וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונספט מהפכני: לנוע בעיר כמו נחיל דבורים - מהר ובטוח

אסף בר שי

20.9.2017 / 11:26

קונטיננטל, יצרן הצמיגים וחלקי הרכב ושותף האוטונומיה של אינטל ומובילאיי, מפגין יצירתיות בתערוכת פרנקפורט עם אמצעי תחבורה אוטונומיים בלתי שגרתיים

קונטיננטל בפרנקפורט. יצרן, ניר בן טובים
שינוע עירוני אוטונומי לפי קונטיננטל/ניר בן טובים, יצרן

את קונטיננטל הגרמני רוב הציבור מכיר מעסקי הצמיגים שלהם, אפילו מצמיגי המירוצים האימתניים שלהם, אבל קונטיננטל הוא גם אחד הספקים הגדולים ביותר של תעשיית הרכב בשלל מערכות רכב נוספות, כמו בלמים, מערכות הזרקה וגם מערכות ממוחשבות כבקרת יציבות.
בשנים האחרונות הולך ספק התעשייה הזה צעד אחד קדימה והופך לשחקן מרכזי בתחום הרכב האוטונומי. שמו של קונטיננטל עלה לאחרונה כמי שהצטרף לברית פיתוח הפלטפורמות האוטונומיות של אינטל ומוביל איי, ביחד עם ב.מ.וו, קבוצת פיאט-קרייזלר (FCA) וגם המתחרה האמריקאי של קונטיננטל, דלפי.

חיישן לייזר תלת ממדי

כדי להפגין את כוחו בעתיד האוטונומי, מציג כעת הספק הגרמני ב"תערוכת הבית" שלו בפרנקפורט מספר רעיונות עתידיים לכיוונים חדשים לתחבורה. בין החידושים אפשר למצוא טכנולוגיה בתחומים הטבעיים של קונטיננטל, ובהם גלגל קל משקל במבנה מורכב וחדשני, וגם צמיג ובו חיישנים שמגלים לנהג מוקדם ככל האפשר על תקר.
יו"ר הוועד המנהל של קונטיננטל, אלמר דגנהארט, הציג בתערוכה את חיישן הלייזר התלת ממדי של היצרן, שמטרתו להציג למכונית מידע רחב ביותר על סביבתה הן בתנאי תאורה טובים והן בלילה ובמצבים בעייתיים אחרים.

קונטיננטל בפרנקפורט. יצרן, ניר בן טובים
קונטיננטל בפרנקפורט/ניר בן טובים, יצרן

להזמין מיניבוס אוטונומי באפליקציה

קונספט מעניין נוסף שהוצג בתערוכה הוא כלי הרכב הרעיוני CUbE. המילה הזו היא מעין ראשי תיבות לכינוי Continental Urban mobility Experience. ה-CUbE הוא כלי רכב עירוני אוטונומי לחלוטין, שנבנה כחלק מההשקעה העדכנית של קונטיננטל בחברת איזימייל (EasyMile) הצרפתית, חברה בת של יצרן הרכב ליז'ייה. במציאות אמורה הנסיעה ב-CUbE להתחיל בהזמנת נסיעה באפליקציה. הרכב מנהל את שירות מבקשי הנסיעות ומאפשר גם איסוף ונסיעות משותפות של חברים.

טכנולוגית, הרכב מציג מספר טכנולוגיות אוטונומיות. בכל אחת מארבע פינות הרכב ישנו רדאר שממפה את הסביבה שלו. ארבעת הרדארים ביחד מכסים כמעט 360 מעלות מסביבת ה-CUbE. את היתר מכסות מצלמות כפולות עדשה, שמחקות בכך את הראייה האנושית בת שתי העיניים. באופן הזה יכול מוח הרכב לא רק להבין מה הוא רואה מול עיניו, אלא גם להבין טוב יותר את המרחק מהעצם/המכשול.

מטרת ה-CUBE לאפשר נסיעה ברחבי העיר בתנאי בטיחות מרבית, הן לנוסעים והן להולכי הרגל, גם אם הרכב נוסע בסביבה מעורבת, המשלבת כלי רכב ממונעים והולכי רגל. השם CUBE דומה ל-TUBE (כינויה של הרכבת התחתית) ולא בכדי, זו אמורה להיות בעתיד שיטת שינוע המונית ברחבי העיר.

קונטיננטל בפרנקפורט. יצרן, ניר בן טובים
קונטיננטל בפרנקפורט/ניר בן טובים, יצרן

להתנועע כמו דבורה

אם ה-CUbE הוא סוג של מיניבוס, אזי ה-BEE (ר"ת של Balanced Economy and Ecology mobility) הוא סוג של מונית. זהו כלי רכב לנוסע או שניים שמעוניינים בתחבורה ייעודית ליעדים אינדיבידואליים. גם כאן מדובר ברכב אוטונומי, אולם יש בו תכונה בלתי שגרתית, ששמו רומז עליה. ה-BEE (גם "דבורה") נולד לנוע בדרכים כמעין עדר, או נחיל, אשר נע במספרים גדולים מבלי להיעצר או להיתקל בפקקים.

ההתרשמות מאופי התחבורה ב-BEE האוטונומי התאפשרה בחבישת משקפי מציאות מדומה, שהוצעו למבקרים בתערוכת פרנקפורט 2017.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully