וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיטת הבישול של השפים שמסוכנת לבריאות שלכם

25.9.2017 / 10:01

טכניקת הבישול בוואקום (סו-וויד) פופלארית מאוד בקרב שפים ובשלנים מומחים שטוענים שהיא מעניקה למזון טעמים משובחים יותר, אולם מדענים שבחנו את המנות מזהירים - זה מלא בחיידקים

צילום: יוטיוב, עריכה: שניר דבוש

זוהי שיטת בישול שמועדפת על השפים הבכירים ומתמודדים בתוכניות "מאסטר שף" ברחבי העולם, יש אפילו מומחי בישול שטוענים שבשיטה הזו תקבלו את הסטייק המושלם – אבל מדענים מטעם ממשלת בריטניה שהשיטה הזו מסוכנת לבריאותכם.

מדובר בבישול בטכניקת הסו-וויד (בישול בוואקום) - שיטת בישול מזון בשקיות פלסטיק אטומות בתוך אמבט מים או בסביבת קיטור בטמפרטורה נמוכה יחסית ומדויקת. חסידי השיטה טוענים שהיא מבטיחה בישול באופן אחיד מבפנים ומבחוץ, שמירה על מידת עשייה מדויקת, פירוק חלבונים יעיל והנפקת נתחי בשר רכים במיוחד תוך שמירה על המרקם והצבע של הבשר.

אולם לפי המדענים – השיטה הזו גם מעלה את הסיכון לקבל הרעלת מזון. לפי הדיווח של ה"דיילי מייל", במבחנים שנערכו התגלה שטמפרטורת המים בבישול סו-וויד הייתה נמוכה מדי מכדי להרוג חיידקים מסוכנים כמו סלמונלה, אי קולי וקמפילובקטר.

עוד בנושא
מי מפחד מבישול בוואקום?
השפים חושפים - זוהי הדרך הטובה (והיקרה) ביותר להכנת הסטייק המושלם

סטייק בסו-וויד. ShutterStock
טעים ולא בריא? סטייק בבישול סו-וויד/ShutterStock

מומחים מטעם שירותי הבריאות הבריטים ניתחו 34 ארוחות ממסעדות, בתי מלון ופאבים – שבושלו באמבטיות מים (בעיקר עופות או חזה ברווז). התוצאות, שפורסמו במגזין "Epidemiology and Infection" הראו שבעשרה מקרים היו רמות מסוכנות של חיידקים ובשמונה מקרים נוספים התוצאות היו גבוליות.

חסידי שיטת הבישול הזו, שהפכה פופולארית מאוד בשנים האחרונות גם במסעדות וגם בקרב בשלנים ביתיים, טוענים שבצורה כזאת, לעומת בישול באש או בתנור, השליטה על החום היא הרבה יותר מדויקת והתוצאה הרבה יותר עסיסית. לעומתם מסבירים מומחי הבריאות שהבעיה היא בעובדה שהמזון מבושל במים בטמפרטורה שנמוכה בהרבה מנקודת הרתיחה ב-100 מעלות. המיקרוביולוג, פרופסור יו פנניגטון, שחקר 21 מקרי מוות מהתפרצות של חיידק האי-קולי בסקוטלנד ב-1996, אמר: "לא הייתי רוצה לאכול שום דבר שלא הורתח בצורה נאותה".

למרות האזהרות האלה, השפים המובילים בעולם עדיין מסתמכים על בישול סו-וויד, אולם הגאדג'ט אינו זול ואם תרצו לבשל כמו שפים מקצועיים - תצטרכו לשלם בין 179 ל-199 דולרים.

  • עוד באותו נושא:
  • סו וויד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully