וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרחיו רודריגס לוואלה! ספורט: "צסק"א נתנה לי שקט ויציבות. לא יכולתי לסרב לה"

14.12.2017 / 9:00

התיק: "להיכנס לנעליים של תאודוסיץ'". המטרה: "זכייה ביורוליג". החבר הישראלי: "רוצה שכספי יהיה אלוף ה-NBA". והזקן: "נזכה בגביע ואז אחשוב אם להוריד אותו". הכוכב הגדול באירופה בראיון בלעדי לוואלה! ספורט

one
"עמדתי בפני סיטואציה שבה אני מגיע לשנה האחרונה בחוזה שלי, ולא היה לי טוב עם כל התנאים שנלווים לזה"

"אתה יודע, שואלים אותי כל הזמן איך זה להיכנס לנעליים של מילוש תאודוסיץ'. אבל מה אנשים ציפו שיהיה? אתה לא יכול להגיע לצסק"א מוסקבה בלי להחליף שחקן גדול. לפני מילוש היו כאן תיאו פפאלוקאס, וג'יי.אר הולדן, ואנדריי קירילנקו, וטרייג'ן לנגדון, ומרקוס בראון, ורמונאס שישקאוסקאס. כשאתה בא למועדון כזה, הציפיות תמיד דומות".

אם הייתם אומרים לפני תשעה חודשים לסרחיו רודריגס שאת החורף הזה הוא יעשה במוסקבה הקפואה, הוא לא היה שולח אתכם לקנות לו כפפות וכובע צמר. שנה אחרי ששבר את חוזהו בריאל מדריד כדי להחיות מחדש את חלום ה-NBA, הוא העמיד בפילדלפיה מספרי שיא מבחינתו בארה"ב בדקות (22.3), בנקודות (7.8), באסיסטים (5.1), בריבאונדים (2.3) ובאחוזים לשלוש (36.5). אבל עכשיו הוא שוב כאן, ובפעם הראשונה בקריירה משמש כשחקן זר במדינה אירופית. מחר (שישי, 19:30) ימתין למכבי תל אביב, איתה יש לו חשבון עתיק יומין: לפני שלוש שנים וחצי הפסיד לה בגמר היורוליג, ובשני המפגשים האחרונים עימה נתקע על 2 מ-13 מהשדה.

"בשלב בו אני נמצא בקריירה", מסביר רודריגס בן ה-31 בראיון מיוחד לוואלה! ספורט, "רציתי להיות במקום בו ארגיש בנוח. עמדתי בפני סיטואציה שבה אני מגיע לשנה האחרונה בחוזה שלי (היה אמור להשתכר בסיקסרס 6.8 מיליון דולר ברוטו; א"ו), ולא היה לי טוב עם כל התנאים שנלווים לזה. הצורך להוכיח את עצמך, אפילו לדחוף את עצמך, חוסר הוודאות בנוגע לעתיד. צסק"א הציעה לי את היציבות הזו ואת השקט הנפשי, ולא יכולתי לסרב להצעה שלה".

עוד בנושא
פבלו לאסו: "הקלאסיקו תמיד מיוחד, אנחנו לא תלויים בדונצ'יץ'"
עודד קטש ישתתף במשחק כוכבים שייערך לזכרו של אלכסנדר גומלסקי
לפני מכבי תל אביב: צסק"א מוסקבה הביסה את קאזאן 75:88

סרחיו רודריגס צסק"א מוסקבה. GettyImages
"מטייל במוסקבה ונדהם ממנה". רודריגס/GettyImages
"אני עוד לא כל כך יודע רוסית, זו שפה ממש קשה, אבל לא תהיה לי ברירה אלא ללמוד לפחות את המילים הבסיסיות"

רודריגס אפילו לא היה צריך להעמיד את עצמו לבחירה בשוק השחקנים ביורוליג. השמועה על כך שהוא פתוח להצעות עשתה לה כנפיים בשלהי העונה שעברה, ומיד גרמה לאלופה ולסגניתה, פנרבחצ'ה ואולימפיאקוס, לפנות אליו. אלא שההצעות שלהן היו נמוכות באופן משמעותי מזו שהעמיד בפניו נשיא המועדון הרוסי, אנדריי ואטוטין. אחרי שלא הצליח לפתות את תאודוסיץ' להישאר ולא הצליח לשחרר את בראד וונאמייקר מדרושפאקה, הוא פתח את הארנק ועל פי הפרסומים החתים את "אל צ'אצ'ו" לשלוש שנים תמורת תשעה מיליון יורו. הוא מדורג במקום השני בטבלת השכר באירופה, אחרי אלכסיי שבד מחימקי מוסקבה.

"המטרות שלנו ברורות, ומההתחלה דיברו איתי בצסק"א על זכייה ביורוליג", אומר הכדורסלן הספרדי הראשון בתולדות הקבוצה. "זה לא מלחיץ אותי במיוחד. שיחקתי במשך שש שנים בריאל, כך שאני מכיר את השאיפות שיש במועדונים מהסוג הזה. מצפים ממך לנצח בכל משחק, להיות תמיד טוב וממוקד במטרה. אני שמח שזכיתי לחוות חוויה חדשה, במדינה אחרת, ללמוד תרבויות חדשות".

רודריגס עבר למוסקבה עם אשתו אנה ועם בתם בת השלוש, כרמלה. "אני עוד לא כל כך יודע רוסית, זו שפה ממש קשה, אבל לא תהיה לי ברירה אלא ללמוד לפחות את המילים הבסיסיות... אנחנו עומדים לחיות כאן לפחות שלוש שנים, וכדאי שנוכל לתקשר עם המקומיים. את החורף של מוסקבה עוד לא יצא לי ממש לחוות, כי השיא עוד לפנינו, אבל אתה יודע, נתמודד עם זה. זה לא ממש היה שיקול בבחירה שלי. בימי החופש המעטים שיש לנו, אני מטייל בעיר ונדהם ממנה. מזל שיש לי חוזה ארוך טווח, כי ייקח לי זמן לחוות הכל כאן".

נכון לעכשיו, רודריגס כבר מרגיש בנוח בגופייה האדומה מספר 13. ממוצע הנקודות שלו, 13.5, הוא הגבוה ביותר שהעמיד בשבע שנות בקריירה ביורוליג; הוא מדייק ב-44 אחוזים לשלוש, מוסר חמישה אסיסטים למשחק וגם מאבד 2.4 כדורים. מעולם הוא לא קיבל בזירה הזו כל כך הרבה דקות כמו העונה - 26:15 בערב. "אני עוד בשלבי הסתגלות, ומתרגל לשיטה החדשה ולמאמן החדש", מודה האיש שכמעט תמיד שיחק רק ברבע השני וברבע הרביעי בריאל, ולפתע מוצא עצמו פותח בחמישייה ברוב משחקי הקבוצה הרוסית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן ריאל מדריד סרחיו רודריגס מול שחקן ז'לגיריס קובנה לוקאס לקביצ'יוס. GettyImages
חיבור מיוחד עם לאסו. רודריגס במדי ריאל/GettyImages
"קל לי להתחבר לננדו ולתקשר איתו, לא רק בגלל שהוא שחקן גדול, אלא בגלל שאנחנו באים מאותו מקום"

רצה הגורל, ובמשחק החוץ הראשון שלו במדי צסק"א טס רודריגס דווקא למדריד, למפגש עם האקסית המיתולוגית. בעת הצגת השחקנים, כשהגיע תורו לעלות לפרקט, עצר הקהל הספרדי לרגע את שריקות הבוז הנהוגות ופרץ במחיאות כפיים סוערות לעבר הכוכב האהוב עליו. מלבד הבעת התודה וההתרגשות, לרכז עצמו זה לא ממש עזר: הוא הפגין מול הבלאנקוס את משחקו החלש ביותר העונה, ואף שקלע שמונה נקודות - זו הייתה הפעם היחידה העונה בה לא הצליח למסור אפילו אסיסט אחד. צסק"א הפסידה 82:69.

"פשוט לא יכולתי לסרב להצעה של צסק"א", חוזר ומסביר רודריגס כשאני שואל אותו איך ייתכן שריאל אפילו לא הייתה בתמונה כדי להחזיר אותו לפני העונה הנוכחית, אבל האמת פשוטה יותר: במועדון הפאר הספרדי קיבלו החלטה אסטרטגית להמשיך בקו שבו התחילו לפני שנה ולהניח את המפתחות בידיהם של לוקה דונצ'יץ' וסרחיו יוי. לו ידעו בזמן אמת שיוי לא יוכל לשחק העונה, לא מן הנמנע שהיו פונים לרודריגס כדי שישוב.

"אי אפשר שלא לאהוב את סרחיו", החמיא לו לאסו אחרי המשחק, "ואנחנו מלאי תודה והערכה על כל מה שהוא עשה בשבילנו". בין השניים חיבור מיוחד: לאחר שנחת בפעם הראשונה בריאל, רודריגס היה בסך הכל רכז מחליף שראה הרבה ספסל אצל אטורה מסינה, אבל תחת לאסו הוא פרח והפך לאחד המובילים באירופה. לכן הוא גם יוצא להגנתו. "אני לא מבין איך אפשר למתוח עליו ביקורת. הוא נמצא בריאל כבר שבע שנים, ואני לא מכיר עוד מאמן שעובד כיום באותו מועדון כל כך הרבה זמן. הוא מאמן גדול. לפעמים אתה מנצח, ולפעמים אתה מפסיד, אבל הוא עושה עבודה נהדרת".

- סוד ההצלחה של צסק"א בשנים האחרונות הסתתר בכימיה המיוחדת שהייתה בין תאודוסיץ' לננדו דה קולו. אף שרק פעמיים פתחתם יחד בחמישייה, איטודיס נותן לכם לשחק לא מעט דקות בצוותא.

"קל לי להתחבר לננדו ולתקשר איתו, לא רק בגלל שהוא שחקן גדול, אלא בגלל שאנחנו באים מאותו מקום. למרות שהוא צרפתי, הוא שיחק בעבר בספרד (שלוש שנים בוולנסיה; א"ו), אשתו ספרדייה והוא דובר ספרדית. זה עוזר כשיש חיבור כזה".

- מדברים עליך כמעין מנטור של לוקה דונצ'יץ'. אתה בוודאי לא מופתע מההצלחה הפנומנלית שלו.

"הוא מיוחד מהיום שבו נולד, וראיתי את זה עליו כבר באימון הראשון. מה שהכי הרשים אותי אצלו זו העובדה שגם כשהוא היה בן 15, הוא בא והראה כל כך הרבה רצון ותשוקה לעבוד וללמוד".

- דונצ'יץ' אמר לפני מספר שבועות שהוא לא פוסל את האפשרות שיישאר עוד שנה או שנתיים בריאל. אתה הלכת ל-NBA בגיל 20, ובעיני רבים זה היה מוקדם מדי. היית ממליץ לו לחכות לפני המעבר?

"זה מאוד אינדיבידואלי ותלוי בנסיבות. ברור שלוקה מתאים ברמה שלו ל-NBA, ואין לי ספק שהוא יצליח שם, אבל ברור גם שהוא צעיר מאוד (יהיה בן 19 בעוד חודשיים; א"ו) ושהוא נמצא בסיטואציה נהדרת בריאל. זו לא החלטה קלה, ואין לי תשובה חד משמעית בנושא הזה".

שחקן גולדן סטייט ווריירס עומרי כספי. AP
"לא מופתע מההצלחה שלו". כספי/AP
"אחרי האולימפיאדה ב-2012 בלונדון הפסקתי להתגלח לתקופה מסוימת, והרגשתי בנוח עם הזקן"

- שיחקת בעבר עם עומרי כספי בסקרמנטו.

"הוא היה רוקי כשפגשתי אותו בסקרמנטו, ואני לא מופתע מההצלחה שלו. הוא בחור נהדר, שחקן מוכשר, והוא מעביר קריירה יפה מאוד ב-NBA. היה לי כיף איתו, ואני מאחל לו שיזכה העונה באליפות עם גולדן סטייט. מגיע לו".

- אתה מבין שלא נוכל לסיים את השיחה בלי שאלה על הזקן.

"לא חשבתי אחרת", צוחק רודריגס. "אחרי האולימפיאדה ב-2012 בלונדון הפסקתי להתגלח לתקופה מסוימת, והרגשתי בנוח עם הזקן. התחברתי אליו, ומאז הוא נשאר".

- אם תזכו ביורוליג, לא תעשה מעשה ג'יג'י דאטומה ותשלוף מכונת תספורת?

"ג'יג'י הוריד את הקוקו, לא את הזקן, לי אין כל כך מה לספר בראש... אבל אתה יודע מה, בוא נזכה ביורוליג ואז נדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully