וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלקן ביט: דראגיץ', בוגדנוביץ' ותאודוסיץ' מככבים בדירוג הזרים ב-NBA

22.1.2018 / 14:30

רכז מיאמי נכנס לקצב ואיתו גם שאר הקבוצה, גארד סקרמנטו הופך לנקודת האור בכאוס של הקינגס, ואשף המסירות של הקליפרס מתחיל להשכיח את כריס פול. מצעד הבינלאומיים חוזר עם נוכחות אקס יגוסלבית מוגברת. וגם: הסימנים המדאיגים אצל פורזינגיס

* הדירוג מתייחס לשבועיים האחרונים

שחקן מיאמי היט גוראן דראגיץ' מול שחקן מילווקי באקס אריק בלדסו. רויטרס
סחף את מיאמי למומנטום נפלא. דראגיץ'/רויטרס

1. גוראן דראגיץ' - מיאמי, סלובניה

המספרים מאז ה-8 בינואר: 20.5 נקודות, 5.2 ריבאונדים, 5.5 אסיסטים. מאזן הקבוצה: 2:4. דירוג אחרון: 3

עם כל האהבה שלנו לדרקון, ההנחה המתבקשת הייתה שהוא כבר לא יתעלה העונה מעבר לרף שקבע לעצמו בדירוג האחרון. אבל כמה חביבה הטעות הזו - דראגיץ' יקירנו מוביל את ההיט לעוד ריצת פלייאוף שתופסת את כולם לא מוכנים. את המשחק האחרון בחוץ מול ההורנטס הוא פספס עקב חבלה בברך, אבל לא ניתן לזה לקלקל לנו.

מיאמי כבר במקום הרביעי במזרח נכון ליום שני, והרכז שלה הוא הסיבה המרכזית לכך. דראגיץ' נבחר לשחקן השבוע של המזרח לאחרונה (בין ה-8 ל-14 בינואר), כך שאת הקרדיט הוא לא מקבל רק אצלנו. הפלייאוף של המזרח נואש לשחקנים שמשחקים באינטנסיביות שמפגין הסלובני מערב לערב, כרגע הוא וההיט בדרך הנכונה. כשמדובר במיאמי חשוב לא לפתח ציפיות מוקדם מדי - הקבוצה כבר הוכיחה שהיא מסוגלת לשנות מסלול בכל רגע. כך או כך, עכשיו טוב, ודראגיץ' קוצר את הפירות.

עוד בנושא

אינדיאנה השלימה סוויפ עונתי על הספרס, הפסד שלישי ברציפות לבוסטון
טוני פארקר עשוי להפוך לשחקן ספסל בסן אנטוניו: "אין לי בעיה עם זה"
קליבלנד "נואשת" לטרייד: ג'ורג' היל, לו וויליאמס ודיאנדרה ג'ורדן מועמדים

2. ג'ואל אמביד - פילדלפיה, קמרון

המספרים: 26 נקודות, 11.5 ריבאונדים, 3.8 אסיסטים, 1.5 חסימות. מאזן הקבוצה: 1:3. דירוג אחרון: 1

אם היינו מדרגים טרולים, אמביד היה מקבל מצעד משלו, כי הוא נמצא בליגה אחרת לגמרי בתחום הזה. גם בכדורסל הוא לא רע בכלל, וברור שזה חלק בלתי נפרד מהטראש-טוק (אוסטין ריברס, זה מופנה בעיקר אליך). למעשה, הדומיננטיות של אמביד כל-כך מובהקת, שהוא גורם להתעסקות באיבודים שלו (4.2 לערב) להישמע כמעט קטנונית. הפציעות עדיין מדאיגות, אבל כשעושים זום-אאוט רואים שאמביד הולך לפתוח במשחק האולסטאר, הוא דוחה את ריהאנה (לא שהיא שאלה), והוא מתעלל בכל מי שנמצא מולו על המגרש, וגם מחוצה לו - תשאלו את הבעלים של הבאקס, ווס אדנס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

3. ניקולה יוקיץ' - דנבר, סרביה

המספרים: 18.4 נקודות, 11.9 ריבאונדים, 6 אסיסטים. מאזן הקבוצה: 5:2. דירוג אחרון: לא דורג

דנבר לא מוותרת על מקום בפלייאוף, והג'וקר נותן עבודה. השבועיים האחרונים לא היו ידידותיים כלפי הנאגטס, אך הסנטר ממשיך להיות המנוע של ההתקפה, ואחד הכוכבים הכי משונים שיש לכדורסל המקצועני להציע. מעבר לקבוצה מקולרדו, הג'וקר גם מנהיג השתלטות סרבית על המצעד.

4. יאניס אנטטוקומפו - מילווקי, יוון

המספרים: 22.8 נקודות, 9.5 ריבאונדים, 3.5 אסיסטים, 11.2 זריקות מהקו. מאזן הקבוצה: 4:2. דירוג אחרון: 2

עוד שבועיים על אש קטנה ליווני. כמו כן, בעיה טורדנית בברך מנעה ממנו להשתתף במשחק מול פילי, ויש לקוות שתחלוף במהרה (על פי ההערכות הראשוניות, הוא אמור להיעדר גם מהמשחק הבא ולחזור לאחר מכן). גם בכושר הנוכחי לא תמצאו יותר משלושה ליגיונרים שהשפיעו יותר על השבועיים האחרונים בליגה.

הוא אמנם היה מרחק נגיעה מלקבל את סרט הקפטן למשחק האולסטאר - לפני שנזכרנו קולקטיבית שלברון ג'יימס הוא לברון ג'יימס - אך היווני מתקשה לעמוד הסטנדרטים חסרי התקדים מתחילת העונה. שאר הקבוצה לא בדיוק מפצה על כך, ואנטטוקומפו מוצא את עצמו מסתכל מבחוץ פנימה על מירוץ ה-MVP, בזמן שהחשודים המידיים עוקפים אותו בסיבוב. זה השלב להיזכר שיאניס טרם נולד כש"פורסט גאמפ" יצא לקולנוע. בגיל 23 השחקן הכי טוב שהגיע אל מילווקי מאז לו אליסנדור רק מתחיל להבין מה הוא יכול לעשות על הפרקט, ואם המחשבה הזו לא מפחידה אתכם, זה רק בגלל שאתם בעדו. גם אנחנו.

שחקני דנבר נאגטס ניקולה יוקיץ', גארי האריס. AP
עוד סרבי ברשימה. יוקיץ', מימין/AP

5. קריסטאפס פורזינגיס - ניו יורק, לטביה

המספרים:21.1 נקודות, 6.6 ריבאונדים, 3 חסימות. מאזן הקבוצה: 5:2. דירוג אחרון: לא דורג

פורזינגיס מתחיל לטפס החוצה מהתקופה הקשה. הנקודות באות קצת יותר בקלות, והוא אפילו מתחיל להיות פקטור רציני ועקבי יותר בהגנה על הטבעת. אבל בתור מי שמתיימר להיות כוכב אמיתי, בלי כוכבית, החד-קרן תמיד משאיר טעם של עוד. קבלת ההחלטות של הלטבי לוקה בחסר. אחד מהיתרונות המובהקים של פורזינגיס הוא הגובה שלו, שמאפשר לו להסתובב אל הסל מכל מקום ולהתעלם מהמגנים שלו עם הג'אמפשוט היפהפה שלו. ועדיין זה לא מצדיק את בחירת הזריקות שלו, שמעלה באוב כוכב לאו-דווקא יעיל שעד לא מזמן שיחק לצדו במדי הניקס, ועכשיו הוא לאו דווקא מקבל על עצמו תפקיד של צלע שלישית באוקלהומה סיטי.

הביקורת די פשוטה. בגובה שלו, עם הניידות המופלאה שלו, עם הכישרון הגולמי - אסור לפורזינגיס להתפשר על כל כך הרבה זריקות קשות. טווח החצי מרחק יכול להיות חבר טוב לשחקנים עם היכולות של הלטבי - תשאלו את דירק נוביצקי או את למרקוס אולדריג', אבל יש יותר מדי פוזשנים בהם פורזינגיס נופל במלכודת הדבש הזו. הלולב לא שמח לגלות שהוא לא פותח במשחק האולסטאר, בלשון המעטה. מגיע לו מקום בסגל, לכל הפחות. בגלל זה הוא נכנס לדירוג גם השבוע.

6. לאורי מרקאנן - שיקגו, פינלנד

המספרים: 19.2 נקודות, 7.2 ריבאונדים, 3.3 שלשות ב-45.5 אחוזי הצלחה. מאזן הקבוצה: 2:4. דירוג אחרון: 7

משמח - ומפתיע - לראות את העקביות של מרקאנן כבר בעונת הרוקי שלו. לזריקות של הפיני יש תכונה דומה לאלו של סטף קרי - גם כשהכדור פוגע בטבעת בדרכו להחטאה נדירה, אתה כמו מצפה שהוא ימצא דרך להתגלגל חזרה פנימה.

קריסטאפס פורזינגיס, ניו יורק ניקס. AP
למד יותר מדי מכרמלו? פורזינגיס/AP

7. בוגדן בוגדנוביץ' - סקרמנטו, סרביה

המספרים: 17.6 נקודות, 4 ריבאונדים, 2.4 שלשות ב-51.5 אחוזי הצלחה. מאזן הקבוצה: 7:0. דירוג אחרון: לא דורג

הופעת בכורה לסרבי, שכנראה נמצא בעיצומה של חוויה חוץ-גופית, כי אין סיכוי שהוא ימשיך לקלוע באחוזים האלה לאורך זמן. הסרבי עם השם הכי מגניב בהיסטוריה של "באסקטבול-רפרנס" כבר קיבל קידום לחמישייה - בקבוצה שבה הקידום הזה אומר הכי מעט בליגה, אבל עדיין, מפרגנים - הרבה בזכות העובדה שהוא כמעט לא מחטיא. הג'אז, למשל, ראו את הרוקי בן ה-25 תופר שש שלשות ללא החטאה בשבוע שעבר, כחלק ממשחק של 25 נקודות (9-11 מהשדה). למעשה, מאז שהחלה שנת 2018 בוגדנוביץ' קולע בספרות כפולות בכל משחק - וזה לא שיש יותר מדי בהתקפה של המלכים שפועל לטובתו.

פתאום באדי הילד ודיארון פוקס, החתיכות האחרות בטרייד על דמרקוס קאזינס נדחקו הצידה, והם לא מתקרבים לתפוקה של בוגדנוביץ' בשבועיים האחרונים. לניצחונות זה לא עוזר בינתיים, סקרמנטו נלחמת כרגע בעיקר על כדורי לוטרי. אך למדנו כבר שכל קוץ במדבר הוא פרח, ואם הסרבי נותן סיבות לאופטימיות לאוהדים המסורים והמיוסרים של הקינגס, מי אנחנו שניקח את זה מהם? אם לא מה שעושה הסווינגמן בשנתו הראשונה, מאמן הקבוצה דייב ייגר בוודאי היה שוקל בחיוב את הרעיון של הבוס, וויווק ראנדיבה, לשחק ארבעה על חמישה בהגנה כדי להשאיר "חלוץ" בהתקפה. ניתן לכם להחליט אם זו הייתה בדיחה או לא.

8. דניס שרודר - אטלנטה, גרמניה

המספרים: 21.3 נקודות, 7.3 אסיסטים, 1.7 חטיפות. מאזן הקבוצה: 3:3. דירוג אחרון: לא דורג

הגרמני ממשיך לתת מספרים, ואטלנטה ממשיכה להראות כמו קבוצת כדורסל כנגד כל הציפיות. שרודר מרוויח 15.5 מיליון דולר העונה ובכל אחת משלוש העונות הבאות, ולאט לאט הוא גורם לחוזה הזה להראות סביר. כנגד כל הציפיות.

בוגדן בוגדנוביץ', סקרמנטו קינגס. AP
אחוזי קליעה משוגעים. בוגדנוביץ'/AP

9. מארק גאסול - ממפיס, ספרד

המספרים: 16.4 נקודות, 8.2 ריבאונדים, 4.4 אסיסטים. מאזן הקבוצה: 2:3. דירוג אחרון: לא דורג

הספינה שוקעת, אבל הקפיטן נלחם בגבורה מעוררת הערצה. למרות האחוזים, הספרדי גורר את ממפיס למאזן חיובי בשבועיים האחרונים, ונשאר רק לברר עם הוותיקן מה ההגדרות שלהם ל"נס".

10. מילוש תאודוסיץ' - ל.א קליפרס, סרביה

המספרים: 11.2 נקודות, 5.8 אסיסטים, 2.8 שלשות ב-45.2 אחוזי הצלחה. מאזן הקבוצה: 1:4. דירוג אחרון: לא דורג

הופעת בכורה נוספת, או אפילו שתיים. נדמה שהזקן של מילוש ראוי לקבל אזכור בנפרד, עכשיו כשהוא תופס יותר ויותר מקום בתודעה הקולקטיבית של עולם ה-NBA. בנושא הזה רק נפנה אתכם לראיון המאולתר שנערך עם בילי קריסטל, אוהד קליפרס מושבע, במשחק מול הרוקטס. לגבי השחקן שאת פניו מעטר הזקן הנ"ל, הוא עושה חיים בל.א, עכשיו כשהוא בריא ומשחק. הבונבונים המופרכים של הרכז הווירטואוזי מקפיצים את ההתקפה של הקליפרס ומחזירות לה משהו שאבד לה עם עזיבתו המתוקשרת של כריס פול. גם הקליעה של תאו, שמסתגלת יפה לקו השלוש הרחוק, עוזרת לפצות על העובדה שמשחק הגנה הוא ממנו והלאה.

מתדפקים על הדלת

הפעם קיפחנו כמה ביגמנים, בראשם קלינט קאפלה (שוויץ) שממשיך להיות מטרה מושלמת לאסיסטים של פול וג'יימס הארדן, וסטיבן אדאמס (ניו זילנד) ששועט על כל ריבאונד התקפה כאילו זה הסיכוי היחיד שלו לגעת בכדור, כנראה בצדק. גם ניקולה מירוטיץ' (ספרד/מונטנגרו) לא נפל בהרבה מהתצוגות שהשיגו לו מקום בדירוגים קודמים.

מילוש תאודוסיץ', לוס אנג'לס קליפרס, חוגג. AP
אמן המסירות מראה גם טווח קליעה. תאודוסיץ'/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully