וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אוהבים אותנו: חברות השכרת רכב בחו"ל מסרבות לתת שירות לישראלים

13.12.2017 / 7:34

ישראלים שמגיעים לאחרונה למספר מדינות באירופה לא מקבלים מכוניות שהזמינו מחברות ההשכרה. האם מדובר באנטישמיות? "אתם צריכים ללמוד איך להתנהג במדינה שלכם"

סוחר רכב. ShutterStock
סוחר רכב/ShutterStock

במרוצת הימים האחרונים הגיעו למערכת וואלה רכב מספר דיווחים לפיהם חברות להשכרת רכב בחו"ל דחו הפקדת רכב בידי ישראלים, תוך שהן טוענות כי הן אינן מכירות ברישיון הנהיגה הישראלי שהוצג להן, וזאת על אף שהוא תקף במדינתן.

כך למשל, מספר לנו בחור ישראלי שנמצא כעת בספרד: "לפני שבועיים כשסגרתי את כל הפרטים לגבי הטיול שלי ושל אישתי, בין היתר דיברתי גם עם חברת ההשכרה. אמרו לי שאין בעיה להציג להם את רישיון הנהיגה הישראלי שלי. אבל כשהגעתי ביום חמישי האחרון לסניף באיטליה והצגתי להם את הרישיון, הם אמרו לי שהם מצטערים אבל הם לא מקבלים אותו. ככשאלתי למה אמר לי הפקיד שם – "ככה, אתם היהודים צריכים ללמוד איך להתנהג במדינה שלכם".

במקרה אחר, מספר בחור נוסף שחזר אתמול מיוון; "הגעתי לאתונה לחברת השכרה עם הרישיון הישראלי. קראתי שלפני שנה חתמו על איזה הסכם עם היוונים שלא צריך רישיון נהיגה בינלאומי. איזה הסכם ואיזה נעליים. אמרה לי הפקידה שעם הרישיון הישראלי אני לא מקבל מהם רכב. איזה ברדאק".

ואכן, לפני שנה הודיע משרד התחבורה על הצטרפותה של יוון למדינות המכירות ברישיון הנהיגה הישראלי לאחר שישראל כץ, ועמיתו היווני כריסטוס ספירטזיס, חתמו על הסכם הכרה הדדי בין ישראל ליוון, שיאפשר לנהגים משתי המדינות לנהוג עם רישיונם בעת ביקור במדינה השנייה. למעשה, גם ספרד נמנת על 22 המדינות ברחבי העולם, בהן ישראלים יכולים לנהוג מבלי להידרש לרישיון בינלאומי. מדינות אלו כוללות את אוסטרליה, אירלנד, אל סלבדור, ארה"ב, בלגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד, הונגריה, טורקיה, נורבגיה, סינגפור, פורטוגל, פינלנד, צ'כיה, צרפת קוסטה ריקה, קפריסין, שבדיה ושוויץ.

לא אוהבים אותנו, שם

נוכח המצב, מומלץ לכל ישראלי לקחת עימו רישיון נהיגה בינלאומי, גם אם מדובר על שכירת רכב באותן מדינות בהן הסכם כזה או אחר מייתר לכאורה את הצורך בכך

אין זו הפעם הראשונה שחברת השכרה מסרבות להכיר ברישיון נהיגה ישראלי. אולם ככל הידוע, מקרים כאלו לא ארעו בתקופה האחרונה. התופעה שמוכרת למשרד התחבורה, אילצה אותו לתת מענה לכך ועל כן בקיץ האחרון פרסם נוהל לאימות רישיונות נהיגה לשוהים בחו"ל.

לפי נוהל זה, אזרח ישראלי המצוי בחו"ל במסגרת של טיול, לימודים או תושבות מכל סוג שהוא ונדרש ע"י השלטונות המקומיים או ע"י מוסדות המדינה לאמות רישיון נהיגה צריך לפנות באופן רשמי למשרד החוץ הישראלי, המחלקה הקונסולרית ולצרף בקשה אישית מטעם המבקש החתומה על ידו/ה ומצוינים בה פרטי תעודת הזהות, מס' רישיון נהיגה ושם המבקש/ת. על פי הנוהל, משרד החוץ באמצעות המחלקה הקונסולרית ידאג לאמת את המידע מול רשות הרישוי במשרד התחבורה וינפיק את האישור המתאים.

נוכח המצב, מומלץ לכל ישראלי לשאת עימו רישיון נהיגה בינלאומי, גם אם מדובר על שכירת רכב באותן מדינות בהן הסכם כזה או אחר מייתר לכאורה את הצורך בכך. בנוסף, חרף כל האזהרות שפרסמנו בחודשים האחרונים על השכרת כלי רכב וכלים דו גלגליים בחו"ל ללא רישיון, בעיקר במזרח הרחוק ובדרום אמריקה, המציאות מלמדת כי ישנם עדיין ישראלים לא מעטים שפועלים כך. לחלקם מאיר המזל והטיול מסתיים ללא פגיעה, אולם ישנם כאלו שחוו פגיעות בבריאות ובכיס; בשבועות האחרונים נפצעו 5 ישראלים בהודו ובתאילנד במספר תאונות שונות שהתרחשו, כאשר בכולן התברר כי לרוכבים לא היה כלל רישיון נהיגה.

אף אחד לא שיער שיום אשפוז בלי הטיפול עצמו יכול להגיע ל-1,000 דולר, אבל "אלו המספרים", אומר עו"ד ערן יעקובוביץ' מומחה לדיני ביטוח ממשרד צבי יעקובוביץ ושות;' "אם יש צורך בניתוח דחוף זה יכול להגיע במקרים מסוימים גם לעשרות אלפי דולרים. לשון הפוליסה נסיעות לחו"ל קובעת כי השתתפות בפעולה בלתי חוקית חורגת מהכיסוי הביטוחי שניתן מכוח הפוליסה לנסיעות לחו"ל. משמעות הדבר היא, כי נהיגה ללא רישיון מהווה פעולה לא חוקית בחו"ל".

  • עוד באותו נושא:
  • השכרת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully