וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבע דוגמניות חושפות: הצלם הבכיר פטריק דמרשלייה הטריד אותנו מינית

18.2.2018 / 14:37

תחקיר הבוסטון גלוב אסף עדויות של 50 דוגמניות וחשף כי 25 אנשי מפתח בתעשיית האופנה נחשדים בהטרדות מיניות, ביניהם הצלם המוערך בן ה-74 שצילם את קייט מוס, אנג'לינה ג'ולי, ביונסה, הנסיכה דיאנה וגם את סופי מצ'טנר שלנו. מגזיני האופנה הודיעו שהם מפסיקים לעבוד איתו

אתר רשמי

בווידיאו: הצצה לספר הפורטרטים האיקוניים של פטריק דמרשלייה.

סערת ההטרדות המיניות בתעשיית האופנה נמשכת. אחרי שמנכ"ל המותג האמריקאי GUESS הואשם בהטרדה מינית על ידי הדוגמנית קייט אפטון, ואחרי שתחקיר הניו יורק טיימס חשף שורה של הטרדות מיניות מצד הצלמים הבכירים ברוס וובר ומריו טסטינו - זאת לאחר שמגזיני האופנה הגדולים הפסיקו לעבוד עם הצלם הפרובוקטיבי טרי ריצ'רדסון - נראה שזהו רק קצה הקרחון.

תחקיר של הבוסטון גלוב חושף כעת חומרים שנאספו מתוך עדויות של מלמעלה מ-50 דוגמנים ודוגמניות, המעידים על 25 אנשי מפתח בתעשיית האופנה והבידור הנחשדים בהטרדות מיניות ובהתנהגות מינית לא הולמת. אחד השמות המפורסמים שנחשפו הוא של צלם-העל פטריק דמרשלייה.

צלם האופנה פטריק דמרשלייה. GettyImages
שבע דוגמניות התלוננו על הטרדות מיניות חמורות, כשחלקן מספרות שהיו קטינות כשהצטלמו אצלו בסטודיו. פטריק דמרשלייה/GettyImages

העיתון האמריקאי מציין בתחקיר כי שבע דוגמניות התלוננו על הטרדות מיניות חמורות מצד דמרשלייה, כשחלקן מספרות שהיו קטינות כשהצטלמו אצלו בסטודיו.

בדומה למקרים של הקולגות של דרמשלייה - הצלמים טרי ריצ'רדסון, מריו טסטינו וברוס וובר - גם הפעם אפקט METOO# עבר מכותרות למעשים. קונדה נאסט, ההוצאה לאור של יותר מעשרים מגזינים מובילים בהם ווג, ואניטי פייר, גלאמור, והניו יורקר, הוציאה הודעה לכלי התקשורת, בה נמסר כי בעקבות הכתבה הם הודיעו לפטריק שלא ימשיכו לעבוד איתו בעתיד הנראה לעין - זאת לאחר קשרי עבודה צמודים שנמשכו כ-40 שנה.

עוד באותו נושא

קייט אפטון: "הוא תפס אותי בציצים כדי לבדוק אם הם אמיתיים"

לכתבה המלאה

דמרשלייה בן ה-74 הוא אחד הצלמים הוותיקים והמוערכים בתעשיית האופנה, והוא מחזיק ברזומה נוצץ שכולל עבודה צמודה עם הדוגמניות והכוכבות הכי גדולות בעולם - מסינדי קרופורד וקייט מוס דרך ביונסה, מדונה ואנג'לינה ג'ולי ועד לג'יג'י ובלה חדיד ואפילו סופי מצ'טנר שלנו, אותה הוא צילם בגיל 14 בלבד לקמפיין של דיור.

בין בתי אופנת-העל להם הוא שימש צלם קבוע בקמפיינים ניתן למנות בין היתר את שאנל, דיור, לואי ויטון וקלווין קליין. בדומה לטסטינו, גם הוא ניהל קשרי ידידות ועבודה עם בית המלוכה הבריטי, וזכה לצלם פורטרטים רשמיים של הנסיכה דיאנה.

צפו בדוגמניות ובדוגמנים שהשתתפו בתחקיר מספרים על מה שעברו

צלם האופנה פטריק דמרשלייה עם גרייס קודינגטון. GettyImages
אחד הצלמים הקבועים של ווג במשך 40 שנה. דמרשלייה עם גרייס קודינגטון/GettyImages
סטפני סימור בצילום לפרויקט עירום של מגזין LOVE גיליון 18 אוגוסט 2017. פטריק דמרשלייה, סריקה, אתר רשמי
סטפני סימור בגיל 49, מתוך פרויקט צילומים של דמרשלייה למגזין LOVE/אתר רשמי, פטריק דמרשלייה, סריקה

צילומים בלתי נשכחים נוספים של דמרשלייה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully