וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האריכו את חיי הסמארטפון: חמישה דברים שאסור לכם לעשות בקיץ

22.4.2018 / 8:13

הקיץ מגיע, השמש יוצאת והטמפרטורות עולות. אנחנו כמובן נהנים מזה אבל הסמארטפון שלנו פחות. מדי קיץ אנחנו עושים כמה דברים שפוגעים בסמארטפון. בקיץ הזה תוכלו לשמור על הסמארטפון שלכם כדי שיוכל להמשיך לעבוד גם בקיץ הבא

ימי הקיץ בישראל חמים במיוחד בהשוואה לשאר העולם. בזמן שאנחנו מנסים להעביר את הימים האלו בין הבריכה, לים והמזגן, הסמארטפון שלנו לעומת זאת, יכול להיהרס ולכל הפחות, אתם יכולים לפגוע באורך החיים שלו בצורה משמעותית. התחממות יתר ורטיבות אלו רק חלק מהתוצאות שנגרמות לסמארטפון עקב השימוש בו בימים החמים. ולמרות שהסמארטפונים הפכו לעמידים יותר ויותר בשנים האחרונות, שימוש לא נכון במהלך הקיץ ואתם יכולים להרוס אותו .כדי להעביר את ימי הקיץ עם הסמארטפון מבלי לפגוע בו, אספנו עבורכם חמישה טיפים שהם חובה.

אל תחשפו את הסמארטפון בצורה ישירה לשמש

בכמעט כל אוטו יש מעמד מיוחד שנמצא על הדשבורד בחזית הרכב. המעמד הזה כמובן ממוקם מתחת לחלון ובזמן נסיעה, הסמארטפון סופג את כל עוצמת השמש. המיקום הבעייתי גורם לכך שאור השמש פוגע בסמארטפונים שלנו באופן ישיר ובכך מחמם אותם. תוסיפו לזה את תוכנת הניווט שפועלת ברקע, קישורית בלוטוס שמחוברת לאוזניות או לרכב וקיבלתם סמארטפון רותח. התוצאה כאמור היא התחממות יתר שעלולה לפגוע בסוללת המכשיר ולקצר את חייה במקרה הטוב ולפגוע במעבד. נסו להימנע משימוש במעמדים כאלו או לחילופין, הזיזו את פתח המזגן לכיוון הסמארטפון שלכם. גם מחוץ לרכב, השימוש בסמארטפון תחת אור שמש ישיר עלול לגרום לחימום יתר ולכן מומלץ בחום להשתמש במכשיר שאתם נמצאים בצל. כמובן, גם בים, הניחו את הסמארטפון בתוך התיק או מתחת למגבת.

מעמד לסמארטפון ברכב. iottie, מערכת וואלה! NEWS
זה אולי נוח לכם בקיץ אבל פחות נוח לסמארטפון./מערכת וואלה! NEWS, iottie

כבו אפליקציות שעובדות ברקע

מדובר בטיפ שהוא תמיד מומלץ אבל על אחת כמה וכמה בימי הקיץ. אפליקציות רבות כמו רשתות חברתיות ותכנות ניווט פועלות ברקע גם אחרי שסגרנו אותם. ביום יום האפליקציות האלו לא גורמות לסמארטפון להתאמץ באופן חריג, אך שימוש מוגבר בהן עדיין יכול להוות סיבה להתחממות והאטה. תוכנות הניווט למשל, יישארו לפעול ברקע וישתמשו ב-GPS ובנתוני הסלולר גם אם בכלל הגעתם ליעד. אם אתם משתמשים מעט באפליקציות הניווט ובאפליקציות אחרות שמעמיסות על המכשיר כמו רשתות חברתיות, אולי מומלץ שתבטלו את הפעולה שלהם ברקע ואת זה ניתן לעשות בכל מכשיר אנדרואיד.

על מנת לעשות זאת, היכנסו לאפשרויות צריכת הסוללה בסמארטפון שלכם, הנמצאות בדרך כלל תחת הגדרות הסוללה, ובדקו אילו אפליקציות מורשות לעבוד ברקע. שם תוכלו להחליט אם המכשיר יכבה את האפליקציות באופן אוטומטי כשהן לא בשימוש או האם לאפשר להן להמשיך לעבוד.

אם הסמארטפון חם - הסירו את הכיסוי

אתם אולי לא שמים לב לזה והוא נועד בסופו של דבר להגן על המכשיר, אבל בקיץ הוא יכול גם להזיק. הכיסויים נועדו להגן על המכשיר מפני פגיעות פיזיות, נפילות ואפילו חלקם מאפשרים עמידות מוגברת למים ולפגיעות קשות במיוחד. אך למרות זאת, המגנים טומנים בתוכם חסרונות וגם סכנות שבאות לידי ביטוי בימי הקיץ החמים. כיסויים מסוימים עלולים לאטום את החום הנפלט מהמכשיר שלכם ולכלוא אותו בין הכיסוי לסמארטפון. הורדת הכיסוי תאפשר למכשיר להתקרר בצורה טובה יותר, כפי שהמהנדסים שפיתחו את הסמארטפון התכוונו. עוד מומלץ להסיר את הכיסוי אם אתם משתמשים בסמארטפון באוטו או בים.

כיסויים לסמארטפון. צילום מסך, צילום מסך
"מומלץ להסיר את הכיסוי אם אתם משתמשים בסמארטפון באוטו או בים"/צילום מסך, צילום מסך

אל תכניסו את הסמארטפון למים - גם אם הוא עמיד

מכשירים רבים שנמכרים היום מגיעים עם עמידות מסוימת למים וזה נדבר נפלא. כך גם טרנד הצילומים מתחת למים נהיה פופולרי במיוחד בתקופת הקיץ אך רבים לא מודעים לסכנות. לדוגמה, מים מלוחים עלולים לחדור את שכבת ההגנה והאיטום של הסמארטפון וכתוצאה מכך, לפגוע בחומרת המכשיר ולגרום לקורוזיה. גם מים מתוקים יכולים לפגוע במכשיר, לרבות מים עם כלור או מים בבריכה עם מלחים. כלל ברזל: אל תכניסו את הסמארטפון לתוך המים. זו שכבת הגנה נוספת לעת צרה ואם אתם יכולים להימנע מכך - עשו זאת.

סמארטפון מתחת למים. סוני, צילום מסך
אם אתם יכולים להימנע מלהכניס את הסמארטפון למים - עשו זאת./צילום מסך, סוני

הנמיכו את בהירות המסך ורכשו מגן מסך המונע השתקפות

השמש מונעת מאתנו לראות את המסך באופן ברור כמו שאנחנו רגילים בתוך הבית או בימי החורף. הפתרון המידי הוא כמובן לעלות את רמת הבהירות לגבוהה ביותר ובכך לשפר את הצפייה במסך. אך גם לזה יש השלכות והשילוב של צריכת החשמל המוגברת כתוצאה מבהירות מקסימלית ואור שמש ישיר, עלולים לפגוע בסמארטפון ועשויים לגרום להתחממות יתר ולפגיעה בחיי הסוללה. מומלץ לשמור על בהירות נמוכה בזמן השימוש שלכם ואם אתם רוצים להיערך היטב לקיץ - רכשו מגן מסך המונע השתקפות שיעזור לכם לראות טוב יותר תחת אור השמש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully