וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70 המקומות היפים בישראל שלא צריך לשלם בהם

18.4.2018 / 17:00

תצפית, מעיין, מבצר, שביל טיול, נחל או חוף ים - לא קל לבחור את המקומות הכי יפים בישראל, ועוד ללא תשלום. אז קבלו את בחירת מערכת "וואלה! תיירות" ל-70 המקומות שחובה לבקר בהם בארץ - כולם בחינם. פרויקט מיוחד

מעיין עין הנצי"ב/צילום ועריכה: עופר יעקב

בווידאו: אחד המעיינות היפים בארץ שנכנס ל-70 המקומות היפים בארץ

70-61

70. "המרפסת של המדינה" בפדואל: ביישוב פדואל שבשומרון, בגובה של 350 מטר מעל פני הים, נבנה מצפור שממנו ישראל נראית כמו מפה אדירת ממדים: הכרמל, חדרה, אזור השרון, גוש דן ותל אביב, מודיעין, אשדוד, אשקלון - וכל מה שביניהם. בואו ביום בהיר, המראה משכר.

69. הגנים הבהאים בחיפה: נופי העיר והנמל הם רק בונוס לביקור בגנים הבהאים בחיפה, יצירת אמנות בוטנית בדמות גנים תלויים על מורדות הכרמל.

68. מפלי נחל אל-על: בחורף ובאביב, מתהדר נחל אל-על שבגולן בזרימה יפה, החולפת במפלים שמכונים המפל השחור והמפל הלבן. הם נשפכים אל בריכות מפתות בלב הקניון העמוק.

67. דרך נוף גלבוע: אחת מדרכי הנוף המרהיבות בארץ מתפתלת על הגלבוע, גבוה מעל עמק המעיינות, בין פריחות אביביות, תצפיות נוף, מתחמי פיקניק וגם שבילי טיול רגליים קצרים לכל המשפחה. רק תבחרו.

66. התצפית בין ואדי פיראן לנחל תלכיד: בצפון-מזרח השומרון ישנו מסלול טיול אתגרי החולף בשני נחלים, ובדוק באמצע הדרך, ממתינה למתמידים נקודת תצפית גבוהה, המשקיפה אל בקעת הירדן והרי הגלעד. סצנה מושלמת של הירגעות מול נוף פחות מוכר.

65. חולות כסוי: דיונות חול בתוליות, בראשיתיות שיעטפו את כל החושים שלכם בשולי נחל כסוי שברום הנגב, הם רק חלק ממסלול טיול קצר שכולל גם מעגלי אבנים שמוקמו כאן על ידי קדמונים ונופים מדבריים שיחזירו אתכם לאיזון.

64. בריכת צפירה: למרות שמה הערבי ("המטונפת"), בריכת צפירה ,השקועה במרומי מפל אדיר בנחל צאלים, מהווה נקודת תצפית דרמטית ומסעירה אל מרחבי מדבר יהודה.

63. עין מבוע: אחד משלושת המעיינות המזינים את נחל פרת (ואדי קלט) נשפך אל בריכת בטון יפה, וממנה אל מפל רחב שמימיו ממשיכים בינות לסבך צפוף וירוק. זהו אי כחול-ירוק-טורקיז שמדבר צרוב-שמש עוטף אותו.

62. ראש חצצון: אם אתם יכולים לבחור נקודת תצפית אחת לעבר ים המלח - זו תהיה הנקודה. כאן, לצד מפל חצצון, שמקום שדורש מעט מאמץ כדי להגיע אליו, תראו לא רק את ים המלח מגבוה, אלא גם אוסף מפתיע של בולענים ענקיים.

61. מצפור אל מול מואב בערד: אחד המצפורים היפים בדרום יגיש לעיניים שלכם את המיטב של מדבר יהודה, ים המלח והרי מואב. כל זאת, לצד "המטוס", אנדרטה מעוררת השראה של יגאל תומרקין.

60. מערת פער: בשולי כביש הצפון מסתתר בולען, שימי החורף והאביב מחמיאים לו במיוחד. זהו עמק זעיר שבקרקעיתו מערה וסביבו שטיח עלים עבה, עצי אלון עתיקים וגשר קטן להשלמת הסצנה.

בריכת צפירה. יוני גריצנר,
נקודת תצפית דרמטית ומסעירה אל מרחבי מדבר יהודה. בריכת צפירה/יוני גריצנר
מצפור אל מואב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אחד המצפורים היפים בדרום. מצפור אל מול מואב בערד/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
עין מבוע. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אי כחול-ירוק-טורקיז. עין מבוע/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

59-50

59. פארק הסלעים בכיסרא: הטבע הוא האמן האולטימטיבי, והוכחה לכך ממתינה לכם במרחב שבו תצורות סלעיות מכל סוג, צורה ומרקם יוצרות תמונת טבע הרמונית, בין שבילי הליכה קלילים ונופי הגליל הירוקים.

58. מערת קשת: המערה הזו כבר מזמן אינה מערה - ורק חלק מתקרתה המקורית נותר על תיל, בדמות קשת סלעית ענקית המרחפת מעל התהום. הגליל המערבי נשקף מכאן כמו גלויית נוף של פעם.

57. עין סג'מה: המעיין, ששמו גם "עין יצחק", מצוי בנחל שזכה לכינוי "ואדי גם העדן". כאן, בגוש עציון, ממתינה לכם בריכת מים מרעננת אל מול נוף גבעות ציורי, ולצד פינות פיקניק מוסדרות.

56. מבצר מונפור: למרות שהוא ראה ימים יפים יותר, מבצר מונפור ההרוס למחצה, מצליח להצית את הדמיון ולרגש גם בביקור שני ושלישי. המבצר הצלבני נטמע בחורש העוטף אותו ומספק תצפיות נפלאות לאפיק נחל כזיב שבגליל המערבי.

55. רצועת החוף מאכזיב לראש הנקרה: היא ציורית, היא מעניקה תחושה של סוף העולם והיא תפגיש אתכם עם עולם חי מרתק. כאן, בין לגונות יפות וחופים מפורצים, כדאי לצאת לשיטוט איטי ומהורהר.

54. הגן הבוטני של אוניברסיטת תל אביב: הגן שהוקם ב-1973 משתרע על 34 דונמים ובו כ-כ-3,800 מיני צמחים מהארץ ומהעולם. יש פה שבילי הליכה קסומים, גבעות חמודות, פינות ישיבה אינטימיות וגם חממה טרופית מרתקת.

53. מקווה ישראל: בית כנסת היסטורי, פיקוסים בנגליים עצומי ממדים, גן בוטני מפתיע, שדרת עצי וושינגטוניה שהפכו לאייקון ושפע של רמזים מעברו השוקק של המקום, ממתינים לכם באי הירוק והנסתר שבלב המטרופולין.

52. ציר צבעי הרמון: אחרי שסיימו לכרות, לחצוב ולפצוע את החלק הזה של מכתש רמון, הוא שוקם וכיום משמש כדרך יפה במעין מוזיאון גיאולוגי תחת כיפת השמים. אל תוותרו על בריכת מחצבת הגבס ושרידיו הסוריאליסטיים של מפעל שפעל כאן, בלב המדבר.

51. הר גריזים: כאן, במתחם המכונה "הר ברכה", תגלו שרידים למתחם שומרוני מקודש, כאשר מפסגת ההר, מגובה של יותר מ-800 מטרים, צצים הרי השומרון והעיר שכם - נופים שבהחלט לא מוכרים למטיילים רבים בארץ, ובכך טמון יופיים.

50. עין עקב: למרות שנדרש רכב שטח בכדי להגיע אליו במהרה, זהו אחד המעיינות הפופולריים בהר הנגב. מפל גבוה יורד אל בריכת טורקיז עמוקה, שסביבה נקודות רביצה כיפיות.

מערת קשת פארק אדמית. עמותת זמן גליל מערבי, מערכת וואלה! NEWS
חלק מתקרתה המקורית נותר על תיל. מערת קשת/מערכת וואלה! NEWS, עמותת זמן גליל מערבי
טיול במכתש רמון. זיו ריינשטיין
מחצבה שהפכה לנווה מדבר. ציר צבעי הרמון/זיו ריינשטיין
גן לאומי אכזיב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
אחת היפות בארץ. רצועת החוף באכזיב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

49-40

49. דרך השלום בערבה: כביש צר בצפון הערבה, ליד הגבול עם ירדן, ייקח אתכם למסע קצרצר של כ-25 ק"מ בין בתרונות סלע דמויי נופי ירח, מאגר מים גדול ונוף מדברי מזוקק.

48. חמוקי ניצנה: האם אפשר לסרב לשם של מקום שיש בו את המילה "חמוקי"? במרחק נגיעה מהגבול עם מצרים, ממתינות תצורות גיאולוגיות נהדרות בדמות גבעות קירטון לבנות שישמחו לקבל אתכם לחיבוק ממושך. חלצו נעליים והתמסרו.

47. גב צרור: מפל אחד נישא בנחל צרור מסתיר למרגלותיו גב מים המלא בדרך כלל גם בימי האביב המוקדם. הגב הקטן משמש כמעין אמבט מול נוף מדברי מרשים שמקיף את הכל. לא תרצו לעזוב.

46. טיול בפרסת נקרות ועין סהרונים: אחד הטיולים היותר פוטוגניים במכתש רמון כולל שרידי חאן נבטי קדום, מעיין קטן אך דומיננטי, קניון לבן בוהק, מערה שילדים יאהבו ותחושה חופש טוטאלי.

45. טיילת התצפית של מכתש רמון: הכי נוף קדומים שתזכו לקבל בחלק זה של הר הנגב, בעת שמכתש רמון מתגלה לפתע, ללא כל הכנה, וממלא את העין בצבעי מדבר מגוונים, במרקמיו ובתצורות הסלע הייחודיות שלו.

44. עין ירקעם: גבי מים עמוקים בגוון טורקיז החורצים קניון עמוק של ובו סלעים הבוהקים בלובנם. זה יפה בדיוק כמו שזה נשמע. כל הטוב הזה ממתין לצד המכתש הגדול.

43. הגשר התלוי בבשור: נחל הבשור נראה במיטבו באביב - ערוץ כחול שבגדותיו צמחייה ירוקה סבוכה והוא מתפתל בין מישורים צהובים. אחד הנקודות היפות היא הגשר התלוי הוותיק, שמתנדנד קלות על המים.

42. דיונות בחולות ניצנים: החול מזמן לא נראה כה ציורי. שמורת טבע חולות ניצנים היא מרחב שכולו דיונות חול, חלקן זעירות, חלקן מפלצתיות. לצד הגבעות הרכות חבויים בוסתנים קטנים.

41. טיילת לואי בחיפה: לכאן מומלץ להגיע בשעות הערב, לצפות מגבוה בעיר שמשתפלת במורד ההר, באורותיה המנצנצים, בנמל שספינות דוממות עוגנות בו ובצפון מישור החוף, בואכה ראש הנקרה. בואו בזוג.

40. אזור שפך נחל שורק: לפני שהוא נשפך אל הים, מתפתל נחל שורק ומעניק פינאלה נהדרת שכוללת צמחייה עבותה, תצפיות על קורמורנים וצבי ביצה, דיונות חול רכות ושאר ממתקים מן הטבע.

חמוקי ניצנה תל ניצנה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
תצורות גיאולוגיות נהדרות בדמות גבעות קירטון לבנות. חמוקי ניצנה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
נחל הבשור. זיו ריינשטיין,
שמתנדנד קלות על מי נחל. הגשר התלוי בבשור/זיו ריינשטיין
פרסת נקרות מכתש רמון. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מהטיולים היותר פוטוגניים במכתש רמון. פרסת נקרות ועין סהרונים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

39-30

39. המפרץ הסיני בחוף גדור: המפרץ הסיני בחוף גדור, בפאתי גבעת אולגה, יגרום לכם להתאהב בו, בזכות "פסלי" הכורכר המעוצבים, המצוקים הגבוהים, הסלעים שמבצבצים מהמים והלגונות הזעירות.

38. רמת הנדיב ועין צור: דרומית לזיכרון יעקב משתרעים הגנים המעוצבים של רמת הנדיב - פארק טבע שתוכנן בסגנון אירופי שנועד להנצחת הברון רוטשילד. אם אתם כבר כאן, אל תחמיצו את עין צור הסמוך, מעיין הנובע מניקבה עמוקה.

37. כפר האמנים עין הוד: השם "כפר אמנים" מהלך קסם, בישוב ציורי זה, העטור בסמטאות יפות, מוזאונים, גלריות ושפע בלתי נדלה של הפתעות נוספות, כמו גם מפגשים לא צפויים.

36. במרומי מערת אצבע: רבים מטפסים אל מערת אצבע בכרמל, דוגמים אותה ויורדים בחזרה. אך מי שימשיכו ויעפילו אל המסלול המעגלי המלא, יגלו נקודות תצפית מקסימות על אזור הכרמל: המצוקים, החורשים והים שבמערב.

35. שמורת אלוני יצחק: שמורה קטנה וחבויה ברמת הנדיב, שנראית במיטבה בעונת החורף, כוללת שבילי קסומים החולפים ביער של אלונים קשישים וצמחים מטפסים שמעטרים את הכל.

34. אגמון חפר: באזור השרון נחנכה הגרסה הזעירה והצנועה של אגמון החולה - מקווי מים רבים, שבילים "צפים" ומקומות מסתור המיועדים לתצפית על מגוון בעלי כנף הפוקדים את המקום, בעיקר בעונת הנדידה.

33. שביל המעיינות בהרי ירושלים: עוד מעיין, ועוד אחד, ועוד אחד. וכל מעיין שונה מרעהו. שביל טיול פופולרי לכל המשפחה, החולף ביער המצוי על רכס גבוה, יזכה אתכם במבטים נהדרים לכל עבר.

32. עמק הצבאים בירושלים: דוגמה מצוינת לטבע עירוני כפי שטבע עירוני צריך להיות. מרחב זה בלב העיר, נועד לספק בית לצבאי האזור, כמו גם להגן על ערכי טבע נוספים. זהו פארק נהדר המהווה מקום מפלט משאון העיר.

31. מערת התאומים: אחת המערות המרתקות באזור הרי ירושלים, לגדת נחל מערה, היא גם אדירת ממדים, חשוכה ומסתורית. היא תפגיש אתכם עם טבע צייצני במיוחד, בדמות אינספור עטלפים.

30. תצפית מהגג של נבי סמואל: לא רבים יודעים כי ממבנה הקבר של שמואל הנביא, אתר המקודש לשלוש הדתות, יש אפשרות לטפס אל הגג ולזכות בלוק מהמם על ירושלים וסביבותיה. מגובה 884 מטרים מעל פני הים - הדברים בהחלט נראים אחרת.

חוף גדור המפרץ הסיני בחדרה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
להתאהב בו בזכות "פסלי" הכורכר המעוצבים. חוף גדור/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
שביל המעיינות יער עמינדב. אייל שפירא, מערכת וואלה!
כל מעיין שונה מרעהו. שביל המעיינות/מערכת וואלה!, אייל שפירא
אמת מים עין צור. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נובע מנקבה עמוקה. עין צור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

29-20

29. עין לבן: מעיינות רבים נובעים בהרי ירושלים, אך רק מעטים מהם משלבים נוף שמרחיב את הנשמה, פינות נהדרות לבריחה רומנטית ובריכות מים מעוצבות, שניזונות ממעיין החבוי במערה סמוכה.

28. הכותל המערבי: גם בעוד אלף ו-70 שנים, ביקור בכותל המערבי יטמון בחובו ריגוש וחיבור אמיתי אל העבר. בקרו בו ביום, בלילה, בחגים או בימי חול. תמיד יתרחש פה משהו שילכוד את העין (והנשמה).

27. קשתות רחבעם (אום אל קנטיר): במרחב סחוף רוחות שבדרום-מערב הגולן, במקום בו פעל ישוב יהודי בתקופת המשנה והתלמוד, ניצבים מול הנוף שרידים מרשימים של בית כנסת קדום, שחלקים ממנו שוחזרו לתפארת.

26. מצפה גשר אל-חמה: נקודת תצפית מפעימה בדרום הגולן, הממוקמת לצד מוצב נטוש, מספקת מבט לא שגרתי אל גשר "אל-חמה" ההרוס, הניצב מעל הירמוך. חו"ל במרחק נגיעה.

25. עין שוקק בפארק המעיינות: כיאה לשמו, פארק המעיינות שלמרגלות הגלבוע, מאכלס כמה וכמה מעיינות, אך היפה, המסקרן ומעורר ההשראה מכולם הוא עין שוקק, שמי הטורקיז שלו משרים רוגע מוחלט.

24. הרחוב הראשי בבית לחם הגלילית: אירופה הקטנה בעמק יזרעאל. קטנה - וגם נוסטלגית. זוהי התפאורה שממתינה לכם במרכז היישוב הטמפלרי הקטן והקסום, ששמר על צביון העבר של בתיו, חצרותיו והאווירה שבו.

23. קניון הבזלת בנחל תבור: הדרך אל קניון הבזלת בנחל, באזור קיבוץ גזית שבגליל התחתון, משופעת בגבעות נמוכות וירוקות, והקניון הסלעי עצמו חמור סבר ומהווה ניגוד למי הבריכות שבתחתיתו. והכל יוצר סצנות מקסימות.

22. עינות סלוקיה: לא מעט ציירי נוף פוקדים את הפנינה הזו שבגולן, במרחק נגיעה מקצרין, המכונה גם "עינות עדן". זהו פארק קטן ומטופח ובו פלגי מים הנשפכים לבריכות רדודות, לצד שבילי נעימים וגשרוני אבן.

21. הר בנטל: כמה דברים טובים מציע ההר הזה בגולן, הצופה לעבר השכנה הסורית: שביל טיול השזור בפסלי ברזל סוריאליסטיים של מפלצות ושאר יצורים, תצפיות נוף עוצרות נשימה ומערכת בונקרים אפלולית בפסגתו.

20. סמטאות צפת: עיר קדושה, אווירה מיסטית, סמטאות צרות ובתי אבן נושנים. בין אם ביום או בלילה, טיול בצפת העתיקה תמיד נחקק היטב בזיכרון, וכולל מפגשים לא צפויים עם אנשים, מקומות ונופים.

מעיין עין שוקק. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
היפה, המסקרן ומעורר ההשראה מכל מעיינות בעמק המעיינות. עין שוקק/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
מטיילים במצפה הר בנטל שברמת הגולן. 23 באוקטובר 2016. ראובן קסטרו
תצפיות נוף עוצרות נשימה. הר בנטל/ראובן קסטרו
מטיילים בנחל תבור. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
גבעות ירוקות, קניון סלעי ומי בריכות. קניון הבזלת בנחל תבור/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

19-11

19. מעיין עין יהודה: בלבו של קיבוץ עין הנצי"ב שבעמק בית שאן, חבוי סוד שכבר הפך להיות ידוע לכל: מעין חלומי העונה לשם עין יהודה (קרוי גם עין הנצי"ב), שמימיו מי טורקיז עמוקים וצלולים וסביבו צמחייה סבוכה ופינות רביצה פסטורליות.

18. תצפית הר יואש: במרחק קצר מאילת, ניתן לקבל לא רק תצפית נוף מדברית גדושה בגוונים ססגוניים, אלא גם נקודות מבט מעניינות אל מפגש הגבולות ישראל, מצרים, ירדן וערב הסעודית.

17. מצפור שלוחת קדש ברנע: רק פעמיים בשנה (בסוכות ובפסח, ורק אם המצב הביטחוני מאפשר) ניתן להגיע אל כביש 10 שעל גבול מצרים, בעת שהוא נפתח לקהל הרחב. זהו אחד מכבישי הנוף היפים בישראל, ותצפית זו מספקת מבטים אל פיתוליו דמויי הנחש, ואל הרי צפון סיני.

16. גן הברון בראש פינה: תמיד נעים לשוטט בין סמטאות אתר השחזור בראש פינה, אך הפנינה האמיתית היא גן הברון, שניטע בסוף המאה ה-19 בסגנון גני ורסאי, ובו טרסות, בריכות נוי ושביל מדרגות רומנטי.

15. שמורת נקיקי יפתח: שמו החצי-אקזוטי של המקום מבטיח - ואכן מקיים, במיוחד אם אתם עם ילדים. כאן, תצורות גיאולוגיות מרהיבות בדמות סדקים עמוקים החורצים את הקרקע, מייצרים מסלול הרפתקאות משפחתי.

14. מצפור לאודרמילק מעל בית נטופה: ברכס תורען שבגליל התחתון ממתינה לכם תצפית נוף שמספקת לוק רחב יריעה אל בקעת בית נטופה, שחלקים ממנה מוצפים בימי החורף. יש פה יופי של פינות פיקניק ושבילון טיול זעיר.

13. פינות מסתור בירדן הדרומי: חלק זה של הירדן, הנפלט מדרום הכנרת, מייצר סצנות יפהפיות שיגרמו לכם לרצות ולרבוץ כאן שעות ארוכות. תפסו פינה לצד הנחל, דלגו למים בעזרת חבלי "טרזן" הקשורים לענפי העצים או סתם העבירו כאן חצי יום רגוע.

12. מצפור הוד באלומות: גבוה מעל הכנרת ממתינות נקודות תצפית רבות, אך הדרמטית שבהן מצויה ליד קיבוץ אלומות. עמק הירדן ורמת הגולן נראים היטב, כמו ציור נוף צבעוני.

11. הזאכי: כאשר נחלי הגולן נשפכים לצפון הכנרת, הם מעניקים שואו נהדר, והיפה שבהם הוא הזאכי, שהליכה (ושחייה) בו מזכירה מחוזות אקזוטיים - עם בריכות עמוקות, צמחייה סבוכה ותחושת ג'ונגל אמתית.

כביש 10 דרך יאיר מצפור שלוחת קדש ברנע. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מבטים אל פיתוליו של כביש 10 הסגור רוב השנה. מצפור שלוחת קדש ברנע/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
הירדן הדרומי. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
יפהפיות שיגרמו לכם לרצות ולרבוץ כאן. הירדן הדרומי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא
טיול נחל הזאכי. איל שפירא, איל שפירא
מזכיר מחוזות אקזוטיים. נחל הזאכי/איל שפירא, איל שפירא

1-10

10. מצפה השלום בדרום הגולן: באחת מנקודות התצפית היותר מעוררות התפעלות מרמת הגולן לעבר הכנרת ממתין לכם גם שביל טיול קצרצר בטבע, הכולל מעיין שופע.

9. תצפית מהר הקפיצה: תצפית שטובה לאפיפיור, שביקר כאן ב-2009, טובה גם לכם. מכאן, בטיילת ההר שבפאתי נצרת, תיחשפו לצדדים פחות מוכרים של הר תבור, עמק יזרעאל, הרי מנשה. נותר רק לדמיין מהיכן קפץ ישו - ולאן נעלם, על פי המסורת הנוצרית.

8. תצפית מהר הצופים: על ההר שבו נטועה האוניברסיטה העברית, מצויה נקודת תצפית פנורמית על ירושלים, שמספקת נופים שיפצירו בכם להתמסר להם במשך שעה ארוכה. מכאן, העיר נראית כה רבת רבדים.

7. ליפתא: למרות שלעתים הוא מוזנח, מדובר באחד המקומות הפוטוגניים באזור: שרידי הכפר הערבי הנטוש ממערב לירושלים טומנים בחובם אינספור פינות מחבוא, מעיין שנובע מניקבה צרה וארוכה אל תוך בריכה ועצי בוסתן שפירותיהם תמיד טובים.

6. עין יזרעאל: מעיין ראוי לשמו הוא לא רק מים אלא גם התפאורה העוטפת אותו. ועין יזרעאל עושה היטב את העבודה, עם תעלות יפות, "אי" זעיר במרכזו שבו שרידי מבנה מימי המנדט וגם חורשת אקליפטוס שמסתירה אותו מהעולם.

5. שביל הפסגה בהר תבור: כולה כ-400 מטרים מעל סביבתו, אבל הר תבור מצליח לספק נוף נהדר של הגליל התחתון והעמקים. על פסגתו מתעגל שביל פסגה קליל שמספק לוק פנורמי, ובמרכזו מתחם כנסייתי מטופח.

4. פארק בין הגשרים ליד בית שאן: לאורך נחל חרוד, בצמוד לבית שאן, משתרע פארק יפהפה המשלב נחל גשרים ושרידים מן העבר. מומלץ מאוד להמשיך אל קניון הבזלת של נחל חרוד, השוכן במזרח, ובו גשרים לתפארת.

3. גבעות שייח אברק, בית שערים: המקום בה"א הידיעה לזכות במבט פנורמי לעבר מרחבי עמק יזרעאל, על שדותיו, יישוביו וגבעותיו הפוטוגניות. בראש הגבעה ניצבת אנדרטה לזכר השומר הידוע אלכסנדר זייד, רכוב על סוסו ולידו קבר שייח אברק, במבנה בעל צמד כיפות.

2. טחנת הנזירים בנחל ציפורי: אחד המקומות הרומנטיים בעמק יזרעאל כולל פלג מים צלול, גבעות ירוקות וטחנת קמח ציורית להפליא, הרובצת ממש מעל הנחל, שזורם מהרי נצרת לעבר נחל קישון.

1. שביל הפסגה בהר מירון: מגובה של 1,208 מטרים, מספק ההר הגבוה בגליל מבטים נהדרים לכל עבר, באמצעות שביל פסגה החולף בחורש ירוק. מכאן תצפו באזור צפת, מרחבי הגליל והגולן, לבנון, רמת דלתון ועוד.

צילומים זוכים בתחרות "ויקיפדיה" תחנת הקמח נחל ציפורי. רפי הירשלר, מערכת וואלה! NEWS
אחד המקומות הרומנטיים בעמק יזרעאל. טחנת הנזירים בנחל ציפורי/מערכת וואלה! NEWS, רפי הירשלר
טיילת מצוקי האון מצפה השלום. צילום: תיירות גולן,
מנקודות התצפית היותר מעוררות התפעלות בצפון. מצפה השלום/צילום: תיירות גולן
עין יזרעאל. Ori, ויקיפדיה, אתר רשמי
תעלות יפות ו"אי" זעיר במרכז. עין יזרעאל/אתר רשמי, Ori, ויקיפדיה

ומהו המקום הכי יפה בישראל לדעתם? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully