וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוגת אגוזים וטופי שוויצרית

גם אם אתם לא יושבים כל החורף מול האח הבוער ומפצחים אגוזים כשבחוץ יורד השלג, עדיין מגיע לכן פינוק חורפי נוסח שוויץ. מירב שיינר מכינה בצק פריך עמוס באגוזים וברוטב טופי סמיך וענוג

צילום: נמרוד סונדרס, עריכה: עומרי מלכה

בסרטון: מאפה אורנגולושקה הונגרי משובץ אגוזים

פאי אגוזים שוויצרי. דרור עינב
פינוק שוויצרי. טורטה אגוזים/דרור עינב

בעוד אנו מדשדשים בארץ בין טיפות הגשם המדודות, עונת הסקי בשוויץ בשיאה. אחד מן המקומות המפורסמים והיפהפיים שאליו נמשכים בכל שנה עוד ועוד תיירים הוא מחוז אנגדין (Engadine) שבקנטון גראובינדן (Graubuden) - שם לא רק הנופים ומסלולי הסקי עוצרי הנשימה יעלפו אתכם, אלא גם טורטה האגוזים המפורסם Bündner Nusstorteהטורטה השווייצרי עמוס באגוזים וברוטב טופי סמיך והוא נחשב למעדן ידוע.

אחרי שמוציאים כל כך הרבה אנרגיה בקור של האלפים, חייבים לפצות את הגוף הדואב בפרוסת עוגה עם ערך קלורי שרק השווייצרים יכולים להרשות לעצמם, ובעצם גם אתם, כי סופ"ש, ובסופ"ש לא סופרים קלוריות.

החטא המושלם: פאי פקאן עם שוקולד
אורנגלושקה: עוגת שמרים הונגרית משובצת אגוזים
ללא גלוטן: עוגת אגוזים ושוקולד לבן של מיקי שמו

בשבוע שעבר

הכתר של העוגות: פרנקפורטר קראנץ מרשימה

לכתבה המלאה
פאי אגוזים שוויצרי. דרור עינב
מחביא סוד מושחת בתוכו. טורטה אגוזים/דרור עינב

מצרכים:

כמות: לתבנית בקוטר 22 ס"מ

לבצק פריך:
320 גרם (1/4 2 כוסות) קמח
120 גרם (1/2 כוס+ כף) סוכר
160 גרם חמאה קרה
1 ביצה קטנה
1/4 כפית מלח

למלית האגוזים:
350 גרם אגוזי מלך קלויים ללא מלח
200 גרם (כוס) סוכר
2 כפות דבש
200 מיל' שמנת מתוקה
1 כף קירש (לא חובה)

אופן ההכנה:

1. הבצק: במעבד מזון עם להב מתכת מעבדים את כל מרכיבי הבצק כ-2 דקות. מחלצים, מניחים על גבי ניילון נצמד, משטחים קלות, עוטפים ומכניסים למקרר.

2. המלית: מרתיחים את השמנת בקלחת קטנה. במקביל מחממים את הסוכר והדבש במחבת עמוקה על אש נמוכה - בינונית עד שהתערובת נמסה לגמרי ואז מוסיפים אליה את האגוזים ומערבבים היטב.

3. מוסיפים בזהירות את השמנת הרותחת אל תערובת האגוזים ומערבבים היטב. מסירים מהאש, מוסיפים את הקירש ומערבבים. מניחים בצד לקירור (ניתן להיעזר באמבט או כריות קרח על מנת לזרז את התהליך).

4. הרכבת העוגה: מחלקים את הבצק לשני חלקים לא שווים של 2/3 ו- 1/3. מרדדים את החלק הגדול כ-2 ס"מ יותר מקוטר התבנית, מניחים את יריעת הבצק בתבנית ומהדקים היטב לתחתית ולשוליים. דוקרים את הבצק בעזרת קיסם ויוצרים חורים במרחקים של 1/2 ס"מ.

5. יוצקים מעל הבצק את תערובת האגוזים המצוננת, מרטיבים מעט את היד ומשטחים בעזרתה את התערובת הדביקה.

6. מרדדים את חלקו השני, הקטן יותר, של הבצק ויוצרים מעליו חריצים. מניחים מעל תערובת האגוזים ומכניסים את השוליים פנימה אל תוך שולי התבנית כך שתיווצר מעין סגירת מכסה. מעבירים למקפיא ל- 10 דקות.

7. מחממים תנור ל-170 מעלות.

8. אופים 7 דקות ישירות על תחתית התנור ולאחר מכן מעבירים למרכז התנור לאפיה נוספת של 30 דקות לפחות, עד שמתקבל צבע זהוב על גבי הבצק.

8. מוציאים מן התנור ומצננים היטב. מחלצים ופורסים משולשים קטנים (לא כדאי להגיש את העוגה מיד בצאתה מן התנור, העוגה תתפרק והקלתית תוצף במלית הרותחת).

אחסון
בשוויץ נהוג לאחסן את העוגה בכלי זכוכית אטום לפרק זמן ארוך אולם עם מזג האויר הבלתי יציב בישראל מוטב לאחסן במקרר.

פאי אגוזים שוויצרי. דרור עינב
מומלץ לקרר ורק אז לחתוך למשלושים/דרור עינב

הערות:

• ניתן להפחית את כמות הסוכר ויחד עם זאת לקחת בחשבון שהתערובת תהיה שונה ואולי ידרשו לה השלמות של עמילן כלשהו.

• ישנן שיטות שונות להכנה. במוכרת שבהן מקפיאים את הבצק אחרי שהוכנס לתבנית, לשעה לפחות ויוצקים מעל הבצק הקפוא את התערובת האגוזית הרותחת ומניחים מעל את החלק השני של הבצק כשהוא כבר מרודד וקפוא. בעיני, זו שיטה שפחות מתאימה לאופים בלתי מנוסים.

• את תערובת האגוזים הדביקה לא ניתן לשטח על גבי הבצק, אלא רק בעזרת ידיים חשופות ורטובות. על כן כדאי לעבוד עם תערובת שהצטננה. מי שבוחר בשיטת המקפיא חייב לקחת בחשבון שיש לעבוד מהר וליצוק את התערובת במעגליות ובאופן שווה על הבצק הקפוא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully