וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיור אוכל בנצרת לקראת חג המולד

18.12.2017 / 13:42

חג המולד שהולך ומתקרב בצעדי ענק הוא התירוץ המושלם להכנס לאוטו ולנסוע לנצרת ולגלות את סודותיה: עראייס עם בשר עגל וטלה עסיסי, מפעל חלבה מפורסם, כנאפה אסלית ועוד. סיור טעימות

סיור אוכל בנצרת- עראייס אלזעים. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
מנת הערוסה הנצרתית באלזעים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

העיר נצרת רגילה לתיירים. במשך כל השנה מגיעים אל העיר בין מיליון לחצי מיליון תיירים אבל חגיגות חג המולד בעיר נחשבות לעונת התיירות הלוהטת בה לא רק הנוצרים מגיעים, אלא גם הישראלים, בהמוניהם. בימים האחרונים עלתה נצרת לכותרות בעקבות הדיווחים שחגיגות חג המולד בעיר מבוטלות כמחאה על הכרזתו של טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, אבל הלחץ שהפעילו התושבים ועמותת התיירות של נצרת עבד והחגיגות התחדשו. ביום שבת הודלקו מאות הנורות על עץ חג המולד הגדול ביותר במזרח התיכון בכניסה לכנסיית הבשורה היוונית שליד המעיין המפורסם בו קיבלה מרים את הבשורה על הריונה (נתון לוויכוח על פי מספר גרסאות).

בשנים האחרונות, ולמרות הקשיים הכרוכים בפיתוח עיר ערבית במדינת ישראל, נפתחו בנצרת מספר מסעדות ומלונות חדשים המשקפים את העיר באור חדש ומודרני, כל זאת לצד בתי הארחה ותיקים ומסעדות שחלקן מגישות אוכל מזה שלושה דורות. על הרחובות המלוכלכים מכפרת הכנסת אורחים חמה במיוחד וחיוכים שיקבלו אתכם לכל מלון או מסעדה שתיכנסו אליהם, כמיטב המסורת של הכנסת אורחים ערבית מכובדת. נצרת היא יעד קולינרי מהמוצלחים בארץ עם כמה מהמסעדות המוכרות יותר כמו דיאנה הוותיקה או תישרין המוצלחת. אבל לאוהבי אוכל יש עוד כמה מקומות ששווה לבדוק לפני שחוזרים הביתה ומומלץ לעשות זאת כשאתם חובשים מצנפת של סנטה קלאוס, בכל זאת זה חג.

ביקור במפעל הטחינה והחלבה "מפעל נצרת"

סיור אוכל בנצרת- מפעל נצרת לטחינה וחלבה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
שערות חלבה במפעל נצרת/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

ראיתם פעם איך מכינים טחינה? כבר מאז 1950 מכינים במפעל הנצרתי הזה טחינה וחלבה. בהתחלה זה היה עסק משפחתי קטן ומאז כבר עבר המפעל שידרוגים, תהליך הייצור הפך למודרני יותר ואיכות המוצר עלתה. בתיאום מראש אפשר לבקר במפעל ולחזות בפלא הזה של גרגירי שומשום שהופכים לטחינה ולטחינה שהופכת לחלבה. יש גם טחינה של קצח, נוזל שחור מרהיב וטעים שיכול בקלות להיקרא סופרפוד, שמן שומשום וממתקים. בכניסה לחדר הייצור תלויים ענפים יבשים של צמח השומשום וגם תמונה של מגש החלבה הגדול ביותר בעולם שנעשה במפעל לפני כמה שנים ושמחזיק בשיא גינס מתועד. תוכלו לראות את המטחנות המודרניות של השומשום שהן בעצם אבני ריחיים שעברו הסבה למאה ה-20 וגם תחזו בהכנה של החלבה ובדלפקי השיש הארוכים עליהם מתייבשת החלבה לפני שחותכים אותה לריבועים או ממוללים אותה לשערות. קשה לצאת מהמקום מבלי לרכוש בחנות המפעל כמה דברים, בטח אחרי שמקבלים טעימות.

מפעל נצרת, רחוב 4000 נצרת, הביקור בתיאום מראש בטלפון 050-4610733

עוד באותו נושא

שירת העשבים: סיור אוכל בכפר ראמה

לכתבה המלאה

מסעדת הדגים ופירות הים מינה

סיור אוכל בנצרת- מסעדת הדגים מינה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
אינטיאס על לאבנה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

נאדר דיב, המכונה גם אבו ג'ורג', נולד וגדל בעכו העתיקה והחליט להעלות את המטבח העכואי, המבוסס על דגים ופירות ים, את כל ה-347 מטרים גובה לנצרת. הוא קרא למסעדה מינה, נמל בערבית, ועיצב אותה עם כמה אלמנטים המזכירים את הים. התפריט, כמו רוב התפריטים בעיר, מציע מגוון אינסופי של מאזטים וסלטים הממלאים את השולחן ומאיימים למלא גם את הבטן, וממשיך למגוון מנות ראשונות מהים כמו נתחי אינטיאס על לבנה או אבוקדו במילוי שרימפס. העיקריות קצת מתרחקות מהאוכל המקומי ומפלרטטות יותר עם המטבח הצרפתי כמו כמו ברוסקטה שרימפס עם שמנת ופרמזן או קלמרי מוקפץ עם כוכבי אניס. יש גם דגים שלמים וקצת בשרים למי שמתעקש, אבל העיקר במינה הוא האוכל שמגיע מהים.

מינה, רחוב הגליל 16 נצרת, 04-6256879

מפעל הקרמיקה מוסמאר (פאח'ורת מוסמאר)

סיור אוכל בנצרת- מפעל הקרמיקה מוסמאר. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
באסם וכלי החרס/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

ב-1919 נסע חנא סעיד מוסמאר להתמקצע בהכנת כלי חרס בגרמניה, הוא שב משם והקים את בית המלאכה המשפחתי בנצרת בזכות אדמת החרס הטובה שמצא באזור. היום מפעיל את המקום בכשרון רב בנו בסאם ששולט באובניים המסורתיות במיומנות מהפנטת. בתיאום מראש אפשר לבקר במפעל ולהתרשם איך מכנים קדרות חמר מסורתיות המתאימות לבישול באש, מחבתות חרס, טאג'ין, כדים למים (שנמצאים בשימוש כבר מאות שנה), כוסות ועוד. במפעל הקטן, שנמצא בשולי העיר אבל מספיק קרוב למרכז העיר, מעביר באסם סדנאות לילדים, סיורים במפעל עם הסברים על ההיסטוריה של המקום, חוגי קרמיקה, ולפעמים גם מגיש אוכל ערבי במפגשים האלה אם מזמינים מראש. אפשר לראות את בור החרס ממנו לוקח באסם את האדמה שאותה הוא הופך לחמר, את התנורים הגדולים בהם מתייבשות היצירות המוגמרות, ויש גם מכונה להכנת עציצים. חוויה נפלאה ומעשירה למבוגרים ולילדים.

פאח'ורת מוסמאר, נרחוב מסאווי נצרת, 052-6313775, 04-6575996

חנות המיצים והבריאות אל ח'אל

סיור אוכל בנצרת- חנות הפירות והמיצים אל ח'אל. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
שייקים ושיקויים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אם חשקה נפשכם בביקור בגן עדן תקפצו לאל ח'אל, אי אפשר לפספס את המקום בגלל הצבעוניות של ארגזי הפירות והירקות העמוסים בכניסה לחנות. מלבד מכונה להכנת מיץ קני סוכר ומסחטת פירות הדר ענקית המוצבות בכניסה תוכלו להתענג על כל מיץ או שייק שתוכלו להעלות על הדעת מפירות טריים כמו אננס או אנונה, פיטאיה או רימונים. יוסוף, הבעלים של החנות, גם יוכל לעזור לכם להיפטר מכאב בטן או כאב ראש בעזרת שיקויים שהוא מכין במקום מחומרים כמו ג'ינג'ר וקצח, אניס וקמומיל וגם תוכלו לרכוש שמנים רפואיים, דבש מלכות או סילאן מקומי. יוסוף ידוע בנצרת כמי שמסייע לפתרון בעיות רפואיות שונות באמצעות תזונה והוא באופן כללי איש מצחיק ונהדר אז מומלץ להכיר.

פירות וירקות אל ח'אל, רחוב הגליל 36 נצרת, 04-6576999

חנות הממתקים מחרום

סיור אוכל בנצרת- ממתקי מחרום. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
הכנאפה כבר ארבעה דורות/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

ארבעה דורות של ממתקים עברו על משפחת מחרום בנצרת, החל מ-1890 ועד היום. במפעל המשפחתי מכינים עשרות סוגי בקלאווה, חלקם כל כך יפים ואלגנטיים שקשה לנגוס בהם. בחנות הגדולה שמתפקדת גם כבית קפה אפשר לטעום עשרות סוגי חלבה מקומית וממתקים מקומיים המבוססים על בוטנים, שומשום וקוקוס. גולת הכותרת היא הכנאפה המשובחת שמכינים במקום בתבניות ענקיות המונחות על אש גלויה, כנאפה אסלית מגבינת ג'יבנה עיזים, קדאיף ופיסטוקים בסירופ עדין של סוכר. אפשר לשתות תה או קפה ולשבת במרפסת של המקום המשקיפה אל כנסיית הבשורה. זה המקום לרכוש מתנות הביתה- מארזים יפהפיים של בקלאוות וממתקים.

ממתקי מחרום, כיכר העיר נצרת, 04-6560214

חומוס אל שייח

סיור אוכל בנצרת- חומוס אל שייח. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
פול ופלאפל במרקם של ענן/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

הרבה חומוסיות מוצלחות יש בנצרת אבל האהובה עלינו ביותר היא חומוס אל שייח, גם הוא ממוקם בכיכר העיר ובחוץ תמיד תמצאו שולחן פרלמנט של זקני העיר שיושבים שם כבר כמה עשורים. את המקום הקים אחמד זועבי והיום מנהל ירמוק זועבי בנו, מי שעשה תואר של מהנדס בטכניון ובסוף החליט להתמקד באוכל. בתפריט הקטן של המקום תמצאו מנות חומוס, מסבאחה ופול, ואל הכל אפשר לשדך מנות ביצים שיתאימו לבוקר. הפלאפל של אל שייח הוא פנומנלי, כדורים קטנים וחריפים עם מרקם ענני, והחומוס נטחן בפעולה ידנית בלבד, מה שיוצר חומוס לא משחתי אלא גס ומחוספס. אסור לפספס את החריף האדום של אל שייח שעשוי מפלפלים חריפים שהושרו שבוע במלח. קלאסיקה.

חומוס אל שייח, אכסאל 2 נצרת, 04-656-7664

המסעדה הערבית פייג'ן

סיור אוכל בנצרת- מסעדת פייג'ן. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
הפאח'ורה- כלי הכרס שיושב על הגחלים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

בבית הידידות ששימש בעבר את התנועה הקומוניסטית בנצרת (כן יש דבר כזה) הוקמה לפני שנתיים מסעדת פייג'ן. אל תתנו למראה שלה לתעתע בכם, למרות הכיסאות המפוארים והעיצוב המעט קיטשי תמצאו במקום תפריט עם כמה היילייטים משגעים כמו בשרים מעושנים על עץ זית, תבשיל פריקי ארומטי, או מנת הדגל של המקום- פוח'ארה. קדירת חרס על גחלים ובה לוהטות קציצות טלה ברוטב עגבניות, נתחי פילה עגל רכים ובצלים, ואפילו שרימפס, עוף או נקניקיות. הקדרה מכוסה בפיסת בצק, מונחת לוהטת על השולחן, הבצק מוסר והתוכן נמזג לצלחות על ידי השף. תענוג.

פיג'ן, בית הידידות ליד המעיין, 04-6110866

ריצ'רד בורגר

סיור אוכל בנצרת- ריצ'רד בורגר. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
נצרת מדביקה את הפער בהמבורגרים/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

נצרת לא נשארת מאחור בגזרת ההמבורגרים. סמוך לאיטליז המודרני המצוין שם תוכלו להצטייד בבשרים משובחים מעדרים מקומיים באזור עמק יזרעאל, פתח איברהים חלאולה את ריצ'רד בורגר. כל מהות המקום היא אהבתו של איברהים להמבורגר ווויסקי, והכל מקבל תוקף עם הבשר המעולה מהאיטליז הסמוך. בריצ'רד בורגר יש תפריט מצומצם של שלושה גדלים של קציצות עם תוספות כמו חזה אווז, פלפל חריף או גבינת צ'דר. על הבר תמצאו עשרות בקבוקי רטבים מכל הסוגים עם כמה דברים מאוד מקוריים ומגניבים, גימיק חמוד לחובבי הקונדימנטים. המקום נסגר בשש וחצי בערב מדי יום אז אל תבנו על זה לארוחת ערב.

ריצ'רד בורגר, רחוב נמסאוי נצרת, 04-6854816

שיפודי אלזעים

סיור אוכל בנצרת- עראייס אלזעים. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
מנה אגדית- הערוסה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

אסור לעזוב את נצרת מבלי לטעום את הערוסה של זעים בדוכן המיתולוגי ברחוב פאולוס השישי שנקרא שיפודי אלזעים. הערוסה, שנקראת גם עראייס, היא פיתה רכה במיוחד, ממולאת בבשר עגל וטלה ונחרכת באש גלויה. הבשר השומני מלחלח את הפיתה ומעניק לבצק טעם מיוחד. אפשר למלא את הערוסה במגוון הסלטים שמכינים כאן במקום מדי יום, בצל בסומק, עגבניות ופלפל ירוק חריף, חצילים במשרה ועוד, או שאפשר להזמין את הערוסה על צלחת בליווי כרוב, עגבניות, טחינה ועמבה. למי שתעקש יש גם שיפודים מסוגים שונים אבל יש כל מיני שמועות שכאן המציאו את העראייס, אז שווה לנסות.

שיפודי אלזעים, פאולוס השישי 150 ליד כיכר המעיין, 052-928963

חנות התבלינים אלבאבור

סיור אוכל בנצרת- חנות התבלינים אלבאבור. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
כבר 100 שנה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר

ביקור חובה לכל חובבי האוכל והבישול בחנות התבלינים המסורתית אל באבור הקיימת מעל ל-100 שנה בבניין שקיים כבר 250 שנה. הכניסה לחנות כמעט בלתי נראית דרך דלת קטנה אבל בפנים מתגלה חנות ענקית הבנויה מארבעה חדרים ומלאה בכל התבלינים שאפשר להעלות על הדעת, צמחים מיובשים, סבונים מיוחדים, שמנים אתריים, קפה ותה. מומלץ במיוחד לרכוש סומק מקומי וזעתר שנטחן במקום, ביקור פנטסטי בעולם קדום, מומלץ ביותר.

אלבאבור, רחוב אל בישארה 6101 נצרת, 04-6455596

סיור אוכל בנצרת- שומשום במפעל נצרת. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
השומשום במפעל נצרת/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
סיור אוכל בנצרת- מסעדת הדגים מינה. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
ברבוניות במסעדת מינה/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
סיור אוכל בנצרת- חנות הפירות והמיצים אל ח'אל. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
הפירות הטריים באל ח'אל/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
סיור אוכל בנצרת- ריצ'רד בורגר. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
וויסקי ורטבים בריצ'רד בורגר/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
סיור אוכל בנצרת- מסעדת פייג'ן. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
סלט פריקי בפייג'ן/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
סיור אוכל בנצרת- חומוס אל שייח. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
שולחן בחומוס אל שייח/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
סיור אוכל בנצרת- מסעדת פייג'ן. רעות סהר, מערכת וואלה! NEWS
קציצות טלה מהפאח'ורה בפייג'ן/מערכת וואלה! NEWS, רעות סהר
  • עוד באותו נושא:
  • חג המולד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully