וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היברידית ומשוכללת: נחשפה אודי A7 ספורטבק החדשה

22.10.2017 / 10:49

אודי מציגה בגרמניה את הפרשנות החדשה לאודי A7, עם עיצוב חד יותר, מנוע היברידי רב עוצמה וטכנולוגיות אוטונומיות. בישראל בשנה הבאה

ניר בן טובים

במהלך הסופ"ש האחרון חשפה אודי באירוע שנערך בפני כלי התקשורת במטה החברה באינגלושטט, גרמניה, את הדור הבא של מכונית הסאלון המפוארת אודי A7 ספורטבק. כמו מכונית הדגל A8 ה-A7 כבר רצופה סממנים לשפת העיצוב העתידית של אודי אותה נוכל לחוות מקרוב כבר במהלך שנת 2018.

אודי תכננה את ה-A7 על בסיס 'פרולוג' קונספט שהוצג לפני 3 שנים בתערוכת הרכב בלוס אנגל'ס. היא איננה גדולה במידה ניכרת מהדגם היוצא, אבל היא עמוסה בטכנולוגיות בפנים ומבחוץ; כך למשל, בחברה מספרים ששטח התאורה מלפנים מורכב מ-12 איזורי הארה עם הפרדה ביניהם, המדמים את הספרות 0 ו-1. החלק האחורי פחות דרמטי, בו גם חבויה הכנף האלקטרונית שעולה אוטומטית במהירות מעל 133 קמ"ש.

בהתאם לפילוסופיה הנוכחית באודי, עיצוב הפנים מינימליסטי עם מיעוט פקדים בקונסולה הראשית וגיוס שלושה צגים גדולים - 10 אינטש עבור בקרת ה-MMI הראשית, צג 8.6 אינטש לתפעול מערכות האקלים, ולוח המחוונים הוירטואלי 12.2 אינטש (שנחשף לראשונה באודי TT לפני כשנתיים בערך). נחסוך מכם את רשימת האבזור התקנית שלא מחסירה מאומה, ונספר רק שה-A7 החדשה מגיעה ב-15 גוונים, שמונה מהם חדשים וכל רמות האבזור המוכרות.

מערכות הבטיחות האקטיביות לוקחות את ה-A7 למסע אוטונומי למחצה; היא מגיעה, כסטנדרט עם חניה אוטומטית ו-טייס אוטומטי שמוציא את הרכב ממקום חניה מקורה בבית. דגמים בכירים יותר, מגיעים ע 5 מצלמות, 12 חיישנים מבוססי לייזר ו-סורק לייזר. הרשימה יכולה להסתכם, למי שיבחר בכך ב-40 מערכות לסיוע והגנה מפני תאונות.

המנוע הראשון, והיחיד לעת זו עימו משווקת אודי A7 יהיה היברידי. הנפח הוא 3.0 ל' ששה צילינדרים עם 340 כ"ס ותיבה דו-מצמדית אס טרוניק לה 7 מהירויות המאיצה את כל הגלגלים ל-100 קמ"ש בפחות מ-5.4 שניות ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. במהירות שבין 60 ל-160 קמ"ש, המערכת החשמלית מסוגלת לעבור למצב "שיוט" ולנתק את מנוע הבערה.

באודי טוענים עוד, כי כל מערכת המתלים תוכננה מחדש, כמו גם ההיגוי (כולל היגוי ל-4 גלגלים), הבלמים ותגובת המצערת לטובת חווית נהיגה מהודקת יותר, עם אפשרות לבחירה בין 5 מצבי כיול בזמן התאמת הרכב ללקוח. דגמי קוואטרו ספורטיביים מושחזים יותר מגיעים גם עם דפרנציאל אחורי ספורטיבי וחיזוק נוסף במערכת הבלמים וצמיגים גדולים.

אודי A7. יצרן, ניר בן טובים
אודי A7/ניר בן טובים, יצרן

חלק גדול מהרכיבים של ה-A7 החדשה יזלגו ל-A6 שאמורה להיחשף במהלך שנת 2018 (אולי בתערוכת ז'נבה). המחירים הרשמיים אינם ידועים, אבל היא תתומחר באירופה בגזרת היריבות שלה, מרצדס CLS ו-ב.מ.וו 6 גראן טוריסמו.

לישראל היא תגיע במהלך הרבעון השני של שנת 2018, כך מסרה לוואלה! רכב היבואנית צ'מפיון מוטורס.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully