וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירת חירום בענף האופנה: "חוששים מתחילתה של מגמה מסוכנת"

23.2.2018 / 10:00

נציגי איגוד לשכות המסחר, רשתות קמעונאיות וקניונים נפגשו עם משרדי האוצר והכלכלה על רקע הקשיים הכלכליים אליהם נקלעו 3 רשתות אופנה בתקופה האחרונה, לצד ירידה במכירות. נשיא איגוד לשכות המסחר: "לא פחות מחצי מיליון מועסקים נתונים תחת איום"

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

(בווידאו: דיווח מהבורסה על הקשיים בענף האופנה במהדורה המרכזית)

אווירת חירום בענף האופנה: נציגי איגוד לשכות המסחר, רשתות קמעונאיות וקניונים נפגשו אמש עם משרדי האוצר והכלכלה, על רקע המשבר בענף וסגירתן של 3 רשתות בתקופה האחרונה, לצד ירידה במכירות.

בשבועות האחרונים נודע כי רשת האופנה הוותיקה הוניגמן הגישה בקשה להקפאת הליכים, לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים; וכך גם רשת אופנת הלואו-קוסט יפו תל אביב ורשת אופנת הגברים הצרפתית סליו שנמצאת בבעלות קבוצת פישמן בישראל.

כמו כן, בשנה האחרונה פורסם כי חברות האופנה הגדולות בישראל, ובהן רשתות קסטרו, הודיס, טופ טן ואחרות, מבקשות לצאת מקניונים בולטים מקבוצת עזריאלי, זאת בצל הרווחיות הנמוכה או הפסדים שסניפים אלו תורמים לרשת.

בפגישה, שבה לקח חלק גם שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, וסגן שר האוצר, יצחק כהן, הביעו נציגי הרשתות חשש כבד כי מדובר בתחילתה של מגמה מסוכנת, וכן העלו דרישה לשוויון במיסוי על מוצרים. בנוסף, הציגו את העומס הרגולטורי המוטל על המגזר הקמעונאי.

קניות אונליין באמצעות לפטופ. ShutterStock
הקניות ברשת נגסו במכירות של רשתות האופנה/ShutterStock

מתכוננים לשבוע האופנה - אבל 80 רשתות נמצאות בסיכון

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הביע בפגישה דאגה כי התרחבות השימוש בייבוא האישי המקוון, והאפליה לרעה בתחום המיסוי נגד המכירות המקומיות, לדבריו, יגררו פגיעה אנושה במגזר העסקי - ואיבוד אלפי מקומות עבודה.
"מדובר בלא פחות מ-56 אלף עסקים קמעונאיים בישראל ובסקטור המייצר מוצרי צריכה לשוק המקומי. לא פחות מחצי מיליון מועסקים נתונים תחת איום. מגזרים אלה מקיפים אוכלוסייה של לפחות שני מיליון איש", אמר לין.

בהמשך הציג חלופות אפשריות ליצירת שוויון במיסוי, כדי למנוע פגיעה קשה גם בעסקים, גם בכלכלת המדינה וגם במקומות העבודה במשק. כך, למשל, הציע מתן פטור גם למכירות מקומיות ברמה של 75 דולר, כמקובל בייבוא האישי, מיד בשלב המכירה; לצד הפחתה הדרגתית של הפטור בייבוא אישי, עד לרמה המקובלת באיחוד האירופי שכיום עומדת על 26 דולר, והיצמדות לקריטריונים של האיחוד.

נזכיר כי רק השבוע נערכה מסיבת עיתונאים שהיוותה את יריית הפתיחה לשבוע האופנה הישראלי, אולם נתונים חדשים שאספה חברת המידע העסקי CofaceBdi מחזקים את מגמת המשבר. על פי נתוני החברה, מקבוצת Coface הבינלאומית שסוקרת את הסיכון בענפים השונים במשק כולו, בישראל קיימות כ-80 חברות אופנה הנמצאות בסכנת קריסה.

מדובר הן ברשתות גדולות והן בחנויות עצמאיות וחנויות מעצבים. על פי החברה, מדובר בחברות שנמצאות בדרגות סיכון 8-10, דרגות הסיכון הגבוהות ביותר במדד הסיכון של CofaceBdi (בדירוג של 1-10). יצוין כי סך החברות בענף עומד על 890.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל: yael_g@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully