא נצמד אליו, כמו שכל בלם צריך לעשות, ולפעמים כשאתה מתקרב אתה אוחז ידיים וזה בעיקר חוסר מזל, הדרך שבה הוא נפל". ראמוס צולם מחייך וצוחק עם אחד הקוונים בזמן שסלאח הוחלף, אבל גם ריו פרדינד מגן על הבלם: "לא הייתי מקשר בין שני הדברים. אני חושב שזו הייתה שמירה טובה של ראמוס, ואני לא מאמין שהוא התכוון לפצוע אותו".

מחייך: ראמוס אחרי הפציעה

ראש ממשלת מצרים אל סיסי איחל החלמה מהירה לסלאח וחזרה מהירה למגרשים: "תישאר כוכב מצרי נוצץ"

שש דקות לאחר הפציעה של סלאח, גם דני קרבחאל מריאל מדריד נפגע והוחלף. גם המגן הספרדי, שסבל מלא מעט פציעות בשנתיים האחרונות, ירד כשהוא ממרר בבכי ובידיעה כי המונדיאל בסכנה מבחינתו.

(עדכון ראשון: 22:19)

שחקן ריאל מדריד דני קברחאל. רויטרס
במשחק האחרון של העונה. דני קרבחאל בוכה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully