וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאבס: מזללת פיתות ישראלית חדשה נפתחה בלונדון

20.1.2018 / 0:24

אחרי שהכירו את המטבח הישראלי דרך יותם אוטולנגי ואסף גרניט, מוכנה לונדון לקבל בזרועות פתוחות את הפיתות. בשורת האוכל הישראלי בכיס הבצק מגיעה ללונדון, ותתפלאו- אייל שני לא מעורב, שלום מיכאלשווילי דווקא כן

הפופולריות הגואה של האוכל הישראלי בעולם מובילה ליותר ויותר מסעדות כחול לבן שנפתחות ברחבי הגלובוס. שפים ישראלים שנוחתים במרכזי הערים הגדולות מביאים את המנות המייצגות של המטבח הישראלי הישר אל פיהם של הצרפתים, בריטים, אוסטרליים ואמריקנים. החיבוק החם שהאוכל שלנו מקבל בחו"ל מוביל לעוד ועוד יזמים ישראלים שמחתימים דרכון ואורזים אתם זעתר במזוודה. אייל שני עשה את זה בווינה, מלבורן ובקרוב בצ'לסי מרקט בניו יורק, גם מאיר אדוני במסעדת נור, בפריז אסף גרניט וקבוצת מחניודה פתחו את מסעדת בלגן, ובלונדון הם כבר שם דבר עם שתי מסעדות מצליחות, ברברי ופאלומר.

עוד הרבה לפני אסף גרניט, השפים יותם אוטולנגי ושותפו סמי תמימי לימדו את הבריטים לערבב טחינה עם חצילים, וחייבים להזכיר גם את The Good Egg של עודד מזרחי ואת honey&co של איתמר סרלוביץ' ושרית פקר. לפני שנה גם השף ערן טיבי, בן טיפוחיו של יותם אוטולנגי, פתח את באלה באיה, מסעדה ישראלית שיקית באיזור יוקרתי סמוך לטייט מודרן. רק אייל שני חסר, ועד שהוא יגיע ללונדון יש מי שמעוניין לתפוס את המשבצת שלו.

עוד באותו נושא

הם משלנו: הישראלים שהביאו לנו כבוד בחו"ל בתשע"ז

לכתבה המלאה

המצטרפים האחרונים לרשימה הם קבוצת חברים מפתח תקווה שחברו לשחקן שלום מיכאלשווילי ויחד הקימו לפני כחודש את מלאבס (כינויה הערבי של העיר פתח תקווה), מסעדה ישראלית ים תיכונית שמגישה בלב הבירה הבריטית תפריט המבוסס על מנות בפיתה. מלאבס נפתחה בקנסינגטון, שכונה יוקרתית במערב לונדון, לא רחוק מהייד פארק.

המסעדה הגדולה יחסית, מתפרשת על שתי קומות עם קומת כניסה בסגנון אקספרס ומטבח פתוח, כשבקומה השניה זו כבר ממש מסעדה עם שירות מלא ומלצרים. השותפים מפתח תקווה, שאליהם הצטרף כאמור שלום מיכאלשווילי ושותפה מקומית נוספת, יצרו תפריט ישראלי למדי המציע חמש מנות בשר, שתי מנות צמחוניות, מנת דג ומנת ילדים אחת, עם כמה מנות צד ושלושה קינוחים קטנים.

על ההוצאה לפועל של התפריט הופקד אביב באום הצעיר (28), אחד מהשותפים, שמעבר לבניית התפריט אחראי גם על העיצוב והאווירה. באום, יליד העיר פתח תקווה, עבד בעבר כטבח במסעדות נחשבות בתל אביב כמו הרברט סמואל ובטאיזו.

הדגש במסעדה החדשה הוא על אווירה ישראלית עם מוזיקה בעברית, עץ זית בכניסה ותה עם נענע שמחולק בחינם בסיום הארוחה. בתפריט שמחולק לצמחוני, מהים ובשר יש מנות כמו סביח עם תפוחי אדמה, חצילים, ביצה חומה וכרוב סגול; שקשוקה במחבת שמוגשת עם טחינה וחמוצים; שניצל בפיתה או בצלחת עם חומוס, עגבניה וחמוצים; עראייס מבשר טחון של בקר וטלה שמוגשת ליד רבע כרוב צלוי או מנה של טלה בלאפה שנאפית במקום עם עמבה, בצל מהגריל ופטרוזיליה ונענע. עוד מנות מוכרות שניתן למצוא כאן הן כרובית שלמה אפויה, חומוס בצלחת, תפוחי אדמה מדורה, או חציל וטחינה.

יש גם ארוחת בוקר של חביתה בפיתה, מיצים טריים שנסחטים במקום, סלטים לצד העיקריות כמו פלפלים קלויים או גזר מרוקאי. המחירים יחסית נוחים ללונדון ומחירי העיקריות נעים בין 6 ל-12 פאונד. במלאבס אוהבים להכין דברים מאפס, החל מלאבנה ולאפות ועד תערובות תבלינים ייחודיות מעשה ידיו של באום, שכולן נטחנות במקום כמו בהרט וחווייג'. גם הקינוחים מגיעים מהמטבח הישראלי וכך למשל יש כדורי שוקולד בציפוי קוקוס, או פיתה עם שוקולד ובננה.

המסעדה פתוחה כל השבוע בין השעות 11:00-22:00. בינתיים הביקורות ברחבי הרשת נלהבות, וניכר שהבריטים לא יודעים את נפשם מרוב שמחה מבשורת הפיתות והאוכל הטרי והצבעוני שנחת בארצם.

221 Kensington High Street
London, United Kingdon
+44 20 7937 3003

סיבוב במסעדת מלאבס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully