וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצת עצמאות: זה מה שהילדים שלכם צריכים לעשות בבית

17.4.2018 / 12:28

עדיין מאכילים את בת השנתיים שלכם? הילד בן חמש ואתם עדיין נועלים לו נעליים? חבל. אם תלמדו את הילדים שלכם להיות עצמאיים יותר, אתם תעשו רק טוב - גם לכם וגם להם

אבא גרם לפעוטה שלו לנקות את הבית/HOW TO DAD

בסרטון: האבא הזה מצא דרך לגרום לילדים שלו לעזור בבית

כשהילדים שלנו רק נולדים אנחנו עושים בשבילכם הכל, ובאהבה. ואז בלי לשים לב הם הופכים לילדים קטנים-גדולים, כאלה שכבר יכולים לעשות כמה דברים בעצמם, אבל בהרבה מהמקרים להורים קשה לקלוט את העובדה הזו ולהעביר חלק מהאחריות אליהם. הורים רבים ממשיכים להאכיל את הילד הרבה אחרי שהוא לומד לאכול בעצמו, ממשיכים להרים כל חפץ שנופל לפעוט שלהם במקום לחכות שהוא ירים בעצמו, ואפילו לא חושבים לדרוש מהילד שלהם לסדר אחריו.

העובדה הזו הופכת את החיים של ההורים לקשים ומפרכים יותר, אבל זו לא הבעיה העיקרית. כשאנחנו עושים הכל בשביל הילד שלנו, אנחנו לא מאפשרים לו להרגיש חלק מועיל מהבית, ובכך פוגעים בתחושת השייכות שלו למשפחה. ואם תשאלו מומחים של מכון אדלר - זה פוגע עמוקות בביטחון העצמי ובאושר של הילד שלכם.

עוד בנושא:
איך מגייסים את הילדים לעזרה בבית?
7 דברים שאתם יכולים לעשות כדי לעזור לילדים שלכם להצליח בחיים
בגלל הטאבלט: הילדים של היום לא מצליחים להחזיק עיפרון

דליה אילת, מדריכת הורים מטעם מכון אדלר, מסבירה כי כדי לאפשר יותר עצמאות לילד על ההורים ללמוד איך "להדריך, ללוות ולשחרר". לדברי אילת, הורים צריכים למצוא תחומים שקל ואפשרי לתרום בהם, ובהמשך להתקדם גם למשימות מאתגרות יותר. היא מוסיפה כי על ההורים לא להעביר ביקורת כאשר הילד מנסה לעשות דברים בבית בעצמו. "אל תגידו, אבל לא ככה! אמרתי לך! למה עשית את זה כל כך עקום ! נו, זה שירות דוב, וכדומה. כדי לעודד עצמאות, צריך לעודד גם כשטועים בדרך". זיכרו שכשאר הילדים שלכם לוקחים חלק במטלות הבית "מותר לטעות ורצוי לנסות שוב. ושוב. ושוב", אומרת אילת.

מתי מתחילים?

כדי שתגדלו ילדים עם ביטחון עצמי ותחושת ערך טובה, הכנו עבורכם רשימה של הדברים שהילדים שלכם יכולים וצריכים לעשות לבד בבית בכל גיל. חשוב לציין שמדובר בהמלצה בלבד, וכי לכל ילד יש כישורים אחרים ויכולות אחרות, אבל הרשימה הזו יכולה לתת לכם אומדן לדברים שהילד שלכם כבר אמור לדעת לעשות, ובהחלט אפשר לתת לו להתנסות בהם. אם הילד שלכם יהנה יותר ממטלות אחרות - לכו על זה. רק שימו לב שאתם משאירים לו כמה תפקידים אמיתיים. לא תאמינו כמה שזה יעשה לו טוב (וישאיר לכם זמן לקפה על הדרך)

עוד באותו נושא

10 הטריקים הכי גאוניים שהורים חשבו עליהם אי פעם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully