וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מה שאתם צריכים לדעת על העיצוב החדש של ג'ימייל

26.4.2018 / 13:42

אחרי שנים שלא נגעה בעיצוב של ג'ימייל, גוגל עושה זאת עכשיו ומעדכנת את הממשק לחלוטין. העדכון זמין כרגע בגרסת בטא אבל גם אתם יכולים להנות ממנו

חשבון המייל הפופולרי ג'ימייל מתעדכן אחרי שנים רבות שהעיצוב נותר בעינו והוא מביא כמה פיצ'רים חדשים שיהפכו את חווית השימוש שלכם בחשבון המייל לקלה ונוחה מאי פעם. חשבון המייל של גוגל הוצג לראשונה בשנת 2004 והביא יכולות שלא ניתן היה למצוא לא בהוטמייל ולא בשירות המייל של יאהו. בזכות החדשנות של השירות ועיצוב מודרני, גוגל טרפה את הקלפים וכיום מדובר בשירות המייל הפופולרי בעולם. אולם נראה שדווקא בשנים האחרונות גוגל זנחה את השירות מעט, במיוחד לאחר שהציגה את השירות Inbox, דרך חדשה לקבל ולקרוא מיילים שלא הצליחה לתפוס כמו שגוגל קיוותה.

בימים האחרונים גוגל השיקה את העיצוב החדש והעדכני לג'ימייל שבלחיצת כפתור גם אתם תוכלו ליהנות ממנו. כרגע, מדובר בגרסת ניסוי שמביאה יכולות חדשות ויעילות משופרת וטובה מאי פעם. בלחיצת כפתור אחת תוכלו לשנות את הממשק לעיצוב החדש. כדי לעשות זאת לחצו על גלגל השיניים בצד ימין (במידה ואתם בממשק באנגלית) או בצד שמאל (אם אתם בממשק בעברית) ולחצו על "עבור לעיצוב החדש". במידה ולא תסתדרו, תוכלו לחזור לממשק הישן בלחיצת כפתור. פשוט לחצו על אותו גלגל השיניים ואז על "חזור לעיצוב הקלאסי". אבל רגע לפני שאתם מעדכנים את הממשק - חשוב שתכירו את השינויים החדשים.

מראה חדש לחלוטין

אל תיבהלו - העיצוב החדש עדיין זהה ומעוצב באותם קווים מנחים של העיצוב הישן כך שאתם תוכלו להתמצא בגרסה החדשה בקלות אבל יש כמה דברים חדשים שאתם צריכים להכיר: בממשק באנגלית מצד שמאל או בממשק בעברית מצד ימין, תוכלו לראות שורת אייקונים שמקשרים בין חשבון הג'ימייל שלכם לשירותים אחרים כמו לוח השנה של גוגל, פתקים ומשימות - האפליקציה החדשה של גוגל לניהול משימות. כך תוכלו לגשת בצורה מהירה לשירותים האחרים, מעין ניסיון של גוגל לעודד אתכם להישאר בסביבה של החברה. עוד תוכלו להתקין הרחבות שיעזרו לנהל את תיבת הדואר בצורה טובה ויעילה יותר. מצד ימין (בממשק באנגלית ובצד שמאל בממשק בעברית) תוכלו לראות את עמודת התיקיות המוכרת שנותרה בעינה והמפרידה בין דואר נכנס, דואר יוצא, ספאם ותיקיות שאתם פתחתם.

הממשק החדש של הג'ימילי. מתוך הבלוג של גוגל, מערכת וואלה! NEWS
הממשק החדש של ג'ימייל זמין לכולם בלחיצת כפתור./מערכת וואלה! NEWS, מתוך הבלוג של גוגל

בינה מלאכותית לשירותכם - ג'ימייל יזכיר לכם להגיב למיילים

בגוגל גייסו לטובתכם או לרעתכם את הבינה המלאכותית שתנתח את ההודעות ותחליט האם הן דורשות תגובה מצדכם או מצד הנמען. כך לא תזניחו אף הודעה או תשכחו ממנה. ג'ימייל ידאג לעלות את ההודעה לראש תיבת הדואר הנכנס וישאל האם נרצה להשיב להודעה או לתזכר את הנמען שישלח תגובה. בכל מה שקשור לנושא הפרטיות, אל תדאגו מכיוון שאף בן אדם לא יעבור על המיילים שלכם וגוגל עושה זאת בצורה אוטומטית על ידי בינה מלאכותית.

גישה מהירה לקבצים שצורפו

לחצני הפעולה הם לא היחידים שהתווספו לשורת הודעות המייל בעיצוב החדש. כעת גם הקבצים שצורפו להודעות מופיעים באותה השורה של המייל, ממש מתחת לכותרת המייל. כך תוגלו לכשת בצורה מהירה לקבצים המצורפים מבלי להיכנס בכלל להודעה. זה אולי נשמע כמו שינוי יחסית קטן, אבל בסופו של דבר זה עשוי לחסוך לכם המון זמן בחיפוש קבצים והורדה מהירה שלהם. קבצי וורד, PDF ותמונות יופיעו במסך התצוגה המקדימה של המייל ומסמכי גוגל יפתחו בכרטיסיה חדשה, ממש כמו שהיה לפני השדרוג.

ג'ימייל חדש. צילום מסך, צילום מסך
גישה מהירה לקבצים שצורפו, מבלי להיכנס למייל./צילום מסך, צילום מסך

לחצני פעולה חדשים שיהפכו את התיבה שלכם לנקייה ומסודרת

בגרסה הקודמת נאלצנו לבצע שתי פעולות כדי לסמן מייל שלא נקרא, למחוק אותו או להעביר אותו לתיקיה אחרת. כעת גוגל הוסיפו שורת לחצני פעולה לצד כל מייל נכנס שמאפשרים בלחיצת כפתור פשוטה לסמן הודעה שנקראה, לא נקראה, למחוק את ההודעה, להעביר אותה לארכיון ולתזמן תזכורת למועד עתידי. הלחצנים כאמור הופכים את כל הפעולות לפשוטות מתמיד ובאמצעותם, תוכלו לסדר את תיבת ההודעות שלכם שתהיה נקיה ומסודרת יותר מאי פעם.

ממשק חדש של גוגל. בלוג של גוגל, מערכת וואלה! NEWS
מעתה תוכלו לתזמן תזכורת להגיב למייל./מערכת וואלה! NEWS, בלוג של גוגל

גם האפליקציה לסמארטפון התעדכנה

גוגל ריכזה את רוב תשומת הלב בגרסת הדפדפן אך היא עדיין הביאה כמה מהחידושים גם אל האפליקציה בסמארטפון. לאחר השדרוג לגרסה החדשה, האפליקציה תתריע לנו על הודעות בעלות חשיבות גבוהה ותציג אותן בחלק העליון של תיבת הדואר הנכנס. גוגל עשתה זאת בעבר עם אפליקציית Inbox וכעת היא מביאה את התכונה הזאת לאפליקציית ג'ימייל. על מנת להחליט איזו הודעה תופיע בראש הרשימה, גוגל עושה שימוש בבינה מלאכותית. עוד גוגל תציע באמצעות בינה מלאכותית, להסיר את כתובת המייל מרשימות דיוור בלחיצת כפתור אחת. האפליקציה תזהה את המיילים שמגיעים מרשימות דיוור שהמשתמש לא קורא וכך תמליץ לו להסיר את ההרשמה. במכשירי האנדרואיד, גוגל הוסיפה אפשרות להוסיף תזכורות להודעות, על מנת שלא תשכחו לענות להודעות שנשלחו.

ג'ימייל חדש בסמארטפון. מתוך הבלוג של גוגל, מערכת וואלה! NEWS
הסוף לרשימת דיוור, מעתה בלחיצת כפתור תסירו את המייל שלכם מהרשימה./מערכת וואלה! NEWS, מתוך הבלוג של גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully