וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קצנו באמירות ובמעשים משסעים מבית היוצר של קובלנץ"

21.2.2018 / 18:01

ועד עובדי התאגיד יוצא לראשונה בגלוי נגד מנכ"ל התאגיד, כשברקע המאבק בין הארגון לאגודת העיתונאים על ייצוג העובדים ב"כאן". לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבוע הבא צפויה להתקיים עם עובדי התאגיד "פגישה תקופתית על המנכ"ל" - בהשתתפות קובלנץ וברוך שי

תאגיד. יחצ,
תאגיד/יחצ

ועד עובדי התאגיד יוצא לראשונה בגלוי נגד המנכ"ל אלדד קובלנץ, כשברקע המאבק בין הארגון לאגודת העיתונאים על ייצוג העובדים ב"כאן". לאחר שבאגודה הגיבו אתמול (שלישי) לראיון המדובר של קובלנץ ב"פירמה" - בו הביע אי-שביעות רצון מהעובדה שנכפה עליו לבחור את מרבית עובדי התאגיד מרשות השידור - היום היה זה תורו של הוועד לשלוח לצאת במתקפה גלויה נגד קובלנץ ובה הם הביעו את חוסר האמון של העובדים בו בעקבות הדברים שאמר.

בנוסף, הארגון יצא היום בקמפיין נגד קובלנץ - וחילק לעובדים סטיקרים עליהם נכתב: "כאן עובדים כפויים". חלק מהעובדים שנשאו את הסטיקרים עליהם הם מראשי הוועד, שהובילו בזמנו את המחאה כנגד סגירת התאגיד - לצד המנהלים. בתוך כך לוואלה ברנז'ה נודע כי בשבוע הבא צפויה להתקיים פגישה מיוחדת במשרדי התאגיד, כאשר בזימון לפגישה נכתב כי מדובר ב"פגישה תקופתית על המנכ"ל", שתיערך בהשתתפות קובלנץ ומנכ"ל חטיבת החדשות ברוך שי.

במכתב שנשלח לעובדים, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נכתב: "אם היינו צריכים הוכחה נוספת לכך שהדברים בתאגיד השידור הישראלי לא מתנהלים כשורה - קיבלנו אותה בראיון שהעניק המנכ"ל הזמני של התאגיד לגלובס בסוף השבוע האחרון. בזחיחות אופיינית, המנכ"ל הסיר מעליו כל אחריות למתרחש בתאגיד ובחר להאשים את העובדים שלו, תוך שהוא מלין על כך שלא ניתן לו לבחור את העובדים שהגיעו מרשות השידור".

עוד נכתב, "את העובדים שלו הוא כן בחר, לאחר שמיין, ראיין וקיבל לעבודה. וגם אם הוגבל מכוח החוק - מנכ"ל אמור לשמש דוגמה, לתת מוטיבציה לעובדים שלו ולגרום לכל העובדים להרגיש שהם רצויים. קיווינו שעד עכשיו המנכ"ל יתנצל על דבריו, קיווינו שימציא איזה "ניוזלטר חודש אדר", שבו יבהיר את העניין. אך התבדינו. ההתבטאות הבוטה והאומללה של המנכ"ל אינה רק פליטת פה אלא היא המדיניות הנהוגה בתאגיד כלפי העובדים שמתמודדים עם מציאות בלתי אפשרית שכוללת התעמרות, צעדים חד-צדדיים, פגיעות חוזרות ונשנות בשכר ובתנאי העבודה ועוד".

לסיכום נכתב, "קצנו באמירות ובמעשים משסעים ומפלגים מבית היוצר של המנכ"ל. אנחנו קוראים לו לחזור בו מדבריו ולהוכיח במלים ובמעשים שההנהלה שהוא מוביל דואגת לעובדים, מתנהגת אליהם בהגינות ומכירה בכך שהם הכוח שמניע את השידור הציבורי. זאת הזדמנות נוספת להזכיר לעובדים כי אנחנו בסכסוך עבודה פעיל, לפיכך הנחיותינו לעובדים היא לא להתייצב למשובים ולסרב לחתום על טפסי הכוננויות. אלו צעדים ארגוניים שמוגנים בחוק ואף אחד לא יוכל לפגוע בכם בשל הסירוב. אם מישהו סופג איומים או לחצים, אנו מבקשים שיפנה מיד אל נציגי הוועד".

"קוראים למועצת התאגיד לפקח על ההתנהלות הבלתי ראויה של קובלנץ"

בתוך כך, גם משמר 88 מגיבים היום לראיון המדובר ומסרו בתגובה: "אלדד קובלנץ, מנכ"ל תאגיד השידור, מתנהל כמו בדיקטטורה. אנו טוענים זאת מיום הקמת התאגיד. מדובר בהתנהלות כוחנית, שאינה מכבדת את העובדים או המאזינים. מנהלים בכירים פועלים לדיכוי חופש היצירה, וכופים קו אנטי פלורליסטי מתוך גחמה אישית. מי שביטל את המאבק שלנו בתחילת דרכו, והעדיף להקריב תחנת מוזיקה נפלאה כמו 88FM על מזבח הרייטינג, מבין כעת כי ההתנהלות הקלוקלת היא מנת חלקו של התאגיד כולו".

עוד אומרים כי "להוכחה, מאז כניסת קובלנץ לתפקיד, מרבית השדרנים המצוינים של התחנה לא הועסקו, פוטרו או התפטרו בגלל הרעת תנאים ב-88FM לבדה, וכל תכניות התחנה שונו ללא הכר או בוטלו כליל. השדרנים שנותרו, נאלצים לבחור שירים מתוך פלייליסט מוכתב ומצומצם, הנשלט ביד רמה על ידי נציגו של קובלנץ, אביעד רוזנבוים. אנחנו קוראים למועצת התאגיד למלא את תפקידה, ולפקח על ההתנהלות הבלתי ראויה של קובלנץ וחבריו להנהלת התאגיד. אנחנו עומדים לצד עובדי התאגיד המוחים, ונמשיך לחתור לשידור ציבורי בעריכה חופשית, פלורליסטית ומחדשת".

מכאן בהרצה נמסר: "כאן גאים בעובדינו היצירתיים והיצרניים ומעודדים תמיד מגוון דעות וחופש ביטוי. נמשיך בדיאלוג מכובד ובעשייה משותפת למען שידור ציבורי איכותי ועצמאי בדיגיטל, ברדיו ובטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully