וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה מיליארדי שקלים הכניסו משתתפי תגלית לכלכלת ישראל? ענו וגלו

וואלה! NEWS בשיתוף פרויקט תגלית, וואלה! NEWS בשיתוף פרויקט תגלית

10.6.2018 / 8:12

מארה"ב ועד ג'יברלטר, מיפן ועד סורינאם, פרויקט תגלית הוקם בשנת 1999 והשנה הוא חוגג את שנת ה-18 שלו. כמה צעירים יהודים השתתפו בו עד כה? וכמה מיליארדים הכניס למדינת ישראל? ענו השאלון וגלו עד כמה אתם מכירים את תגלית

בסיום שנות ה-90 נולד מיזם שנועד לחזק את הקשר והזיקה של הצעירים בתפוצות לבין הקהילות היהודיות בארצותיהן ואת הקשר למדינת ישראל. ממשלת ישראל ונדבנים יהודים חברו יחד כדי להקים את הפרויקט חובק העולם שקיבל את השם "תגלית". התכנית פשוטה: כל צעיר וצעירה יהודים, בני 18 עד 26, זכאים לבוא לישראל לסיור חינוכי קצר ולהכיר את הארץ היכרות ראשונית. השנה גם הרחיב הפרויקט את הזכאות למשתתפים בגילאים 27-32.

כיום "תגלית" הוא הפרויקט החינוכי המצליח ביותר בעולם היהודי ומהווה גשר לישראל עבור מאות אלפי סטודנטים יהודים מרחבי העולם. מטרת הפרויקט היא לחזק את הזהות היהודית של צעירי התפוצות וליצור זיקה משמעותית וארוכת טווח בינם לבין מדינת ישראל. הצעירים יוצאים לסיור חינוכי ברחבי הארץ, אליו מתלווים חיילים וסטודנטים ישראלים, וביחד הם לומדים להכיר את ישראל הצעירה, התוססת ורבת הפנים.
לאחר המפגש, כ-70 אחוז מהמשתתפים מדווחים על פיתוח קשר אישי עם הישראלים והבנה טובה יותר של המשותף להם. פרויקט תגלית, שנחשב למיזם המוביל והמצליח בעולם היהודי כיום ובו השתתפו עד כה כ-650,000 יהודים צעירים מרחבי העולם, בהם כמאה אלף ישראלים - חיילי צה"ל וסטודנטים, הצליח להביא לשינוי משמעותי בעמדתם של צעירי יהדות התפוצות כלפי מדינת ישראל. בשל היכרותם מקרוב עם ישראל ותושביה, בוגרי תגלית מרגישים נוחות גדולה יותר לדבר על ישראל וזה מקל על התמודדותם מול גילויי אנטישמיות בקמפוסים ובמקומות אחרים ברחבי ארה"ב ולמעשה מהווים כלי הסברה מצוין של ישראל.

תרומה נוספת של הפרויקט באה לידי ביטוי בתיירות הנכנסת לישראל. מאז הקמתו, פרויקט תגלית תרם למעלה מארבעה מיליארד שקלים למשק הישראלי. תרומה זאת באה לידי ביטוי בהוצאות העקיפות והישירות של הסיור בארץ.

במשך השנים הגיעו לישראל אלפי צעירים יהודים לסיור בארץ במסגרת תגלית, אבל כמה מהם חוזרים כדי לבקר בישראל וכיצד הטיול בארץ משפיע על תחושת הקשר שלהם עם ישראל? ענו על החידון וגלו עד כמה אתם מכירים את פרויקט תגלית והשפעתו.

וואלה! NEWS בשיתוף פרויקט תגלית, וואלה! NEWS בשיתוף פרויקט תגלית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully