וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהירות מלומדת: מבחן דרכים באודי S6

24.9.2017 / 10:37

לאודי S6 יש את היכולת להיות מהירה בכל כביש ומזג אוויר. יואל שורץ לקח אותה לסיבוב ארוך וחזר נלהב לא רק מהמהירות, אלא מהעוצמה חסרת המאמץ

אודי S6 במבחן דרכים. יואל שוורץ, ניר בן טובים
אודי S6. עומק טכנולוגי עם עוצמה מסחררת/ניר בן טובים, יואל שוורץ

"ברקס לפני הסיבוב." אומר הקול שלצידי. "עוד הגה. תתחיל ליישר. עכשיו גז, גז גז! אל תרפה, הסיבוב פחות הדוק משנדמה ואפשר למשוך עד הקו האדום." נראה שהוא כבר חרש את הדרך הזו שעל גבול גרמניה אוסטריה אינספור פעמים, ושווה להקשיב למה שהוא אומר. "ברקס חזק. שים לב שיש כאן רצף של פניות S שהראשונות הדוקות יותר. אז בלום עכשיו חזק יותר ממה שנדמה לך, כדי שביציאה תוכל לצאת הכי מהר שאפשר."

הקול המדריך מכוון אותי במדויק בתוך כביש שנראה שצויר בידי אומן. כאן יער, פה רכס הרים, נקיק מתפתל בין גושי גרניט שהולכים ומתרחקים ופורשים אגם ענק. איזו יצירת אמנות. מזל שמבחינתי אני עם המכונית הנכונה למסלול שכזה: אודי S6.

יש משהו בנהיגה של מכונית גדולה וחזקה שאני אישית מאוד אוהב. משקל המכונית שלופתת את הקרקע לעומת התנגדות הצמיגים שמאיימים להרים את האספלט ולקרוע אותם לגזרים, חורצים קו תפר דק שעבורי מרגיש נכון. ואודי S6 הזו עונה בדיוק על הדרישות.

אודי S6 במבחן דרכים. יואל שוורץ, ניר בן טובים
אודי S6 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יואל שוורץ

"יש לה V8 כפול מגדשים עם טונות של כוח ועוד הררי רזרבות אם בטעות תרגיש שחסר לך רק עוד קצת." אומר מדריך הנהיגה האישי שלי. "זה מנוע שכיום אפשר למצוא בלא מעט קרובות משפחה בקונצרן פולקסווגן, כמו למשל בבנטלי קונטיננטל." הוא מוסיף בנימת גאווה. "נכון," אני עונה, "וזה מאוד מרשים. אבל ל-S6 הקודמת היה מנוע מרשים יותר, V10 אטמוספרי, בנפח 5.2 ליטר שהגיע מלמבורגיני גאייארדו."

שתיקה קצרה חלפה בינינו עד שהופרה לקראת עוד סדרת פניות שנראה שצוירו באותו מכחול משובח. "לטף את הדוושה והמכונית תזוז באופן מאוד משכנע." אומר המדריך שלצידי. "רמוס את הדוושה לתוך השטיח ותראה כיצד עדר של 450 מתעורר ומנער מעליו את 1,970 הק"ג כאילו היו רק אגלי מים על הגב." אז גם מלפנים נשמע רעם של V8 ומאחור צווחת רביעיית מפלטים שמנסים להיפתר מאוויר חסר נשימה.

"התיבה שכאן גם מכוילת להתמודד עם נהגים כמוך תאווי סל"ד." הוא מסנן בלעג. ואין ספק שהוא צודק. לגבי תאוותי לסל"ד. זו גם בעיה קשה במיוחד כשיש לך מנוע חזק ותיבה מהירה. תיבה שגורמת ל-S6 הסאלונית לדלג בקלילות לספרת מהירות אחרת. תאוצה ממצב עמידה עורכת 4.4 שניות, אך מה שמרשים עוד יותר היא היכולת להמשיך הלאה לכיוון 150, 200, 250 ועוד קצת, שמגבילים באופן אלקטרוני את המשך השיגור. זמינות הכוח של המנוע, בכל סל"ד, היא שהופכת את S6 לאחת ממכוניות הסאלון המהירות בעולם, והסיבה שאני כל כך מתחבר למכוניות שכאלה: זמינות כוח מדהימה שמלווה בחוסר מאמץ כמעט מרגיז.

יש לזה כמובן מחיר במשאבת הדלק. בעיר S6 תרשום כ-7 ק"מ לליטר ובמהירות שיוט ממוצעת על אוטובאן גרמני, נניח בין 180-220 קמ"ש, 4.8 ק"מ לליטר. זה לא מעט, אבל נתונים סבירים מאוד למכונית שכזו. סגנון נהיגה עדין יותר ישיג נתונים שפויים יותר עם ממוצע משולב (עירוני ובינעירוני) שינוע סביב 9 ק"מ לליטר ו-13.8 ק"מ לליטר במהירות שיוט ישראלית.

נתון שמושג בין היתר בגלל שבשיוט רגוע פעולת מזרקי הדלק, מצתים ושסתומים מנוטרלים ב-4 מ-8 הבוכנות. הניתוק והחזרה אינם מורגשים, ועושים פלאים לתצרוכת הדלק. אך לא ממש ניתן לנסוע כך לאורך זמן כי כל ליטוף דוושה מעיר את 4 הצילינדרים הרדומים ובכלל - מי רוצה לנסוע עם חצי מנוע רדום כשהוא במרחק דריכת מצערת מכל-כך הרבה כוח?

עוד באותו נושא

טסה בלי חלק עליון: החל שיווקה של אודי R8 ספיידר

לכתבה המלאה
אודי S6 במבחן דרכים. יואל שוורץ, ניר בן טובים
אודי S6 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יואל שוורץ
ל-S6 מתלי אוויר, מערכת הנעה כפולה שמעבירה בתנאי נהיגה רגילים 60% מהכוח לגלגלים האחוריים

"שמת לב כיצד עברת את סדרת הפניות?" הוא מנסה להפיג את השתיקה הארוכה. "כן. באופן מאוד מאוזן ושטוח." עניתי. "ל-S6 מתלי אוויר, מערכת הנעה כפולה שמעבירה בתנאי נהיגה רגילים 60% מהכוח לגלגלים האחוריים ודיפרנציאל אחורי 'ספורטיבי', שמחלק את הכוח בין הגלגלים האחוריים, ומשפר בין השאר את תגובת המכונית להפניית ההגה. בנוסף יש גם אפשרות בחירה בין 5 מצבי נהיגה." התוצאה לא פחות ממדהימה עם מכונית מהודקת ורהוטה ומערכת הנעה יעילה מאין כמותה שיכולה להזיז את המאסה בעקביות בכפוף להוראות הגז והפיזיקה. רק גלגל ההגה לא הרגיש כשותף לחוויה, כשמצבי הנהיגה השונים עבורו רק הפכו את התנגדותו למוזרות יותר.

"הרגשת את זה?" הוא הרים לעצמו להנחתה. "לא" עניתי. "בדיוק. מערכת בולמי האוויר יודעת להתגלגל בנינוחות ונוחות, ולספוג היטב מהמורות מזדמנות." זה בעיקר נכון ממהירויות בינעירוניות ישראליות וצפונה. שם המתלים עובדים מצוין ומגהצים את פניו המצולקות של האספלט. בעיר הם מציעים יכולת טובה, אך לא מצוינת ובעיקר מתקשים במעבר על גבשושיות חדות ופחות על חורים.

אודי S6 במבחן דרכים. יואל שוורץ, ניר בן טובים
אודי S6 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יואל שוורץ

"אודי S6 כמו גם רוב מתחרותיה, עוטפת יחידת כוח שוברת כלים ויכולות משובחות במראה מוכר וכמעט מנומנם." ממשיך ומקשקש מדריך הנסיעה האישי שלי. "רוב האנשים בסביבת המכונית לא יבינו כיצד מכונית הסאלון המוכרת שלפני רגע היתה לצידם בכביש, נעלמה מהנוף כל-כך מהר."

הנאום שהפך בלתי נסבל עוד נמשך זמן רב, עד לרגע אחד של מנוחה אותו ניצלתי לברוח ולנעול את הדלת מאחורי. מבחוץ ה-S6 עדיין המשיכה לפצפץ ולתקתק בקולות צהלה של מנוע חם ששב למקום מושבו מרוצה לאחר יום עבודה ממצה. הקול שבראשי - זה שישב לצידי, הדריך אותי בדרכים ובעיקר "חפר" כל הדרך - שב למקומו הטבעי בתוכי. ממתין בסבלנות לסיבוב הבא לאחר שהיצור השברירי שמכיל אותו יתאושש וירים את המפתחות מחדש.

מחיר בישראל: 762 אלף שקלים.

על הצד הטכני:

אודי S6 במבחן דרכים. יואל שוורץ, ניר בן טובים
אודי S6 במבחן דרכים/ניר בן טובים, יואל שוורץ

מנוע, הנעה – V8, 32 שסתומים, טורבו בנזין, כפולה
נפח – 3,993 סמ"ק
הספק/סל"ד – 450 / 5,800-6,400
מומנט/סל"ד – 56.1 / 1,400-5,700
תיבת הילוכים – אוטו'-רובוטית מצמד כפול, 7 הילו'
ביצועים
תאוצה מ-0-100 (שניות) – 4.4
מהירות מרבית (קמ"ש) – 250 (הגבלה אלקטרונית)

מידות
אורך (ס"מ) – 493.2
רוחב (ס"מ) – 187.4
גובה (ס"מ) – 147.7
בסיס גלגלים (ס"מ) – 291.7
תא מטען (ליטרים) – 530
משקל (ק"ג) – 1,970
מתלים, בלמים, צמיגים
מתלים קד'/אח' – עצמות עתה כפולות ומוט מייצב
בלמים קד'/אח' – עצמות עתה כפולות ומוט מייצב
צמיגים – 255/40/19

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully