וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תחסכו באמת: הטיפים הפשוטים שיכווצו לכם את חשבון החשמל

22.2.2018 / 11:18

כמה עולה להדליק את הדוד במשך שעה, האם כדאי להשאיר את המזגן דולק כשהבית ריק ועוד. רבים מאיתנו אימצו הרגלים שאמורים לחסוך באנרגיה ובכסף, אבל חלקם בכלל עולים לנו יותר. כך תחסכו באמת בחשמל בבית

צילום:ניב אהרונסון עריכת וידאו:ניר חן

אנחנו יודעים שהבית שלנו צורך הרבה חשמל, מהדוד והמזגן ועד הקומקום החשמלי והטלוויזיה שלנו - כולם מבזבזים חשמל, אבל חלק מהגאדג'טים שלנו מבזבזים הרבה חשמל וחלקם מבזבזים מעט מאוד. בניסיון לחסוך באנרגיה, וגם להקל על החשבונית החודשית, רבים מאיתנו מאמצים הרגלים שונים אבל אלו לא תמיד חוסכים באנרגיה או בכסף.

המיתוס הראשון, שרבים מאמינים בו, הוא שכיוון התרמוסטט במזגן לטמפרטורה גבוהה יותר תחמם את הבית מהר יותר. בפועל הפעולה הזו לא מחממת את הבית מהר יותר, אבל כן עלולה לעלות לכם יותר כסף במקום לחסוך. לא משנה מה הטמפרטורה שקבעתם במזגן, הבית יתחמם באותה מהירות - אלא שאם הטמפרטורה גבוהה יותר אז ייקח למזגן זמן רב יותר להגיע לטמפרטורה שקבעתם ולכן הוא יעבוד קשה יותר להגיע לשם ולשמר את המצב הזה. הדרך היעילה לחמם את הבית ולחסוך באנרגיה ובכסף היא לכוון את המזגן לטמפרטורה נוחה ופשוט לדאוג לבידוד טוב. יהיה הרבה יותר יעיל לסגור את החלונות והדלתות בתוך הבית מלהגביר את עוצמת החימום במזגן.

המיתוס השני, שרבים מאיתנו מאמינים בו, הוא להשאיר את החימום דולק כל היום בטמפרטורה נמוכה כדי לחמם את כל הבית. זה כמובן לא נכון, ואם הבית ריק אין סיבה לתת למזגן או לרדיאטור לפעול לחינם. אם יש לכם מתג חכם תוכלו להפעיל את המזגן כעשר דקות לפני שאתם מגיעים הביתה, אבל אין סיבה לבזבז חשמל, בעיקר אם כבר הבנתם שלא צריך להגביר את הטמפרטורה למקסימום כדי לחמם את הבית מהר. ולגבי רדיאטורים חשוב להדגיש כי הם בזבזניים יותר ממזגנים, כך שלא תמיד משתלם באמת לחמם רק חדר ספציפי ולא את כל הבית.

מתג. ShutterStock
החליפו לנורות לד ותרגישו בהבדל./ShutterStock

כבר הרבה שנים מסתובב מיתוס שנדרשת הרבה יותר אנרגיה להדליק ולכבות את האורות בבית, במקום להשאיר אותם דלוקים. זה כמובן לא נכון ונורה צורכת הרבה יותר חשמל כשהיא פועלת מאשר כבויה (ואינה צורכת חשמל). הדלקה של הנורה לא צורכת יותר אנרגיה ולמרות שלא מדובר בצריכה משמעותית, את האורות בבית אפשר לכבות כשלא נמצאים בחדר.

אם פיתחתם הרגל לכבות את מכשירי החשמל שלכם כשהם לא בשימוש, כנראה שהצלחתם לחסוך כמה שקלים אבל לא כמה שהייתם יכולים לחסוך אם הייתם מוציאים את מכשירי החשמל מהשקע. הטלוויזיה, הפלייסטיישן, הממיר וכל מה שיש לו נורית חיווי אדומה כשהוא מכובה, ממשיכים לצרוך אנרגיה גם כשהם לכאורה לא פועלים; נורת החיווי מעידה כי מכשירי החשמל נמצאים במצב המתנה, שמאפשר להם להידלק חזרה תוך זמן קצר. בבריטניה למשל, מוצרי חשמל במצב המתנה עולים למשפחה ממוצעת 90 ליש"ט בשנה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דודי שמש. ראובן קסטרו
כמה עולה להדליק את הדוד שעה?/ראובן קסטרו

דרך טובה לחסוך בחשבון החשמל שלכם, לטווח הארוך, מבלי לשנות את ההרגלים שלכם היא להחליף את נורות הליבון הסטנדרטיות בנורות LED. הנורות החדשות מעט יקרות יותר (למרות שהמחיר צנח) אבל אורך החיים שלהן ארוך יותר וצריכת האנרגיה שלהן נמוכה יותר. נורת LED אחת מחזיקה מעמד פי שמונה מנורה עם חוט להט וצורכת כרבע מכמות האנרגיה שנורה רגילה צורכת.

בנוסף, חשוב לדעת שאמנם יקר להדליק את הדוד, אבל לא יקר כמו שאתם מדמיינים. לפי אזור השאלות והתשובות באתר של כרומגן, כל שעה של הפעלת הדוד עולה כשקל וחצי (לפי חישוב של 60 אגורות לקילוואט-שעה; התעריף כיום הוא מעט נמוך יותר לבתים פרטיים). אם אתם מדליקים מדי יום את הדוד לשעה, העלות החודשית לא אמורה להיות יותר מכ-90 שקלים. שימו לב שלדוד השמש לא משנה אם היה קר או חם באותו היום, אלא רק האם הייתה קרינת שמש ישירה כך שגם בימים בהירים בחורף שווה לבדוק האם יש מים חמים לפני שמדליקים את החימום החשמלי בדוד.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

מזגן מזגנים. ShutterStock
מה עדיף, מזגן או רדיאטור?/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully