וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות רוכבי אופניים חשמליים סתמו את שדרות רוטשילד בגלל שקיות קנביס

25.9.2017 / 7:39

כמות חריגה של רוכבי אופניים חשמליים גדשו ערב שבת את רחוב רוטשילד ופקק תנועה חריג נוצר ברחובות הסמוכים. הסיבה לכך אינה עבודות בכביש או הפגנה אלא משחק חדש שהושק בסגנון "חפש את המטמון", או במילים אחרות – מצא את הגראס. תושבת המקום: "כמעט דרסו אותי"

עישון מריחואנה, אילוסטציה. AP
עישון מריחואנה, אילוסטציה/AP
תוך כמה דקות הגיעו לרחוב עשרות של רוכבים. אולי מאות

המשחק הושק ע"י קבוצת ה'טלגראס' קהילת תל אביב, והמסר לפתיחתו הופץ בשעה תשע בערב. אלפי חברי הקהילה עלו על האופניים החשמליים ושעטו לרחוב רוטשילד ולרחובות הסמוכים, שם נאמר להם כי הוחבא חלק משמעותי מהשקיות.

אושרית שמתגוררת ברחוב רוטשילד מספרת על החוויה: "זה היה טירוף. תוך כמה דקות הגיעו לרחוב עשרות של רוכבים. אולי מאות. רכבו כאילו מישהו החביא שקיות עם דולרים, מעולם לא ראיתי כל כך הרבה רוכבים שדוהרים בבת אחת. כמעט דרסו אותי שני רוכבים זה היה משוגע לגמרי. כשחזרתי לבית ראיתי 3 אופניים חשמליים חוסמים את הכניסה לחדר מדרגות. המשוגעים האלו חיפשו את הגראס בתוך הארונות חשמל. הכי הזוי שנתקלתי בו".

חברי הקבוצה קבלו בהתלהבות רבה את ההודעה על המשחק. "איך שהבנתי שיש משחק כזה, רצתי להטעין את הבטריה של האופניים. אפילו הרכבתי על האופניים את הבטריה של ה-48 וולט, כי אין מצב שאני מפסיד שקית של גראס בגלל ההגבלה של המהירות". וכמה גראס הוחבא? מקורות יודעי דבר מספרים כי מארגני המשחק פיזרו סדר גודל של 40 שקיות שמכילות כל אחת קנאביס במשקל של בין 2-4 גרם.

קנביס. יחצ,
פורום טלגראס/יחצ

הרמז הראשון למקום בו הוחבאו השקיות נחשף שלשום בשעה תשע: "יש לכם מאנצ'יז מתוק באיזור שדרות רוטשילד, אולי כדאי שתנסו את המזל שלכם".

בעקבות כך, עשרות רוכבי אופניים הגיעו תוך דקות מספר לאותן חנויות באזור בהם ניתן למצוא מנצ'יז. כעבור זמן קצר הכריז אחד מהמחפשים, "מצאתי!". לדבריו, החומר הוסלק "מטר וחצי ממקס ברנר". שקית שניה נמצאה ליד רחוב טרומפלדור מספר 12. וכך, עשרות רבות של מעשני קנאביס דוושו ברחובות בעקבות הסימנים. הרמז השלישי הנחה את המחפשים לחפש את הגראס "על אלכוהול ופיצה אחרי ההצגה" - שהוביל לתחנת האוטובוס שליד הפיצרייה טוני ווספה.

את אורי, בחור צעיר בן 23 שרכב על אופניו מפתח תקווה לתל אביב תפסנו לשיחה קצרה על המחול המטורף שהתנהל ברחובות רוטשילד: "איזה קרנבל, אני בהלם, עוד שניה נגמרת לי הבטריה באופניים, איזה בעסה, לא הצלחתי למצוא שום שקית, לא מבין מה זה המנחוס הזה! אולי אתם הבאתם לי אותו עם השאלות פסח שלכם?? אולי תשחררו אותי ותנו לי לחפש קנאביס?!".

יאיר רביב יו"ר עמותת קאנה: "עצם ההשתתפות של רבים כל כך במשחק מבטאת בין היתר את מחאתם על מדיניות האכיפה הדרקונית של המדינה כלפי שימוש בגראס. קוצר הרואי של הממשלה מביא להפסד כספי של מיליארדים לקופת המדינה ומאות אלפי הצרכנים נאלצים לשלם סכומים מופקעים בשל מס הפחד שמוטל עליהם. יחד עם זאת, על המארגנים לבחון את תוצאות המשחק ולוודא כי יופקו לקחים שמתבקשים נוכח תוצאותיו".

סייעו בהכנה - עמותת קאנה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully