וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהורם גאון מגיב לסערה: "לא התייחסתי לפרשות נתניהו, מקווה שהאמת תצא לאור"

24.2.2018 / 10:10

דבריו של הזמר, השחקן וחתן פרס ישראל, יהורם גאון, לפיהם עד מדינה הוא "מלשן, איש קריות וקודם כל עבריין" עוררו תגובות כועסות רבות ברשתות החברתיות. גאון אמר בתגובה לוואלה תרבות: "הבעתי דעה על עדי מדינה ככלל וציינתי שיש להבדיל בינם לחושפי שחיתות"

יהורם גאון. ניב אהרונסון
יהורם גאון/ניב אהרונסון

דבריו של הזמר, השחקן וחתן פרס ישראל, יהורם גאון, לפיהם עד מדינה הוא "מלשן, איש קריות וקודם כל עבריין" עוררו תגובות כועסות רבות ברשתות החברתיות. גאון אמר את הדברים אתמול (שישי) בתכניתו "גאון ברדיו" בגלי צה"ל, בעקבות הפיכתו של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר, שלמה פילבר, לעד מדינה בחקירות נתניהו. גאון גם ציטט מתפילת שמונה עשרה שבה נאמר "למלשינים אל תהיי תקווה", ואמר "מלשן מוכר את הקרובים לו ביותר כדי למלט את עצמו, וזה די מבחיל". דבריו נאמרו לאחר שבשבוע שעבר, בעקבות המלצות המשטרה להעמיד את ראש הממשלה נתניהו, אמר יו"ר הקואליציה דוד אמסלם על ח"כ יאיר לפיד "אתה מלשן עלוב", אמירה עליה קיבל ביקורות שליליות רבות.

בתגובה לביקורות הרבות שנשמעו עליו, אמר גאון לוואלה! תרבות: "מבקש לקרוא את המאמר עד סופו, ולא ליצור כותרת ממה שאין בו. הבעתי דעה על עדי מדינה ככלל וציינתי שיש להבדיל בינם לחושפי שחיתות, רק שזה פחות מעניין ולא עושה כותרת, לא התייחסתי ולו במילה אחת לפרשיות המתנהלות עכשיו ואני מקווה כמו כל בית ישראל שהאמת ורק האמת תתברר ותחשף במהרה בימינו אמן".

גלי צה"ל בחרה שלא להגיב.

יהורם גאון. ניב אהרונסון
יהורם גאון/ניב אהרונסון

להלן, מקצת מהתגובות העוקצניות הרבות שהופנו מאז אתמול כנגד יהורם גאון:

המפיק המוזיקלי והכותב המוערך יעקב גלעד כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "למי שזוכר איך הוא קונן בעברית תקנית של צדקנית לאומנית על מותו של רחבעם זאבי - זה לא באמת מפתיע".

השחקן והקומיקאי רמי ורד צייץ בטוויטר: "אם יהורם גאון היה נשדד בביתו ומקבל מכות רצח, ועד מדינה היה מפליל את השודד, גאון היה מנשק לעד המדינה את הרגליים".

העיתונאית הוותיקה סילבי קשת צייצה: "יהורם גאון הוא אמסלם עם פרס ישראל".

הפרופ' להיסטוריה, אביעד קליינברג כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "יהורם גאון הודיע ש'פילבר הוא מלשן, יהודה איש קריות'. למלשינים, הכריז הגאון, לא תהיה תקווה.
והמסקנות?
א. בסדר לגנוב. לא בסדר להלשין.
ב. ביבי הוא ישו
ג. יהורם לא גאון"

ח"כ יוסי יונה (המחנה הציוני) צייץ: "יהורם גאון מעמודי התווך של התרבות הישראלית ויש לו זכויות רבות.אבל ביקורתו על עדי מדינה מביכה, בלשון המעטה. האמירה "למלשינים לא תהי תקווה," נוספה לתפילה שמונה עשרה בסוף בית שני והיא כוונה נגד יהודים שהלשינו על אחיהם לשלטונות זרים..."

האדריכל הלל שוקן: "נמצא כפיל לדודו אמסלם. יהורם גאון!"

עוד באותו נושא

יהורם גאון: "עד מדינה הוא מלשן, איש קריות, וקודם כל עבריין"

לכתבה המלאה
רגב בסיור ביריד שבוע הספר בכיכר רבין בתל אביב. ראובן קסטרו
יהורם גאון ושרת התרבות מירי רגב בשבוע הספר בככר רבין בתל אביב/ראובן קסטרו

העיתונאי שלומי אלדר כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "עוד גאון (...) מי שקורא לנחקר במשטרה שהופך לעד מדינה במילים של עולם תחתון הוא אדיוט"

המגיש והעורך המוזיקלי לירון תאני, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "איזה יופי! יהורם גאון קרא עכשיו לשלמה פילבר איש קריות, שקרן ומלשן. מגניב בגלצ", ובהמשך הוסיף "במו אוזני שמעתי. הן הזדקרו למשמע ההשוואות שהוא ערך. שלא לדבר על אייטם לפני כן, שבו הוא הציע שלא להאזין לחדשות כדי לא לשמוע על חקירות ראש הממשלה".

איש התקשורת, המאמן ויוצא גלי צה"ל, אבישי מתיה, צייץ: "ליהורם גאון לא מגיעה לא סליחה ולא מחילה. דבר הבלע שלו כלפי שלמה פילבר היום, בתחנת רדיו ציבורית (גלי צה"ל), חמורים במיוחד, משום שהם עלולים להרתיע חושפי שחיתויות. באופן אישי, צר לי לגלות שאחד מגיבורי הילדות שלי הפך לאדם חשוך, עם דעות בלתי מתקבלות על הדעת"

יואב גלזנר, לשעבר מגיש בגלי צה"ל, צייץ: "'ריח הליזול הופך אותו למלשן, ואיש-קריות' אמר היום יהורם גאון בשידור בגלי צה"ל, בהתייחסו לעד המדינה בחקירות נתניהו. האם התחנה נותנת את ידה לעבירה פלילית של הטרדת-עד? האם זו פריבילגיה ששמורה רק לתומכי ארגון הפשיעה של הקיסר?"

המוזיקאי וכתב גלי צה"ל לשעבר, יריב בן יהודה: "זהו, זרקתי מהבית את כל הדיסקים של יהורם גאון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully