וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה טועם: מלך הפלאפל בראש העין

22.5.2018 / 8:50

המונה נזכר בגעגוע בפלאפל בתוך עץ בראש העין, ושמח לגלות שהוא נפתח שוב במקום חדש. העץ איננו, אבל הטעם משובח כשהיה

מלך הפלאפל. קובי רובין, קובי רובין
הפלאפל הכי טוב באזור המרכז/קובי רובין, קובי רובין

עד לפני כמה שנים היה בראש העין פלאפל בתוך עץ, על רחוב שבזי בעיר. את עץ האקליפטוס הענק ברחוב, הקיף הפלאפל הכי טוב באזור המרכז. כל מי שהכיר את גיגית הטיגון העמוקה של מלך הפלאפל, למד להוקיר את המקום ולבוא לאכול כאן פלאפל מהביל וטרי, עם תוספות מדהימות במחיר שהוא בין מצחיק לרציני, אך עדיין התמורה הולמת ביחס למה שמקבלים (15 שקלים למנה עם כל התוספות).

הייתי מגיע אל העץ הענק, משתחל אל תוך התור הקבוע, מחכה לתורי ולומד תורת ההמתנה מהי, כשהדקות היו נוקפות לאיטן. בימות הקיץ החמים, ההמתנה לפלאפל אינה מובנת מאליה, הרי הרעב גם ככה אינו בשיאו. אך עדיין אל מול העץ הגדול היה תמיד תור של רעבים כחלק מהנוף של רחוב שבזי. יכולתי לבחור ללכת לאחת מהמסעדות באזור, אבל לוותר על מלך הפלאפל היה בבחינת חילול הקודש.

לכל הטורים של המונה טועם

מלך הפלאפל. קובי רובין, קובי רובין
אי אפשר לוותר על הצ'יפס/קובי רובין, קובי רובין

היחס תמיד היה מדהים ורציני, שירות מושלם לגרגרנים, לא היה להם במקום הרבה זמן לחייך. הפלאפל עצמו מעולה, כדורים עבודת יד, זה הפלאפל הכי אדום שיצא לי לאכול, קצת חריף בקצה של הנגיסה. תערובת הפלאפל של מלך הפלאפל לא טחונה דקיק מדי, לכן חייבים לאכול במידת זהירות מתבקשת, הציפוי של הפלאפל גס ויכול לפוצץ שן, אבל כל כך שווה את הסיכון. שמן בועות בלי סוף, רק כדורים טריים כל הזמן, יודעי דבר ותיקים במשפחה טוענים שמדובר בפלאפל שהכי דומה לפלאפל מימי קום המדינה.

על ההתחלה מקבלים קערית קטנה, ממלאים ולוקחים לשולחן קצת מכל דבר, סלט רצועות פלפל אדום, חתיכות בצל ירוק, סלט בדואי, ירקות כבושים ועוד. זה הפלאפל היחיד בו לא ויתרתי אף פעם על הצ'יפס, שהוגש כמובן כחלק מהמנה, ללא תוספת תשלום.

בשבוע שעבר

מחלוטה אהובתי: המונה מגלה את חומוס משורר

לכתבה המלאה
מלך הפלאפל. קובי רובין, קובי רובין
תוספות חופשי, נראה אתכם מסתפקים בסבב אחד/קובי רובין, קובי רובין

עם השנים ראש העין גדלה, יש אזורים חדשים בעיר שעדיין לא הגעתי אליהם. עם ההתפתחות העירונית הגיעו גם התקנות, עניינים בירוקרטיים, המנהל התקין הגיע לביקור בראש העין, והפלאפל בתוך העץ, אותו מקום אהוב מאז 1970 נאלץ לסגור, ולשנות כבר פעמיים את מקומו. לפני שש שנים המיקום החדש של מלך הפלאפל היה בתוך קניון בעיר, הייתי אוכל במקום לפחות חצי מנה גם אם הייתי אחרי ארוחת צהריים מלאה, רק בגלל שהגעתי לאזור ראש העין.

לפני כמה שבועות יצר איתי קשר אחד מהקוראים הקבועים שלי בדיוק כשהייתי ליד ראש העין. ליד הפינה של הרחובות שבזי ושלמה המלך, הסתכלתי על העץ הענק והבודד, מתגעגע בקול רם לפלאפל האהוב, הקורא הנאמן הסביר לי עם האצבע לאן המקום עבר, והראה לי על הפינה את המקום החדש של מלך הפלאפל. הלכתי לכיוון, נכנסתי אל הריח המוכר של הפלאפל האהוב, הכל נהיה מטושטש, הכל אותו הדבר רק בלי רק העץ, אבל ממש ליד, על הצומת.

מלך הפלאפל, שלמה המלך 32 ראש העין, שעות פעילות: ראשון - חמישי: 10:30-21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully