וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע האוכל היהודי בברלין

17.3.2018 / 0:52

העיר ברלין תחגוג במהלך כל סוף השבוע הקרוב את פסטיבל האוכל היהודי שמוכיח שהוא ממש לא מסתכם בעוף מכובס וקרפלעך

עריכת וידאו:ניר חן

לא רק גפילטע פיש ורגל קרושה: ביום רביעי, 14 במרץ נפתח בברלין פסטיבל האוכל היהודי השנתי בארוחת מצווה. בדרך כלל כשאומרים "אוכל יהודי" חושבים על מזון אפרפר מביתה של סבתא אשכנזייה, אבל בארוחה שפתחה את אירועי הפסטיבל הוגש דווקא אוכל מהמטבח הטוניסאי.

פסטיבל האוכל היהודי בברלין. איתי נוביק,
כיסונים בפסטיבל האוכל בברלין/איתי נוביק

85 סועדים הגיעו לארוחה, רובם גרמנים תושבי השכונה שבה התקיים האירוע ללא קשר מיוחד לישראל או ליהדות. הם נהנו מבריק, מאפה טוניסאי ממולא בטונה וביצים בטיגון עמוק שחבל שאי אפשר להעביר את הריח בכתב. למנה עיקרית הוגש קוסקוס כבש וירקות בתיבול וריחות שהגרמנים לא ממש מורגלים בו, לצד חלות שנתרמו על ידי מאפיית Fine Bagels ולקינוח - עוגת שוקולד שמרים שאולי הורסת כל דיאטה, אבל אי אפשר להפסיק לאכול ממנה, בתרומת הקונדיטוריה Martin's Place של הקונדיטור הישראלי יוסף מרטין.

וכך, על אדמת ברלין, גרמנים סעדו ארוחה שהכינו עבורם יהודים בסיוע של מתנדבי המקום המארח,כולל מהגר מתוניסיה ופליט מסוריה, והכל בניצוחו של השף הישראלי איתי נוביק מ-Elements of Food. "הפסטיבל הזה נועד להראות שאוכל יהודי זה לא רק עוף מכובס עם קרעפלך", אומר נוביק ומספר על האירועים הצפויים בימי הפסטיבל: "יש לנו ארוחה טוניסאית ואנחנו מראים מה זה אוכל עירקי. אוכל יהודי מגיע מכל העולם ולא רק ממזרח אירופה".

למרות זאת, במסגרת הפסטיבל מתקיימת סדנה להכנת קרעפלך: "לסדנה באים הרבה ישראלים, אבל לא רק", אומר איתי ומוסיף: "יש הרבה מאוד גרמנים שמגיעים, יש הרבה התעניינות בתחום של תרבות ואוכל יהודי וישראלי גם בקרב גרמנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פסטיבל האוכל היהודי בברלין. איתי נוביק,
פסטיבל האוכל היהודי בברלין/איתי נוביק

ומה עוד מתקיים במהלך סוף השבוע הקרב? בשישי ב-20:00 תיערך ארוחת ליל שבת עם קידוש, שבמהלכה יוגשו ארבע מנות מהמטבח היהודי-מרוקאי המסורתי. בשבת כיאה לשבוע אוכל יהודי לא יתקיימו פעילויות, וביום ראשון בבוקר יוגשו ארוחות בוקר ב-Markthalle Neun, שוק ארוחות בוקר, שם תוכלו להשיג ג'חנון, סביח, אינג'רה, בלינצ'ס, חלות, דגים מעושנים, קיגל, פסטרמה ועוד. האוכל הישראלי-יהודי יוגש בשוק במהלך כל השבוע הבא, גם אחרי תום שבוע האוכל היהודי.

בראשון בערב יתקיים אירוע הסגירה בקולנוע בבילון ברוזה-לוקסמבורג-פלאץ, שבמסגרתו יוקרן הסרט "סבתא ובלה" על מעדניית דגים יהודית בניו יורק שעדיין קיימת. שבוע האוכל היהודי מתקיים מדי שנה, אחת לשנתיים במתכונת מצומצמת במשך סוף-שבוע ארוך כמו השנה, ובשנה הבאה במתכונת מורחבת של שבוע שלם.

לאתר שבוע האוכל היהודי

עוגת שוקולד בפסטיבל האוכל היהודי בברלין. איתי נוביק,
עוגת שוקולד/איתי נוביק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully