וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשך קיומה של החינוכית יעלה פחות מתפעול ערוץ ילדים בתאגיד"

21.2.2018 / 10:30

מנכ"לית החינוכית בכנס החירום בכנסת שנועד למנוע את סגירתה באוגוסט: "מי שטוען שסגירת החינוכית נובעת מטעמי חיסכון בתקציב - טועה. הקמת ערוץ חדש תעלה למדינה לא פחות, אך הפגיעה בתכנים אותם יפיק הערוץ החדש תהיה קשה מאוד"

חהכ מירב בן ארי עם בובות פרפר נחמד. צילום יח"צ

היום (רביעי) התקיים בכנסת כנס חירום להצלת הטלוויזיה החינוכית, שאמורה להיסגר על פי חוק תאגיד השידור הציבורי באמצע אוגוסט. את הכנס יזמו חברי הכנסת מירב מיכאלי ויוסי יונה - ומלבדם משתתפים בו גם חברי הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג, אורן חזן - שהגיש הצעת חוק בנושא - תמר זנדברג, סלאח סעד, לאה פדידה, איילת נחמיאס ורבין, נחמן שי, מירב בן ארי ועוד. אל הכנסת הגיעו כוכבי תכניות החינוכית יואב קוטנר, פרופ' יורם יובל, שמעון פרנס, וגם בובות פרפר נחמד. בהמשך היום צפויה לעלות לדיון בוועדת שרים לחקיקה ההצעה של חה"כ יונה לביטול סגירת החינוכית.

מנכ"לית החינוכית, ד"ר אורנה שמחון, אמרה בכנס: "החינוכית מהווה אלטרנטיבה לשידור המסחרי והיא נטולת פרסומות ותוכן שיווקי, ומקדמת יצירה ישראלית מקורית. החינוכית מקדמת שיח חברתי, תרבותי, מכבד ופלורליסטי של כל רבדי החברה בישראל לרבות פריפריה ואוכלוסיות ייחודיות. כהמשך לעברה המפואר, החינוכית מצליחה להמציא את עצמה בכל פעם מחדש והיא מובילה את החדשנות בתחום תכניות איכות. תכניות כמו שרגא בישגדא, ילדי בית העץ, אני גיטרה, העולם מצחיק, קופה ראשית ועוד, מציבות רף גבוה של מקצועיות איכות, וחשוב מכל, רלוונטיות לצופים של המאה ה-21, ללא התפשרות על איכות התוכן. גם בתחום הדיגיטל מהווה החינוכית ראש חץ, כאשר הפכה לשם דבר ברשתות החברתיות, והתכנים המוצעים בפלטפורמות הדיגיטל השונות זכו ביותר מ-250 מיליון צפיות".

חינוכית1. יחצ,
ממובילי המהלך נגד הסגירה. חה"כ אורן חזן/יחצ

מאוחר יותר התייחסה שמחון לבעייתיות בהעברת החינוכית לתאגיד, שעדיין נמצא ב"הרצה": "התאגיד, שאמור להקים את ערוץ הילדים והנוער שיחליף את החינוכית, מצוי עדיין בהליכי הרצה. המבנה הארגוני הסופי וסמכויות השידורים של התאגיד טרם גובשו, והם תלויים ועומדים עד החלטת בג"צ בעניינו. כבר היום, בטרם מלאה שנה להקמתו, מתמודד התאגיד עם מאבקי עובדים. נכון להיום אין הסכם קיבוצי עם עובדי התאגיד, וקיים מאבק משפטי בין ההסתדרות לאגודת העיתונאים בדבר הארגון המייצג את עיתונאי התאגיד וממתין להכרעת בית הדין הארצי עבודה. עובדות אלו מטילות ספק ביכולתו של התאגיד להפעיל באוגוסט 2018 ערוץ ילדים אשר יהווה תחליף ראוי לחינוכית".

בנוגע לתקציב ציינה שמחון כי תקציב החינוכית עומד על כ-113 מיליון שקל, כאשר 90 מיליון שקל מהווים את בסיס התקציב, ושאר התקציב מתקבל כתוספת ממשרד החינוך וממשרד האוצר. עלות תפעול ערוץ הילדים והנוער בתאגיד השידור הישראלי עומדת על כ-105.1 מיליון שקל לשנה, הכוללת תקציב של 40 מיליון שקל שיעביר משרד האוצר לתאגיד לשם הפעלת הערוץ, 50 מיליון שקל שיעביר משרד החינוך לשם רכש תכניות ועד כ-15 מיליון שקל של עלויות של קליטת עובדים בתאגיד ועוד. סכומים אלו אינם כוללים מענקי פרישה חד פעמיים לעובדי החינוכית על סך 121 מיליון שקל. "בשנים האחרונות עברה החינוכית תהליכי התייעלות משמעותיים שכללו צמצום כוח אדם והתייעלות תפעולית. בכוונתי להמשיך ולהוביל תהליכי התייעלות נוספים בתיאום עם משרד האוצר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
חינוכית. יחצ,
יוזמי הכנס. חה"כ יונה ומיכאלי/יחצ

היא הוסיפה כי "מי שטוען שסגירת החינוכית נובעת מטעמי חיסכון בתקציב - טועה. הקמת ערוץ חדש תעלה למדינה לא פחות, אך הפגיעה בתכנים אותם יפיק הערוץ החדש תהיה קשה מאוד. מי שחושב שאפשר להחליף ניסיון של 50 שנה בייצור תוכן חינוכי איכותי בגוף חדש, שאך זה קם ועוד לא עומד על רגליו - טועה ומטעה. סגירת החינוכית תפגע בציבור הישראלי בכלל, וילדי ישראל בפרט, שיאבדו את הערוץ היחידי בו הם יכולים לקבל טלוויזיה איכותית, ערכית, חינוכית ומעשירה ללא פשרות. חינוכית לא סוגרים".

חה"כ שי אמר בכנס: "הטלוויזיה החינוכית היא מהמרכיבים החשובים בתרבות הישראלית שהולכת ונשחקת לנגד עינינו. זו זוהי טלוויזיה נקיה, ממוקדת ועניינית ללא היבטים מסחריים וללא תוכן שיווקי. היא שמורת טבע שצריך לשמור עליה. המפתח נמצא בידי שר החינוך, משרדו הוא המשרד השני מבחינת גודל תקציבו. לא עולה על הדעת שב-50 מיליארד השקלים לא יימצא תקציב זעום לשימור החינוכית. על שר החינוך להפנים שהטלוויזיה החינוכית היא אחד הכלים החשובים לעיצוב דור העתיד. צופי החינוכית היום הם צופי הטלוויזיה העתידיים, טעמם האמנותי מתגבש בימים אלה. מה שהם יראו היום יכריע את אופן תפיסתם בעתיד".

חינוכית. יחצ,
יואב קוטנר/יחצ

חה"כ יונה אמר בכנס: "אם הדבר אינו מקולקל אין צורך לתקנו", אומר פתגם ידוע. מעטים יכולים לומר דבר רע על הטלוויזיה החינוכית: היא מתייעלת, היא נחוצה. היא הכרחית. שידוריה נצפו ונצפים מזה עשרות שנים על ידי ילדים והורים. צופים רבים לאורך השנים יעידו כי גדלו והתחנכו על שידורי החינוכית והיא נחקקה בזיכרונם לטובה. טוב תעשה הממשלה אם תתמוך בהצעת החוק שהגשתי להצלת החינוכית. כך נוכל לשמור על מקומות העבודה של עשרות העובדים המסורים ולהמשיך לספק תוכן איכותי ייחודי וחינוכי לילדי ישראל".

חה"כ מיכאלי אמרה: "דורות של ילדות וילדים גדלו וגדלים עדיין על התכנים הנהדרים והאיכותיים של החינוכית. החינוכית הייתה ועדיין הוכחה לכך שיש דבר כזה טלוויזיה איכותית, אחראית ומשמעותית, ובניגוד לתעמולה השקרית של הממשלה, המשך הפעלת החינוכית יעלה פחות מלסגור אותה. סגירת החינוכית משמעה הפקרה מוחלטת של ילדות וילדי ישראל לכוחות השוק ואנחנו נאבק בה עד שהממשלה תחזור בה מההחלטה המוטעית הזאת".

חינוכית2. יחצ,
הגיע לתמוך. חה"כ הרצוג/יחצ

ח"כ סאלח סעד יצא בקריאה לשר החינוך בנט - לפעול נגד הסגירה. חה"כ סעד אמר: "סגירתה של החינוכית היא לא גזרה משמים ובטח לא שמדובר בתקציב שמשרד החינוך יכול לעמוד בו. מדובר בערוץ בעל ערך חינוכי, ערכי וייחודי שאין בשום ערוץ 'פופולרי' אחר. הם לא 'תאווי רייטינג', הם ודורות שלמים "שגדלו" על התכנים הנפלאים והערכיים שהחינוכית הובילה במשך 50 שנה, בתקציב דליל ובתת תנאים, הם מבקשים רק דבר אחד- לאפשר לצופים לצרוך תוכן שונה, מקורי, מעורר, יצירתי וכן- חינוכי. מילה שמזמן נשכחה "במלחמות" הרייטינג של הערוצים השונים".

עוד אמר, "שר החינוך, נפתלי בנט - אני קורא לך לעשות את המעשה הנכון "ולהפוך את הקערה על פיה". במקום "טקס אשכבה" לחינוכית, קיים טקס הוקרה על פעילותה רבת השנים בתחום החינוך ותקצב את המשך פעילותה להעברת תוכנים איכותיים, חינוכיים ומגוונים לילדנו - מגיע להם יותר. הגיע הזמן להגיד להם תודה וזו הדרך".

חינוכית. יחצ,
דורש עזרה מבנט. חה"כ סעד/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully