וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם ג'יפ מרצדס ולואי ויטון: אופירה וברקוביץ מנסים לייצג את הישראלי הממוצע

שחר קורן

18.3.2018 / 6:45

המהדורה האחרונה של "אופירה וברקוביץ'" הציגה עוד מהניתוק שכבר למדנו להכיר, כשנראה שברקוביץ' לא עודכן שמוטי קירשנבאום כבר לא נמצא בינינו. גם הגזענות כלפי מרוקאים ממשיכה ביתר שאת, וכל זאת כשהשניים ממשיכים לחשוב שהם מייצגים את העם

"אופירה וברקוביץ'": מהדורת ה-16 במרץ, 2018. צילום מסך
דווקא מפרגנים ללונדון וקירשנבאום. אופירה וברקוביץ'/צילום מסך

"בואי פירל'ה, הולכים". זאת בסך הכל פרפרזה דמיונית למה ששמעתי בראשי לאחר ההפסד של "אופירה וברקוביץ'", שהיו מועמדים לפרס בקטגוריית תכנית האקטואליה הטובה ביותר בטקס פרסי הטלוויזיה שנערך בשבוע שעבר. אז 'פירה וברקו הפסידו את הפרס ל"לונדון את קירשנבאום" הוותיקה, ונראו במונולג הפתיחה כשחקנים בקבוצת כדורגל שהפסידה את האליפות בדקה האחרונה של מחזור הסיום. הייתי אומר שאת מונולוג הפתיחה שלהם אפשר לשייך לז'אנר "החמוצים". מרוב ניסיון לצאת מפרגן, ברקוביץ' חזר ואמר שהוא נהנה מאוד מ"לונדון את קירשנבאום" לפחות חמש פעמים. יכול להיות שברקו בכלל לא יודע ש"לונדון את קירשנבאום" הם כבר מזמן רק לונדון? כמות הפעמים בהם ברקו דיבר עליהם ברבים ("מפרגן להם", "יש להם תכנית מצוינת" וכד') העלתה חשש שהוא עדיין צופה בשידורים החוזרים.

קשה לכם לקרוא אותי מברבר על "אופירה וברקוביץ'" פעם בשבוע? האמינו לי, לצפות בשעתיים של הצמד הזה מרים לעצמו בכל שבוע זה קשה לא פחות. בואו, מה ששלהם שלהם, אבל תכף סוגרים עונה והם עדיין לא הצליחו להציג לנו אפילו מרואיי/נת אחד/ת באור שטרם היכרנו - ובגלל שאת הטריק של הוולגאריות והבורות מיציתי כבר לפני חודשיים, ההוצאה של תובנות חדשות מהתכנית הופכת ליותר ויותר קשה. ההקדמה המיואשת דווקא באה להרים לריאיון המצוין עם דנה אשכנזי - מעצבת אופנה, יוצאת "חלומות נעורים", אשתו של בעלי בית"ר ירושלים, אלי טביב, ו"גילוי נאות" - חברה טובה של אופירה.

"אופירה וברקוביץ'": מהדורת ה-16 במרץ, 2018. צילום מסך
פתאום מתברר שאופירה דווקא יכולה להיות מראיינת מצוינת. דנה אשכנזי מתוך "אופירה וברקוביץ'"/צילום מסך

בשונה מריאיונות עם חברים, שהפכו במהרה לפינת יח"צנות בואכה ידיעה בעיתון "הד הקריות", בריאיון עם אשכנזי (אישה שלא מרבה להתראיין) דווקא נשאלו כל השאלות הנכונות. האם היא מרגישה מאוימת? (לא), מה חסר לה בחיים שגרם לה לחזור בתשובה? (כלום) והאם היא מקווה שבעלה יעזוב את עולם הכדורגל (כן). אורחים כמו אשכנזי הם ברכה לתכנית, ולו כי הם מדגישים כמה חזקים הקשרים של אסייג בתעשייה שבזכותם היא מביאה לאולפן אורחים נדירים שכאלה. כן, ההיענות הגבוהה קשורה גם לנכונות של אופירה לצנזר סיטואציות לא נוחות כמו לביאה מורעבת, ובכל זאת כשאופירה מעמידה את אשכנזי במקומה ואומרת לה "לא חסר לך כלום. תמכרי את העסק", יש כאן טאצ' של אשת מקצוע.

המחשבות החיוביות על המראיינת המצוינת שאופירה הייתה יכולה להיות, עברו בן רגע כשהתחיל הריאיון עם שר הכלכלה אלי כהן. כהן, כמו ברקו ואסייג, רואה עצמו כאדם שהתחיל מלמטה וסלל בעשר אצבעותיו את דרכו לפסגה. אסייג וברקוביץ' מדגימים מדי שבוע כמה העובדה שבאת מרקע כלכלי ממוצע (ומטה) לא מונעת ממך לגדול להיות נובוריש מנותק, שמודד את מצב המשק הישראלי לפי מחיר פטה האווז בבראסרי. אז לא, הסופר בשכונת דניה היוקרתית בחיפה הוא לא מיקרוקוסמוס של החברה הישראלית, גם לא המס המוגזם על ג'יפ המרצדס שברקו יכול לקנות באנגליה בשליש מחיר. מחפשים סיפורי הצלחה מרגשים? תקשיבו לדרייק.

עוד באותו נושא

אופירה וברקו vs יום האישה: כך שוב הביך איל ברקוביץ' את הצופים

לכתבה המלאה
"אופירה וברקוביץ'": מהדורת ה-16 במרץ, 2018. צילום מסך
פספוס של ריאיון. איילת שקד/צילום מסך

אני לא מקנא באופירה אסייג ואייל ברקוביץ' (למרות מה שחושב הטוקבקיסט נתן מתגובה 105). לא פשוט להיות במקומם - שני מיליונרים שפורחים מאהבת הציבור וזוכים לבוז מהברנז'ה התקשורתית בה הם פועלים. לטובתו של ברקו עוד משחקת העובדה שהוא מדבר דוגרי מהבטן, כך שהוא זורק מבט מזלזל לעבר כל המקטרגים בטענה שהם יפי נפש. אבל אופירה? הצעירה מדימונה שכיתתה רגליים במגרשי הכדורגל ולא יורדת כבר שנים מעקבי הסיטלטו של לואי ויטון, בזמן שהיא מנהלת את אימפריית הספורט הגדולה בישראל ושותה שמפנייה עם בכירי המשק והתרבות. מדובר ביומרה גדולה לייצג את הישראלי הממוצע כשאתה מרוויח משכורת ממוצעת של עשר משפחות. כנראה שבלי היומרה הזאת הם לא היו הופכים להיות אופירה וברקו. אבל איך אמר אייל גולן? "לא פשוט להיות פשוט".

כצפוי, הבילד אפ לריאיון עם שרת המשפטים איילת שקד התגלה מהר מאוד כשעמום המחץ שאין מה להרחיב לגביו. דווקא הריאיון עם הזוג המתקמבק אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי היה פנינה. ברקוביץ' סוף סוף מצא באוחנה מרואיין "זורם". הרי אין טעם לערוך תחקיר על עיוור, מספיק לשאול אותו שאלות כלליות כאלה כמו "איך אתה מסתדר בחושך", "מה הרגשת כשבישרו לך על המחלה" ו"אתה חולם לחזור לראות"? ויצאת אמפתי. כדי לכסות את כל מה שמעניין את הציבור בבית והוא לא יכול לשאול, ברקוביץ' זרק בדיחה על זה שלא צריך לכבות את האור בסקס ויאללה למרואיין הבא. אופירה תקפה את הסיטואציה מזווית אחרת וניסתה לסחוט הצעת נישואין בשידור חי. הניסיון כשל כי לא צריך לראות 6/6 כדי להבין שחוגגים על חשבונך.

"אופירה וברקוביץ'": מהדורת ה-16 במרץ, 2018. צילום מסך
לפחות לא צריך לכבות את האור בסקס. אביחי אוחנה ומעיין אשכנזי/צילום מסך

אסיים עם האובססיה של ברקוביץ' לנשים המרוקאיות ששוב הזכירה לי את דודו טופז ז"ל. כמוהו, גם מלך הרייטינג של ישראל נהג לדבר בזלזול והתנשאות על יוצאי צפון אפריקה, כשבמקביל הצליח ליהנות מהם כקהל הנאמן ביותר. חבל שברקוביץ' (שבטוח יכעס על ההשוואה) לא השכיל להבין שעברו הזמנים בהם הצהרה כמו "המרוקאיות טובות בעיקר בבישולים" יכולה להיתפס כמחמאה. בסופו של דבר יש כאן גזענות מהסוג הישן והטוב, וזה שחברתו הטובה ביותר היא מהעדה לא פוטר אותו מקצת מודעות חברתית.

"אופירה וברקוביץ'": מהדורת ה-16 במרץ, 2018. צילום מסך
גזענות כלפי מרוקאים כבר הייתה לנו פעם בקשת. האחיות אזולאי/צילום מסך

היכל התהילה:

"אתם מכירים כולם את כולם בין האחים?", ברקו לג'קי אזולאי ואחיותיה (ככה זה מרוקאים, עושים תחקיר).

"מה הבאת לנו לאכול? כי בזה אתן טובות באמת", ברקוביץ' לג'קי אזולאי (מתוך גרסאת הבמאי של "סאלח פה זה ארץ ישראל").

"נשמה, היו לך הרבה אנשים שירדת עליהם. זה לא המקרה", ג'קי אזולאי לאיילברקוביץ' (המרוקאית הזאת יודעת גם לבשל וגם לענות).

"אז את ממש פוליטיקאית, הא?", ברקוביץ' לשרה איילת שקד (ממש ממש).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully