וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכנה הבריאותית שמסתתרת במתקן לשטיפת מכוניות

21.2.2018 / 6:39

הנה עוד תירוץ לדחות את המשימה השנואה של לקיחת המכונית לשטיפה - אתם עלולים לסכן את עצמכם בחשיפה לזיהום חיידקי בעל פוטנציאל קטלני. מה זה כבר קצת אבק על השמשה לעומת הבריאות שלכם?

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

בווידאו: חיידקים עמידים התגלו במקורות מים בריו דה ז'נירו

אחרי שדחיתם את זה מעל ומעבר לגבולות הזמן הסביר ונואשתם מלחכות לגשם, החלטתם סוף סוף לעשות מעשה ולקחת את המכונית שלכם לרחיצה. אבל האם ביקור במכונה לשטיפת מכוניות יכול להוות סכנת חיים? מחקר חדש רומז שכן. שני גברים חלו במחלת הליגיונרים לאחר ששאפו טיפות מים נגועות בחיידק הליגיונלה בשני מתקנים שונים לשטיפת מכוניות במחוז ונטו שבאיטליה, כך עולה ממחקר שהתפרסם לאחרונה ונערך באוניברסיטת פדואה האיטלקית.

"חיידקי ליגיונלה מתרבים במספרים גבוהים בתוך מערכות מים מחוממות ושבהן המים עומדים למשך תקופות ממושכות - מתקנים לשטיפת מכוניות הם דוגמה אחת לכך. מתקנים כאלה גם מייצרים רסס של מים עם רסיסים בגודל מתאים לשאיפה על ידי בני אדם לתוך הריאות, שם יוצרים חיידקי הליגיונלה זיהומים כמו דלקת ריאות", הסביר ד"ר טום מייקין, מיקרוביולוג, בראיון לאתר מייל אונליין הבריטי.

עוד בנושא:
החיידקים המסוכנים שנמצאים במכונת הקפה שלכם - כך תמנעו מזיהומים
דוחה: התמונה שתגרום לכם לוותר על קרח במשקה שלכם
אתגר הקרח: האם מקלחות קרות טובות יותר לבריאות?

מבחן ארוך טווח סקודה אוקטביה RS. קובי ליאני
כל מקור מים שמפיק רסיסי מים צריך להיחשב לגורם סיכון". מתקן לשטיפת מכוניות/קובי ליאני

על פי נתוני המרכז האירופאי לבקרת מחלות ומניעתן מספר המקרים של הידבקות במחלת הליגיונרים נמצא בעלייה ובאחד מכל 10 מקרים היא עלולה להוביל גם למוות.

במחקרם שפורסם בכתב העת Annals of Hygiene, כתבו החוקרים מאוניברסיטת פדואה כי "כל מקור מים שמפיק רסיסי מים צריך להיחשב לגורם סיכון שביכולתו להפיץ את מחלת הליגיונרים, ובכלל זה גם מתקנים לרחיצת מכוניות שדרכם עוברים אנשים רבים ופעמים רבות מערכות המים שלהם אינן מתוחזקות כראוי.

הסכנה לא עוצרת במתקן השטיפה

ההדבקה במחלת הליגיונרים מתרחשת לרוב בעקבות שאיפת רסיסי מים נגועים בחיידק הליגיונלה. ההדבקה עשויה לקרות באמצעות ראשי מקלחת, מערכות מיזוג אוויר מרכזיות של בניינים, בריכות שחייה ועוד. מערכות מים מחוממות מהוות כר גידול אידיאלי להתרבות החיידק. "בחלק ממתקני שטיפת המכוניות ישנה גם מערכת של מחזור מים, שעושה שימוש חוזר במי השטיפה", מסביר ד"ר מייקין, "עובדה זו מגדילה את כמות הפסולת במים שיכולה לשמש כמקור מזון עבור החיידקים ולסייע להתרבותם". לדברי ד"ר מייקין, לא רק לקוחותיהם של מתקני הרחיצה מצויים בסכנה, משום שרסיסי המים שנפלטים מהם יכולים לנוע ברוח למרחקים לא מבוטלים ולהדביק אנשים נוספים באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully