וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאוואן, הנה אנחנו באים! פיליפין איירליינס מתכוונת לטוס לישראל מעל סעודיה

25.4.2018 / 15:47

האם נוכל כבר השנה לקיים חופשה באחד מאיי הפיליפינים? נציג של משרד התיירות קיים השבוע פגישות עם נשיא פיליפין איירליינס על פתיחת קו ישיר בין מנילה לתל אביב, וזאת לאחר פריצת השמיים של אייר אינדיה מעל סעודיה. ואיך הגיבה אל על?

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: כך נראית חופשה בפיליפינים. בקרוב אצלנו?

האי פלאוואן (שנבחר ליפה ביותר בעולם), האי בורקאיי ושאר איים חלומיים בפיליפינים יהפכו ככל הנראה לזמינים מאוד עבור ישראלים, היות וחברת התעופה פיליפין איירליינס מתעתדת לפתוח קו ישיר בין מנילה לתל אביב כבר השנה.

הפיליפינים לצעירים: ריגושים, נופים וחופי ים אקזוטיים
לשטוף את החול הלבן באמבט מזהב: הפיליפינים למפונקים

לפי כלי תקשורת בפיליפינים, חסן מדאח, מנהל לשכת משרד התיירות הישראלי בהודו, נמצא עכשיו בעיר מקטי (Makati)שבמדינה המזרח-אסייתית ונפגש עם נשיא פיליפין איירליינס, חיימה באטיסטוטה, והם דנו על האפשרות של הפעלת טיסות ישירות בין ישראל והפיליפינים, שיבוצעו על ידי חברת התעופה הפיליפינית.

אתר החדשות הפיליפיני Inquirer מדווח, שפיליפין איירליינס מתכננת מזה זמן מה לפתוח קו ישיר לישראל, ועם האפשרות לטוס לישראל דרך ערב הסעודית, כפי שקורה עם אייר אינדיה מחודש מרץ, נוצרה הזדמנות לממש את הקו המיועד. "לפני פתיחת השמיים מעל סעודיה, אם פיליפין איירליינס היתה רוצה לטוס לישראל, היא היתה צריכה לעשות זאת דרך הים האדום, וזה למעשה יקח להם שעתיים נוספות", אמר מדאח לאתר, "מה שמצריך יותר דלק, יותר זמן וזה לא נוח לאף אחד". לדבריו, נתיב הטיסה שבו תטוס פיליפין איירליינס לישראל ייקתר את זמן הטיסה לעשר שעות בלבד.

כזכור, בסוף החודש שעבר עתרה חברת אל על לבג"ץ בעקבות ההיתר שניתן לאייר אינדיה לטוס לישראל מעל שמי ערב הסעודית, מה שייקצר את זמן הטיסה של החברה ההודית מדלהי לתל אביב ביותר משעתיים. אל על טענה לאפלייה וחוסר שיוויון תעופי, כפי שמחייב החוק הבינלאומי בעולם התעופה ודרשה מממשלת ישראל להתערב כדי להביא לשיוויון באוויר.

מאל על נמסר: "אל על קוראת להבטיח תחרות הוגנת ושיוויון הזדמנויות גם לחברות התעופה הישראליות, כמופיע בהסכמי התעופה והאמנות השונות, עליהן חתומה מדינת ישראל ומבקשת לאפשר לחברות הישראליות לטוס במסלול טיסה זהה ומקוצר, ובכך לשפר את השירות לצרכן הישראלי. מתן אישור רק לחברות זרות לטוס בנתיב טיסה קצר במספר שעות מהנתיב שמאושר לחברות ישראליות - מהווה הסכמה לחרם על התעופה הישראלית ואינו מאפשר תחרות הוגנת ושיוויונית".

חסן מדאח ממשרד התיירות ונשיא פיליפין איירליינס. פייסבוק מדאח, מערכת וואלה! NEWS
סוגרים את הקו החדש? חסן מדאח ממשרד התיירות ונשיא פיליפין איירליינס/מערכת וואלה! NEWS, פייסבוק מדאח
האי פלאוואן הפיליפינים. תמיר מצליח, מערכת וואלה! NEWS
האי סירגאו בפיליפינים. אולי נגיע אליו כבר השנה די בקלות/מערכת וואלה! NEWS, תמיר מצליח

בין 2015 ל-2017 מספר התיירים הפיליפינים שהגיע לישראל יותר מהוכפל, מ-11,300 ל-23,500 תיירים. מדאח מייחס את הגידול הזה לחברות התעופה טורקיש איירליינס וקתאי פסיפיק, שמטיסות את הפיליפינים לישראל דרך איסטנבול והונג קונג. מה שעוד עזר לגידול בתיירים מהמדינה האסייתית, הוא מתן ויזה לתייר הפיליפיני של עד 90 יום.


עוד בנושא:
אל על פנתה לבג"ץ: רוצים לטוס להודו מעל סעודיה
פרשת אל על-אייר אינדיה: יעדי המזרח בסכנה, ומי שיישלם זה אתם
ארקיע חושפת את מחירי הטיסה לתאילנד: החל מ-339 דולר לכיוון


לדבריו, יותר ויותר ישראלים מתעניינים בחופשה בפיליפינים, במיוחד לאחר שידור העונה השמינית של התוכנית "הישרדות" שצולמה באי פלאוואן במדינה. "אף אחד לא ידע מה זה פלאוואן לפני התוכנית", מסביר מדאח, "ושאלו 'איפה זה?' עכשיו אתה אומר 'פלאוואן' וכולם יודעים".

ממשרד התיירות לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully