וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בעולם: חייל אמריקאי עבר השתלת פין ושק אשכים

24.4.2018 / 10:28

ההשתלה המורכבת ארכה כ-14 שעות ונערכה על ידי 11 רופאים מומחים. המושתל הוא חייל לשעבר של צבא ארה"ב שנפצע בעת שירותו באפגניסטן. הרופאים מעריכים כי יוכל לחזור לתפקוד מיני מלא בעוד פחות משנה

עריכה: טל רזניק

בסרטון: גבר שאיבר מינו נכרת עבר השתלת פין בניתוח ניסויי ראשון

זה אולי נשמע כמו מדע בדיוני אבל זה קרה בארה"ב, שם צוות רופאים אמריקאים ערכו השתלת פין ושק אשכים מלאה לראשונה בעולם. המנתחים מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבולטימור שבמרילנד ערכו את ההשתלה על חייל אמריקאי שנפצע מפצצה באפגניסטן.

הניתוח שנערך על ידי 11 רופאים נערך במשך כ-14 שעות ב-26 במרץ ורק כעת התפרסם. המנתחים השתמשו בפין ושק אשכים מתורם שמת. לטענתם החייל יוכל לחזור לתפקוד מיני מלא, מה שנחשב עד עתה לבלתי אפשרי עבור אנשים שעברו השתלת פין. האשכים של התורם המת לא הושתלו בחייל בגלל שאלות אתיות שעלו בנושא.


עוד בנושא:
האבולוציה של איבר המין הגברי: למה אין עצם בפין?
פריצת דרך: בקרוב תתאפשר השתלת פין שגודל במעבדה
הגבר עם איבר המין הגדול בעולם מואשם ברמאות - ע"י הגבר שבמקום השני

אילוסטרציה. ShutterStock
11 רופאים שתפקדו בניתוח שארך 14 שעות. רופאים מנתחים בעבודה/ShutterStock

"קטיעות גפיים הן נכות ברורה שנראית לעין", אמר ד"ר אנדרו לי, ראש מחלקת כירורגיה פלסטית באוניברסיטת ג'ונס הופקינס, במהלך תדרוך עיתונאים ביום שני, "כמה מפציעות מלחמה הנפוצות הן מוסתרות והשפעה שלהן לא מוערכת על ידי אחרים. בסימפוזיון שנערך בשנת 2014 בחסות ג'ונס הופקינס שכותרתו "אינטימיות לאחר הפציעה", שמענו מבני הזוג, המשפחות והמטפלים של הלוחמים הפצועים הללו על ההשפעה ההרסנית של פגיעות כאלה על הזהות, ההערכה העצמית והקשרים האינטימיים שלהם" הסביר. החייל, שביקש להישאר אנונימי, אמר בהצהרה שפורסמה על ידי האוניברסיטה: "כשהתעוררתי לראשונה הרגשתי סוף סוף נורמלי יותר, כאילו אני בסדר עכשיו".

תהליך הניתוח היה מורכב מאוד וכלל השתלת עור, עצם, שרירים, גידים וכלי הדם. תכנית ההשתלות של ג'ונס הופקינס, שמימנה את הניתוח, מתמקדת במקרים פוסט-טראומטיים, בעיקר בחיילים פצועים, שכן פצעיהם בדרך כלל אינם ניתנים לטיפול בדרכים הקונבנציונאליות. מומחים מצוות הכירורגים מצפים שהחייל יתאושש לחלוטין בעוד שישה עד 12 חודשים. בבית החולים אמרו כי החייל מחלים היטב והוא צפוי להשתחרר מבית החולים השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully