וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הפרודיה ההולנדית על TOY: ישראל מגישה מחאה רשמית

22.5.2018 / 13:21

בעקבות שידור הפרודיה האנטי-ישראלית על השיר TOY בטלוויזיה ההולנדית, הגישה שגרירות ישראל בהולנד מחאה לתחנת הטלוויזיה ששידרה את הקטע: "חציתם את הגבול. היו לסרטון ניחוחות אנטישמיים". מירי רגב: "גם תעמולה שקרית לא תנצח אותנו"

נטע ברזילי סאטירה הולנדית. צילום מסך
הפרודיה על נטע/צילום מסך

שגרירות ישראל בהולנד תגיש מחאה לתחנת הטלוויזיה ההולנדית בעקבות הפרודיה האנטי-ישראלית על נטע ברזילי והשיר TOY - כך אישרו (שלישי) גורמים במשרד החוץ הישראלי. המכתב הועבר בהעתק גם למשרד החוץ ול-CJO - ארגון הקהילות היהודיות בהולנד. השגריר, אביב שיר-און, כתב במכתבו לרשת הטלוויזיה ההולנדית כי הקומיקאית עברה גבול של טעם רע.

"חופש הביטוי וחופש העיתונות והסאטירה הינם מרכיבים חיוניים בחברות דמוקרטיות ופלורליסטיות כמו בהולנד ובישראל", כתב במכתב. "עם זאת, בתכנית המדוברת הלכתם רחוק מדי. ישראל מגנה על עצמה כבר 70 שנה, מאז יום היווסדה (...). מאז אנו נאלצים להילחם במלחמות וטרור של ארגונים כמו חיזבאללה, דאעש וחמאס, שהביאו למותם של עשרות אלפי ישראלים".

"זה מצב עצוב ומדכא שנמשך שנים רבות. אנו לא שמחים כשפלסטינים נהרגים, כשאנשים מאבדים את חייהם. אנו לא צוחקים על כך. גם אתם לא צריכים. גם בשבועות האחרונים ישראל הגנה על עצמה פעם נוספת. אנשים שילמו בחייהם ואתם צחקתם על כך. הצגה של סרטונים מדכאים ועצובים כאלה על רקע שיר הניצחון של ישראל באירוויזיון לא היה רק מפגן של טעם רע. זו הייתה טעות מחפירה".

"אנו יכולים לחיות עם ביקורת. אנו עושים זאת לעיתים קרובות אך איננו חוצים את הגבול. לקטע שהצגתם היה גם ניחוחות אנטישמיים כמו לעג על אוכל כשר או התייחסות לכסף באופן אנטי-יהודי. לא רק שזה בלתי מקובל, זה גם מסוכן".

במקביל תקפה שרת התרבות מירי רגב את הפרודיה על נטע: "אנחנו לא הצעצוע של אף אחד. גם תעמולה שקרית והסתה לא ינצחו אותנו. הן רק מעצימות את גודל ההישג של נטע שלנו".

בסוף השבוע האחרון הציג תכנית סאטירה פופולרית בהולנד חיקוי להופעתה של נטע ברזילי באירוויזיון ומתחה באמצעותו ביקורת חריפה על המדיניות הישראלית. הקומיקאית ההולנדית סאנה וליס דה פריס שרה את השיר TOY, רק עם מילים אחרות לגמרי. היא תקפה את ישראל שמשליכה פצצות בעזה וממשיכה "בחגיגות האלו" כבר 70 שנה.

בין היתר שרה הזמרת על רקע צילומים מהעימותים על גבול עזה: "הביטו בי, אני מדינה מאוד חמודה, מנהיגי העולם אוכלים בצייתנות מכף ידי, בנשיקה אחת אני מסוגלת לכבות כל תבערה", "מסגד אל-אקצא יהיה בקרוב ריק לגמרי", "תראו כמה יפה אני משליכה פצצות", "כבר 70 שנים שהחגיגה הזו נמשכת, תראו איזה יופי", "מחיפה ועד ים המלח הכול מלא בנשק אז בואו לרקוד איתי".

במקום הפזמון החוזר שבו נטע ברזילי שרה "אני לא הצעצוע שלך", שרה הקומיקאית ההולנדית המפורסמת "תראו כמה יפה אני משגרת את הטילים שלי". בהמשך השיר הזמרת גם מבקרת את פתיחת השגרירות האמריקנית בירושלים ועוקצת את טראמפ באמרה כי כשהכסף זורם, "יש סיבה טובה לחגוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully