וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסאין בולט של הכדורגל: ליאון ביילי כובש את אירופה במהירות מסחררת

21.1.2018 / 14:00

הוא הגיע לאוסטריה בגיל 12 והתגבר על אינספור בעיות לפני שמצא קבוצה, אבל מאז שקיבל את ההזדמנות אי אפשר לעצור את הג'מייקני הצעיר. עם יוסאין בולט כמעריץ וראחים סטרלינג כמנטור, ליאון ביילי מלהטט בלברקוזן וחולם על המעבר לפרמיירליג

לאון ביילי שחקן באייר לברקוזן. רויטרס
אחד השחקנים המהירים בעולם. לאון ביילי/רויטרס

"ברור שאני", ענה בחיוך רחב ליאון ביילי כאשר נשאל מי מהיר יותר בתחרות עם יוסאין בולט, "אני תורם לו קצת מהמהירות שלי. לפעמים הוא בא ומבקש: 'יש לי מירוץ, תן לי קצת', ואני אומר לו 'קח בבקשה, אבל אתה צריך להחזיר לי כשאזדקק לה'". הכוכב הצעיר של לברקוזן גאה להיות בן ארצו של גדול אצני תבל, והג'מייקנים הם אנשים קלילים עם חוש הומור נהדר. לבולט לא היתה שום בעיה עם הבדיחה. נהפוך הוא - יוסאין עוקב בשקיקה אחרי ההצלחה המסחררת של החלוץ בבונדסליגה, ופירסם לפני חודש באיסטגרם את הסרטון בו כובש ליאון צמד מול האנובר אחרי פריצות סוחפות באגף השמאלי. "תראו את אחי, הוא נע כאילו קוראים לו יוסאין בולט", הוא כתב על אחד השחקנים המהירים בעולם כיום.

האצן הג'מייקני יוסאין בולט. GettyImages
עוקב בשקיקה. יוסאין בולט/GettyImages

לילה חורפי בתחנת רכבת

מסקרן מה יהיה לבולט להגיד על השער שהבקיע ביילי אתמול לרשת הופנהיים. הפעם לא מדובר במהירות ריצה, אלא מהירות מחשבה - הג'מייקני שלח לרשת כדור מדהים בעקב, תוך שהוא משאיר את השוער ואת שחקני ההגנה המומים עם פה פעור. היה זה כנראה הכיבוש היפה ביותר בקריירה של הנער בן ה-20, אם כי יש לו מתחרים. הטיל ששלח ביילי לחיבורים של ראפיד וינה בספטמבר 2016 במדי גנק נבחר לשער העונה בליגה האירופית, בעוד השחקן עצמו נכלל בנבחרת המצטיינים בשלב הבתים. והיה משהו סמלי מאוד בכך שראפיד ספגה אותו, ועוד באוסטריה, כי זה המועדון ממנו נפגע ביילי יותר מכל במסע המוזר והמיוחד שלו בנסיון לקבל הזדמנות ולהפוך למקצוען באירופה. סיפור חיים כזה לא שומעים כל יום.

"בג'מייקה תמיד שיחקתי עם שחקנים גדולים ממני", סיפר ביילי. ועוד איך. כאשר היה בן 12, הוא זכה בשלוש אליפויות באותה שנה - עם קבוצות עד גיל 13, עד גיל 15 ועד גיל 17. בשני הטורנירים הראשונים הוא אפילו הוכתר למלך השערים. עם נתונים כאלה, היה למנהל האקדמיה קרייג באטלר, אביו החורג של השחקן, ברור שהילד ראוי לשחק ברמה גבוהה הרבה יותר. אז הוא לקח אותו, ביחד עם מספר נערים נוספים, לאירופה על מנת להיבחן בקבוצות שונות. אוסטריה היתה התחנה הראשונה, וראפיד היתה אמורה לקלוט אותם, אבל משהו בתיאום השתבש, והמועדון סירב אפילו לממן להם את הלינה. כך מצא את עצמו ביילי ישן עם חבריו בתחנה הרכבת של וינה, בלילה חורפי קר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
לאון ביילי במדי גנק ב-2016. AP
המציאו סיפור כיסוי להחתמתו. לאון ביילי במדי גנק/AP

75 שערים ב-18 משחקים

אניף הקטנטנה, מפרברי זלצבורג, היתה זו שאיפשרה לג'מייקנים לשחק במדיה, אבל באטלר היה עסוק בעיקר במציאת אופציות נוצצות, ולקח את ליאון לסיבובים ברחבי היבשת, כולל צ'לסי ואיינדהובן. לכן שותף השחקן ב-18 משחקים בלבד של אניף במשך יותר משנה, וכבש בהם - תאמינו או לא - לא פחות מ-75 שערים. בשלב מסוים, נדמה היה כי איאקס מגלה בו עניין משמעותי, אבל ההולנדים נרתעו מבעיות בירוקרטיות כי אסור על להחתים קטינים מחוץ לאיחוד האירופי. הם צדקו לחלוטין. כאשר גנק בחרה להעניק לו חוזה ב-2013 התברר כי זה לא חוקי, והרעיון ירד מהפרק.

למען האמת, הסיפור הזה אפילו מורכב יותר, וביילי עשוי לכתוב בעתיד ספר שלם על מעלליו. על מנת לעקוף את האיסור, ניסו הבלגים לעקוף את האיסור על ידי יצירת שיתוף פעולה עם האקדמיה הג'מייקנית של באלטר. ואולם, כאשר הבין האב החורג כי מדובר בסיפור כיסוי בלבד לצורך החתמת ביילי, ואין לגנק עניין בשחקנים נוספים, הוא פוצץ את העסקה ועזב את המדינה. בסופו של דבר, נסע הנער דווקא לסלובקיה, שם הצטרף לבית הספר של טרנצ'ין בזכות שיתוף הפעולה שלה עם איאקס. רק כאשר חגג את יום הולדתו ה-18, חזר ביילי לגנק באופן חוקי, והדבר התאפשר רק בשל חילופים בצמרת המועדון, כי באטלר שרף לחלוטין את הגשרים עם המנהל הספורטיבי הקודם.

הייקו הרליך מאמן באייר לברקוזן. AP
הגעתו שינתה את התמונה. הייקו הרליך/AP

לברקוזן הקדימה את יונייטד

אם הכל ילך לפי התוכניות, הקבוצות הרבות שלא האמינו בג'מייקני הצנום בתחילת דרכו יאכלו את הלב, כי הנסיקה המטאורית של ביילי גורמת להאמין שהוא נמצא בדרך הבטוחה להפוך לכוכב על. מאמן גנק פטר מאס ייעד לנער תפקיד של מחליף בתחילת 2015/16, אך תוך שבועות ספורים הבין שהוא חייב להיות בהרכב. בתחילת העונה השניה שלו במועדון, כבר הפציץ ביילי שבעה שערים בליגה האירופית, והצהיר: "אני לא מזלזל בליגה הבלגית, אבל הזירה הזו חשובה עבורי במיוחד, כי כך אני יכול למשוך תשומת לב". ואכן, סקאוטים של מועדוני פאר סימנו אותו, ומנצ'סטר יונייטד הוזכרה כבר אז כמועמדת רצינית לזכות בשירותיו. גנק העריכה את הנכס היקר ב-20 מיליון יורו, וקיבלה את מבוקשה כבר לפני שנה. פיטוריו של מאס, אשר קידם מאוד את השחקן, גרמו לבאטלר לדרוש לעזוב - ולברקוזן היתה המהירה מכולם. "אנחנו מאושרים שהצלחנו במרדף הזה, כי התחרות היתה קשה במיוחד", אמר המנכ"ל מיכאל שאדה.

ייתכן שביילי לא היה מרוצה מהמעבר בחודשים הראשונים בגרמניה, כי הוא בקושי ראה דשא בסיבוב השני של העונה שעברה, אך הגעתו של המאמן החדש הייקו הרליך בקיץ שינתה את התמונה. מאז סוף ספטמבר, הג'ימייקני הוא באנקר בהרכב, ובתקופה זו הפסידה לברקוזן רק לבאיירן מינכן. הקבוצה נכנסה לכושר פנומנלי אחרי פתיחה בעייתית, ו-1:4 מכונן על הופנהיים כבר הקפיץ אותה למקום השני בטבלה. ביילי תרם לא רק עקב אדיר אלא גם אסיסט ללוקאס אלאריו הארגנטיני, ובסך הכל עומד מאזנו על שבעה שערים ושישה בישולים ב-16 משחקים. תוסיפו לכך גם שני בישולים במסגרת הגביע הגרמני, ותקבלו עונת פריצה אדירה, בה מפגין הידיד של בולט הרבה מעבר לנתונים הסטטיסטיים היבשים.

לאון ביילי שחקן באייר לברקוזן. GettyImages
כדרור עוצר נשימה. לאון ביילי/GettyImages

סטרלינג לא מפסיק לעודד

הכדרור שלו תוך כדי תנועה עוצר נשימה, הוא יצירתי, סוחף, מגוון ולא אנוכי, מסוגל לשחק בשני האגפים וגם כפליימייקר במידת הצורך, וקבלת ההחלטות שלו משתפרת ללא הפסקה. לכן קושר שמו שוב לקבוצות הגדולות של אנגליה בחלון ההעברות הנוכחי, כאשר מנצ'סטר יונייטד (שוב היא) וגם צ'לסי הביעו עניין. ביילי עצמו הצהיר כבר מזמן שהוא חולם לשחק בפרמיירליג, ולפחות חבר אחד מחכה לו שם בקוצר רוח. ראחים סטרלינג, אף הוא יליד קינגסטון, מבוגר מעמיתו בשנתיים וחצי, והקיצוני מגדיר אותו כמנטור. "הוא דוחף אותי קדימה, נותן לי מוטיבציה, ואני מעריץ אותו לא רק ככדורגלן אלא כאחי הגדול שתמיד יהיה שם בשבילי", אמר ליאון.

סטרלינג מככב במנצ'סטר סיטי, אבל בולט הוא אוהד יונייטד. האצן אפילו התבדח בעבר לגבי רצונו ללבוש את חולצת השדים האדומים. מי יודע, אולי השניים דיברו על כך כאשר נפגשו בשדה התעופה בלונדון לפני חודש. בינתיים, עם המעבר הצפוי של אלכסיס סאנצ'ס לאולד טראפורד, הדבר לא רלוונטי בחלון ההעברות הנוכחי, אבל עתידו של ביילי עוד לפניו. הסילון הג'מייקני החדש שואף לעזור ללברקוזן להעפיל לליגת האלופות וכבר מתכנן את צעדיו הבאים. ושמישהו ינסה לעצור אותו. בקצב המסחרר שלו, בכל המובנים האפשריים, נדמה כי זו משימה בלתי אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully