וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמין כפרי וסוויטת שינה מפוארת: שיפוץ בית משפחתי בגני תקווה

בית מבודד עם תכנון הפוך ולא מזמין עבר מייקאובר יסודי והתוצאה שהתקבלה - תעשה גם לכם חשק לשבץ את הבית. יש גם חצר אחורית מטופחת שתורמת ללוק האטרקטיבי והתחושה הנעימה

שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
הסלון מוקף בחלונות הצופים לגינה/בנין ודיור, לירן שמש

אדריכלות ועיצוב פנים: הלל אדריכלות
דיירים: זוג + 3
שטח: בנוי 200 מ"ר על מגרש 500 מ"ר

הוא היה בגלגולו הקודם בית באזור פנימי ובודד בעל מראה וחלל פנימי מורכב ולא מזמין. הכניסה הראשית לבית נמצאת בחצי מפלס תחתון מקומת המגורים, והבית והחצר מדורגים בהתאמה כך שהחצר הקדמית נמוכה מהחצר האחורית. וכך, במצב זה, הוא נרכש. האתגר: "לסדר" את הבית, ליצור בו זרימה נכונה של החלל, להפוך אותו להרמוני ואסתטי יותר, ולהתאימו לצרכי המשפחה.

ולכן, בשלב ראשון תוכננה הקומה המרכזית של הסלון והמטבח שהיא לב הבית, ובה חשוב שכולם ירגישו טוב במיוחד. לאחר שנבחנו כמה סקיצות אפשריות, ביניהן אחת קיצונית שמציגה כניסה לבית מהצד הישר למפלס המוגבה, הוחלט להשאיר את הכניסה במקומה בחצי המפלס התחתון וליצור את המהפכה בתוכו.

מבואת הכניסה נפתחה בצורה מקסימלית לקומה המרכזית ולחצר שמקיפה אותה. כך נוצרה קומת כניסה ייחודית ושימושית, כזאת שיש לה אופי וקסם מיוחד. זוהי דוגמה קלאסית לחיסרון שניתן להפוך אותו ליתרון כאשר פותרים אותו נכון. למבואה נבחר ריצוף מצוייר בדוגמא גרפית בשחור לבן אשר נכנס פנימה למבואת הכניסה ולשירותי האורחים.

מתוך המבואה ניתן להיכנס לשירותי האורחים, למקלט ולחדר המשפחה הפתוח, המכיל גם פינת עבודה מכובדת ומרווחת ויציאה לחצר המשחקים. בנוסף נוצרו בה מספר פתרונות אחסון נוחים ונסתרים. בפינת המשפחה מודבק פרקט והצבע השחור חוזר באלמנט הנגרות הדומיננטי הניצב בחדר העבודה. החומרים והגוונים שנבחרו מקנים אף הם את אופיו המיוחד ומחזקים את הקשר בין חלקיו השונים והתחושה שזוכים לה המבקרים בו דומה לביקור במלון בוטיק אירופאי מוקפד ועשיר בפרטים.

בקומת המגורים התהפכו מיקום המטבח ופינת האוכל, כאשר האתגר במהפך נוצר מעצם ההתמודדות עם קיר עגול עטור פתחים. המטבח תוכנן בצורה כזו שהפכה את הקיר המעוגל לאלמנט מיוחד אשר מעשיר את יופיו של המטבח. משטח העבודה המרכזי מוקם בפינה העגולה ומעליו חלון בלגי קשתי. כל הקירות הפנימיים בקומה נשברו, והעמוד היחיד שנותר חופה בריקים כאשר אי העבודה והאכילה מוקם מסביבו והפך למוקד המרכזי של החלל.

פינת האוכל מוקמה מחדש בקצהו הימני של החלל, ובצדו השמאלי מוקם הסלון המרכזי ובו פינת קמין אינטימית. הפינות מתמזגות זו בזו ונותנות תחושה של מרחב אחד מזמין ומחבק, וכולן מוקפות חלונות ופתחים לגינה. סידור החלל בצורה עשירה ומעניינת זו התאפשר בזכות בקשת הדיירים שלא להכניס אליו טלוויזיה. התקרה, שגם לה חלק משמעותי בחוויה של החלל, הייתה במקור גבוהה ובעלת שיפוע חד. בצידה נפתח פתח כדי לאפשר קשר בין הקומה העליונה ביותר לבין הסלון, החלטה זו יצרה שינוי מהפכני בתחושה ובאווירה שנוצרה בבית. בנוסף פורקה התקרה המקורית ובמקומה נוצר שיפוע מקורות עץ שיוצרות מבנה מעניין ומחזקות את האופי הכפרי עדין של הבית.

בקיר הגבוה שנוצר בעקבות השיפוע מוקם קמין כפרי שהודגש באלמנט של בריקים בצבע אפור כהה במיוחד. הגוונים שנבחרו לקומה כוללים מטבח בגוון קפה עם משטח שחור, פרקט עץ אלון מעושן וצבעוניות נועזת ועדינה גם יחד בפרטי הריהוט בסלון הצבועים בחרדל ובכחול נייבי. גם אלמנט המדרגות דומיננטי בבית כאשר רום המדרגות בכל הקומות, נצבעו בשחור והכניסו הפתעה, עניין וחיבור לחלל המחבר ביניהן.

יחידת ההורים שנוצרה היא גולת הכותרת של הבית: בזכות שימוש בחלל אחסון שאינו נוצל הוגדל שטחה של היחידה והיא הפכה לסוויטה חלומית. המרפסת שפונה לנוף של חורש פתוח היא שמשכה את בני הזוג, והם ביקשו ליצור להם קומה משל עצמם. גווניו השקטים והרגועים של החדר שהתקבל, הטקסטיל הבהיר והרך, הריהוט הלבן בסגנון שאבי שיק והמרפסת הקסומה שמציצה - כל אלה משלימים את האווירה ההרמונית ומעצימים את החוויה.

בקומת חדר הילדים לכל חדר אופי מובהק משלו, הבא לידי ביטוי בצבעוניות שנבחרה, בפריטים המיוחדים ובטפט שמתווה את הקונספט. יחידת ההורים שמוקמה בין חדרי הילדים עברה למפלס העליון, ובמקומה נוצרה סוויטה לבן הגדול. חדר הכביסה צורף לחדר הרחצה של הילדים, והמרפסת שיוצאת מאותו החלל הפכה למרפסת כביסה שימושית. בכל אחד מחדרי הרחצה ריצוף מצויר שונה ומגוון ועם זאת מלאי הרמוניה.

החצר המרווחת, ואהבתה של בעלת הבית לחיות ולטבע, היא שהביאה את בני הזוג לבחור דווקא במגרש, ובבית זה שלא מורגשת בו כל עירוניות כלל. ברוח תחושה זו תוכננה ועוצבה גם הגינה: קלילה ולא קונבנציונלית בצורת העמדה של הפינות השימושיות בה. פינות הישיבה נמצאות בקצוות המגרש מימין ומשמאל, פינת האוכל החיצונית בסמוך לפינת האוכל הביתית ואילו הסלון החיצוני מורחק מהבית, ממוקם על מקבץ של אבנים וסלעים ומקנה תחושה אותנטית של ישיבה בטבע. ההחלטה הזו מאפשרת מבט נקי ויפהפה החוצה מתוך הבית, וגם יציאה הישר לתוך הטבע והצמחייה הים תיכונית.

לפורטל העיצוב מבית מגזין בניין ודיור
גם המרפסת זכתה ליחס מיוחד בדירה הזאת
לוק אוריינטלי: שיפוץ דופלקס בראשון לציון

רוצים להציץ לעוד בתים ודירות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
במרכז המטבח אי עם משטח עבודה מעץ/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
בתקרה בסלון גבוהה במיוחד/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
ויש גם קמין לימות החורף הקרירים שיותר תורם ללוק מאשר לחום ממשי/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
מראה כפרי במטבח/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
אפילו הכלבים נהנים מהמראה החמים/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
מבט מלמעלה על הסלון/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
רצפת חדר הרחצה מחופה באפני פסיפס/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
שילוב של עץ ואבן בחדר הרחצה/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
סוויטת ההורים נהנית ממרפסת המשקיפה לגינה/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
טפט שובה לב בחדר הילדים/בנין ודיור, לירן שמש
שיפוץ בית בגני תקווה. לירן שמש, בנין ודיור
גינה של שקט ושלווה/בנין ודיור, לירן שמש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully