וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרטוריה: מסעדה איטלקית חדשה בתל אביב

21.2.2018 / 9:34

צ'אקרת הפיצות נפתחה לאחרונה בתל אביב, עם שלל מקומות חדשים שמתמחים במנה האהובה. תכירו את טרטוריה, המצטרפת הטרייה למועדון, שמציעה לא רק פיצות במיקום הכי מסקרן בתל אביב ושוברת את השוק במחירים לילדים

צילום: רעות סהר, עריכה: רן צימט
פיצה ביאנקה עם פטריות. דרור עינב,
פיצה ביאנקה פטריות/דרור עינב

מדי זמן מה נפתחת מסעדה איטלקית חדשה שמחייבת את כל חובבי הז'אנר, זאת אומרת כל אדם בעצם, לרוץ ולבחון האם הפיצה תואמת את טעמו האישי, האם הקראסט עומד בסטנדרטים והאם הפיצה מצליחה לרגש. לאחרונה נפתחו בתל אביב מספר פיצריות חדשות, ביניהן הפיצרייה השכונתית הגברת הזקנה ביפו, פיצה ארציאלי בכיכר רבין בתל אביב שמציעה פיצה מצוינת לפי משקל (ועל כך מעיד התור מדי יום), ופיצה סבא של עומר מילר עליה שמעתם כאן לראשונה. אבל אנחנו דווקא הולכים לספר לכם על מסעדה חדשה שהיא הרבה יותר מפיצה .

הפיצות הטבעוניות הכי טובות
הפיצות הכי טובות מחוץ לתל אביב

מעיין נדיר מכינה פיצה. דרור עינב,
הכנת הפיצות/דרור עינב

טרטוריה היא מיזם משותף של שלושה שותפים מעולמות האוכל והאלכוהול בתל אביב. דן גולדשמידט שבמשך כמה שנים עבד עם שרון כהן בשילה ובפלורנטין האוס, עודד תמיר מהגאזטה ומהרובינא, שם הוא שותף עם ארז אביב, שבעצמו גם הבעלים של בר המרגוזה, לואי בכיכר רבין, וגם סניף הלנדוור הנצחי בדיזנגוף פינת אסתר המלכה. השלושה, ירושלמים במקור, התאחדו לצורך מטרת על שהיא מסעדה איטלקית בכיכר דיזנגוף, טרטוריה שמה.

טרטר דג ים. דרור עינב,
טרטר דג ים ביוגורט/דרור עינב

לצורך בניית התפריט הם גייסו את מעיין נדיר, מאסטר לבצק שכבר רקחה תפריטים של לא מעט מסעדות איטלקיות אבל זו לה הפעם הראשונה שהיא בונה תפריט איטלקי שלם מאפס. המנות בטרטוריה פשוטות, במטבח אין כמעט תבלינים וחומרי הגלם הטובים מקבלים את הבמה. אז אילו מנות איטלקיות יגישו לכם בטרטוריה? הראשונות קטנות ומוצלחות כמו קפרזה עם עגבניות, מוצרלה ובלסמי מצומצם (32 שקלים); אנטיפסטי של ירקות צלויים עם פוקצ'ה ומוצרלה (46 שקלים); פולנטה מתירס טרי עם פטריות וארטישוק צלויים (35 שקלים) ועוד. בתפריט הפיצות בולטת פיצת וגה עם עגבניות שרי צלויות, ארטישוק, תרד ופטה (50 שקלים); פיצה בולנז ופסטו (48 שקלים); פיצה דולצ'ה עם שמנת, בטטה, תרד וגבינת עיזים (50 שקלים).

פולנטה עם פטריות וארטישוק. דרור עינב,
פולנטה ארטישוק ופטריות/דרור עינב

התפריט ממשיך ברשימה חביבה של מנות עיקריות וביניהן פסטות למיניהן כמו לינגוויני פוטנסקה עם עגבניות, קלמטה, אנשובי, צלפים ושום (44 שקלים); טורטליני דלעת, ריקוטה וחמאת מרווה (48 שקלים); ויש גם קנלוני של ראגו בולונז עם בשמל (58 שקלים); פסטונטי ורדה עם ארטישוק, ירקות ירוקים ופאן גרטטה לימוני (44 שקלים). התפריט שובר את השוק עם מנת ילדים ב-13 שקלים של פיצה קטנה או צלחת פסטה, ויש גם תפריט יין מרשים, ולמרות שיש רק ארבעה סוגי יינות בכוסות, יש גם חצאי בקבוקים, אפרול שפריץ ב-20 שקל ובירה נגב מהחבית. כמובן שיש קינוחים באיטלקית כמו פנקוטה, פבלובה, אפוגטו ועוד (16-38 שקלים).

פסטה פפרדלה בטטה ותרד. דרור עינב,
פפרדלה בטטה ותרד/דרור עינב

טרטוריה הגיעה לכיכר דיזנגוף בטיימינג קצת בעייתי, הכיכר נמצאת בעיצומו של שיפוץ היסטורי, במרכז הכיכר יש בור אדיר ובו מותקנת בימים אלו הקונסטרוקציה של מזרקת האש והמים המפורסמת. אבל אפילו השיפוץ לא עוצר את המשפחות ואת המבקרים בבית הקולנוע הסמוך מלתכנן את ארוחת הערב האיטלקית שלהם בטרטוריה. "תיכננו מקום נגיש לכולם", אומר דן גולדשמידט, "מקום שיהיה ידידותי למשפחות, לצעירים, לתושבי השכונה, לסטודנטים, עם מנות שיתאימו לכל אחד ומחירים ידידותיים, גם פיצה וגם ארוחת ערב, גם פסטה ללא גלוטן או גבינה טבעונית, אנחנו ידודותיים לכולם". בעוד חודשים לא ארוכים כשתסתיים בניית הכיכר תוכלו לשבת בטרטוריה ולצפות במופעי אש ומים של המזרקה, בינתיים אין סיבה לחכות, יש פיצות ופסטות נהדרות כבר עכשיו.

טרטוריה, בן עמי 13 תל אביב, 03-9661085, שעות הפעילות א'-ש' 17:30-23:30

טרטוריה חדשה בכיכר דיזנגוף. דרור עינב,
טרטוריה איטלקית עם נוף אירופאי לכיכר/דרור עינב
פיצה פוטנסקה. דרור עינב,
פיצת הבית/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully