וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפליקציית מוניות ישראלית חדשה תתחרה בגט טקסי

21.2.2018 / 9:15

אפליקציית Raxi תאפשר לנהגי מוניות לסנן נסיעות, לבחור נוסעים ובסוף גם לדרג אותם, בדיוק כמו שעושים הנוסעים לנהגים. האם רשת חברתית שוויונית של מוניות תצליח לסחוף את הישראלים?

יח"צ - חד פעמי
מחאת נהגי המוניות בירושלים בעקבות החלטת שר האוצר משה כחלון להפחית את תעריפי הנסיעה ב-12%, 14 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
האפליקציה החדשה לא גובה עמלה מהנהגים. מחאת נהגי המוניות./נועם מושקוביץ

כשבאמתחתה שנים של ניסיון ולמעשה שליטה בתחום, אפליקציית Gett (לשעבר גט טקסי) תצטרך להילחם שוב על הלקוחות הישראלים, ובעיקר על הנהגים. אחרי שאפליקציית "ריידר" נעלמה מהמפה, כעת מנסה אפליקציית הזמנת מוניות חדשה, בשם Raxi, להפוך את עולם המוניות לחברתי ומשתלם יותר.

ב-Raxi, שהושקה אתמול בישראל, מתחייבים כלפי הנהגים שהם לא יגבו מהם שום דמי שירות וגם לא מהנוסעים. נהגי המוניות בהסכם של גט נאלצים לשלם תשלום קבוע של אלף שקלים בחודש, או אחוז מהרווחים שלהם, ורקסי מבוססת על מודל עסקי Freemium, כלומר שירות בסיסי בחינם ותוספות בתשלום. בחברה קוראים לתוספות האלה "סוכריות", אך לא מסרו אילו הרחבות ותוספות יהיו זמינות בתשלום או מתי. ב-Raxi אומרים כי מודל ההכנסות יישען על פרסום ושירותים נוספים שיפותחו בעתיד, אותם המשתמשים יוכלו לרכוש.

את אפליקציית המוניות הזו מגדיר היזם, אבי בר יהודה, כ"רשת חברתית למוניות". הנהג יכול לבחור מתוך רשימה את הנוסעים שלו וכך גם הנוסע רשאי לבחור את הנהגים. ניתן לדרג גם את הנהגים וגם את הנוסעים, וגם הנוסעים וגם הנהגים צוברים נקודות זכות. מבחינת הנהגים זו יכולה להיות בשורה, הם יוכלו לבטל ולסנן נסיעות ולחסוך עמלות אך לא בטוח שגם הנוסעים ייהנו מהמצב השוויוני החדש, ובעיקר מהביטולים. הניסיון מראה שקשה לאתר מונית לנסיעה קצרה ואם נהגים יוכלו לסרב בחופשיות, יהיה מעניין לראות את זמני התגובה בנסיעות לא נחשקות.

RAXI רקסי. RAXI,
ממשק מבוסס מפה של גוגל. הנהגים מדרגים את הנוסעים./RAXI

אנשי Raxi חברו לארגון נהגי המוניות, שכיום מונה כ-7,000 נהגים; לשירות רשומים כבר 1,800 משתמשים (האפליקציה זמינה כבר להורדה). "אנחנו שמחים להשיק מוצר שיגרום למהפכה תוך שיפור השירות בשוק המוניות", אמר מנכ"ל Raxi בישראל, גיא הדרי. "באנו להציע שינוי מהותי בקשר שבין הנהג לנוסע, ללא מתווכים וללא עמלות. אנו מאמינים כי המשוואה פשוטה: נהג מרוצה שווה לקוח מרוצה. רק קשר ישיר בין הצדדים, ללא מתווכים, יוביל לשביעות רצון גבוהה יותר אצל שני הצדדים".

מאחורי האפליקציה עומד היזם אבי בר יהודה, שייסד בעברו את החברות Q-nomy, Callflow ואת My Visit, וכעת מתכנן לגייס נהגים נוספים כדי להשיק את רקסי גם בארה"ב.

אפליקציית שירותי המוניות "ריידר" סיימה את פעילותה בחודש אוגוסט האחרון, אחרי שהושקה בינואר 2016. שלושה חודשים אחרי שהושקה, כבר נרשמו בעיות בניהול החברה. המשקיעים הבריטיים דרשו להחליף את הזכיין ובחודש אוגוסט האחרון, נראה שנקלעה החברה לחובות והפסיקה לפעול לחלוטין. לפי הנתונים האחרונים של ריידר, נרשמו לאפליקציה כ-10,000 משתמשים ועבדו איתה 1,250 נהגים.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully